Olenkohan ymmärtänyt väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmänä

Vieras
Onko se niin, että kun menkat ovat myöhässä, siinä vaiheessa raskaustestin (mikäli on siis raskaana) kuuluu näyttää jo selkeää plussaa?!
Olen saanut hyvin haalean plussan reilu viikko sitten. (1.testi)
Selkeän, joskin haaleahkon plussan vajaa viikko sitten. (2.testi)
Tänäaamuna, kun menkat ovat myöhässä 5-6päivää, sain hyvin selkeän plussan, joskaan en kontrolliviivan väristä...mut tummunut selvästi edellisestikin kerrasta...(3.testi)

Kuulostaako tämä ihan normaalilta?!

Siis ajattelin sitä, että kyllähän raskaushormoni tulee lisääntyä elimistössä kokoajan, jos on normaalisti raskaana...pelkään tuulimunia...siksi kysyin, onko tuo ok?

No ei ne raskaustestit vielä niin kehittyneitä ole että näyttävät tuulimunat. Olet tehnyt testin joka näyttää plussaa viivanvahvuuksista viis ja siittä lähdetään. Aika sen näyttää onko kaikki normaalisti. Ja suuressa osassa raskauksista on. Jätä nyt turha miettiminen ja nauti raskaudesta! Onnea! :)

Mä tein testin kun menkat oli myöhässä n.4päivää, viiva värjäytyi heti todella tummaksi. Silti kun kävin ultrassa viimeviikolla, ja viikkoja piti olla siis kasassa silloin 6+2, ei kohdussa näkynyt vielä juuri mitään, eikä sykettä. Eli joko se on tuulimuna tai sitten viikkoja on oikeasti vähemmän. Mulle ei selitetty siellä oikein yhtään mitään. Uusi ultra 9.6.

Kyllä kuulostaa normaalilta.. Olet siis tosiaan ymmärtänyt hiukan väärin alkujaan, se viivan vahvuus kun riippuu paljolti HCG-hormonin määrästä elimistössäsi, toisilla sitä kehittyy aluksi hitaasti. Kehittymisvauhti taasen on sellainen potentiaalisesti lisääntyvä eli joka toinen päivä se tavallaan kaksikertaistuu. Siksi lääkäritkin kehoittaa testaamaan uudestaan jos tulee negaa sillä tilanne voi muuttua. Itse en saanut plussatestia aikaiseksi vasta kuin sitten kun menkat oli 10 päivää myöhässä ja silloinkin viiva oli ihan hailakka haamu. Munasoluni on tosin mitä luultavammin irronut siinä kierrossa hiukan myöhemmin, sillä tyttönikin syntyi tasan sen 10 päivää yli lasketun.

Yhteistyössä