Olenkohan vähän tyly....

03.03.2008
786
2
16
Olen kyllästynyt tuohon tavara ja lelumäärään mikä meillä kahdelta lapselta pyörii.

Olen sitten alkanut sanoa ehdotuksia lähipiirille, mitä voivat antaa lahjoiksi lapsille, siis tarpeellisia juttuja, että ei tulisi aina jotain leluja tai söpöjä mekkoja tms. Mekot ja lelut ovat mukavia, vaan lapset kun tarvat niitä loppujen lopuksi aika rajallisen määrän ja isovanhempia, vanhempien sisaruksia ja kummeja on aika paljon. Suvussa ei vielä ole paljoa tätä meidän lasten ikäluokkaa, joten lahjoja tulee sen mukaan...

Nyt siis soitin jo ajoissa isälleni ja veljelleni (tiedän heidän vaikeutensa lahjojen hankkimisessa ilman naisia...) Että voisivat ostaa vaikka ulkoilu takin ja housut kesäksi neidille. Sellaset vähän paremmat, haalari on. Ilmankin pärjätään, vaan tiedän että soittaisivat kuitenkin viikon sisällä synttäreistä et mitähän me ostettas...

Kun olivat kiinnostuneita ehdotuksesta, soitin Lindexille ja varasin Bamsen oikean kokoisen puvun sieltä ja iskäni saa sen hakea. On vielä 25% aleseteli kuun loppuun voimassa. Oli tosi kivan näkönen puku se Bamsen...

=)

Niin lisään vielä et tietysti jonkun mielestä tää voi olla nipotusta ja pomotusta kun sanotaa et mitä meidän lapsille ostetaa. Mut eikö se ole helpotus kummillekin kun toisen ei tarvi miettiä et mitä ostaa ja toiset saa tarpeellista. Hintaluokankin yritän miettiä järkeväksi, en sano mitään tuhannen kalliita juttuja :xmas:

jep, et ole tyly, vaan käytännöllinen, ainakin mun pieni lähipiiri ymmärtää, että tarpeellista meillä aina ehdotetaan tuomaan, kun jotakin merkkipäivää on, eiköhän ihmiset ymmärrä;)

Meillä on alusta asti kummien kanssa sovittu, että ostellaan puolin ja toisin vain vaatetusta, leluja saa kyllä ihan omistakin varoista riittävästi, samoin mun äiti ostaa aina vaatetta, no lisäksi siihen jotain namia tai joku pieni tavara, ja hyvin on toiminut, myös muksut on tykänneet kun saavat uusia vetimiä ;)

Kyllä minäkin pyrin kertomaan kummeille ja mummeille lahjavinkkejä etukäteen ettei tule pelkkää lelua ja vaatetta. Ostavat sitten jos haluavat, mutta toivottu ainakin on. Jouluksi esim. toivoin ruokailuastioita lapselle ja yöpukuja, nyt synttäreiksi olisi kiva saada junior-kokoisia pussilakanoita kun siirryttiin isompaan sänkyyn eikä lakanoita ole kovin halpaa mennä kerralla ostamaan useita settejä. Samoin kesävaatetta toivon pojalle.

No minusta on ainakin mukava antaa sellasia lahjoja mistä tietää, et ne on saajan mieleen.

Tuleehan se puku kuiteskin neidille yllärinä, vaikka minä se olen nähnytki.

Joillakin vaan ne lahjatoiveet on aika mittavia, eikä oikein ole ajatusta antajan tulotasosta.

No et ole tyly. Meillä anoppi kysy mitä poika lahjaks haluaa, ja ne osti mummin kanssa kimpassa lasten kannettavan pojalle. Vaatteet ostan ite, niin saan mitä haluan, mä oon kauheen nirso noissa asioissa :ashamed:

Et. Meillä kyllä isovanhemmat kysyy, että mitä toivotaan lahjaks ja yleensä tulee se, tai ainakin melkeen... Anopilla vaan on vähän sellanen tyyli, että se kuuntelee puolet siitä mitä sille sanoo ja päättelee loput, joten välillä on tullu näitä "vähän sinnepäin" -juttuja.

Yhteistyössä