Oletko "äiti" vai "minä"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kat

Vieras
"Äiti vaihtaa sulle nyt vaipan." "Minä vaihdan sulle nyt vaipan."

"Äiti lähtee nyt käymään kaupassa." "Minä lähden nyt käymään kaupassa."

Eli oletko "äiti" vai "minä"? Minä olen "minä", sillä tuntuu jotenkin mielisairaalta puhua itsestään kolmannessa persoonassa. :D Usein kuitenkin sitäkin kuulee.

Täällä sitten mielisairas äiti. Haluan olla nimenomaan äiti lapsilleni ja koska se on mielestäni maailman kaunein sana, käytän sitä paljon. En missään nimessä halua että lapseni kutsuvat minua etunimeltä.

Olen molempia, mutta useimmiten vielä äiti. Jotenkin se vielä kolmevuotiaan kanssa menee, mutta tuntuu hullulta kun työkaveri puhuu noin vielä 10-vuotiaallekin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä sitten mielisairas äiti. Haluan olla nimenomaan äiti lapsilleni ja koska se on mielestäni maailman kaunein sana, käytän sitä paljon. En missään nimessä halua että lapseni kutsuvat minua etunimeltä.

Tottakai lapsi kutsuu minua äidiksi, mutta itse sanon lapselle "minä" enkä "äiti". Siis "tule minun kanssani" eikä "tule äidin kanssa".

Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Äiti jos puhun lapselle, minä jos puhun miehelle

:laugh: hyvä selvennys :D

Musta on kamalaa kun jotku puhuu toisistaan äiityli ja isukki :x

Joo niin mustakin. Jos sanoo lapselle et hae iskältä tms niin sit on ok, mut jos mä kutsuisin miestä kokoajan iskäks niin johan se olis :$

Yhteistyössä