Oletko joutunut (seksuaalisen) ahdistelun kohteeksi Suomessa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"utelias"

Vieras
Alkoi vaan ihnetyttää näitä joitain juttuja luettuani, että olenko jokin harvinainen onnekas poikkeustapaus, kun minua ei ole tietääkseni koskaan kukaan mies ahdistellut seksuaalisesti tai muutenkaan.

No, nuorena asuin pienehköllä paikkakunnalla, joten elämästä teini-ikäisenä tyttönä isommassa kaupungissa en tiedä omasta kokemuksesta mitään, joten siitä en mene sanomaan. Mutta kuitenkin olen elänyt Suomen isoimmissa kaupungeissa koko aikuisikäni, liikkunut yksin ja humalassa öiseen aikaan, enkä ole vältellyt oikeastaan mitään paikkoja, eikä minulle ole joitain känniläisten huuteluja lukuunottamatta ikinä tapahtunut mitään.

Olen joutunut. Asuin teininä pikkukaupungissa, jolloin koulukiusaajani yritti raiskata. Siksi sanonkin, että puuttukaa lastenne koulukiusaamiseen, koska kiusaajat voi olla ihan sairaita ja tehdä, mitä tahansa, jos saa tilaisuuden.

Sitten suuremmassa kaupungissa on joku lähtenyt perään kävelemään illalla, muttei mitään sen enempää tapahtunut. Samoin iltaisin perään huutelua, mikä on mielestäni häirintää, vaikka joku saattaa olla toista mieltä.

Työssäni olen myös kokeni vanhojen miesten seksuaalista häirintää.

Kyllä, useammankin kerran. En tiedä, mikä helvetin kusipäämagneetti olen ollut 12-vuotiaasta saakka. Ja voin kokemuksesta jokaiselle mamukouhkaajalle sanoa, että kyllä te suomalaisetkin miehet osaatte.

Kyllä, eikä pelkästään ruskettuneiden henkilöiden toimesta. Ulkomaalaisille ei mene kieltäytymiset kaaliin missään tilanteessa, ja suomalaisille/eurooppalaisille ei mene siinä humalatilassa sit. Eivätpä kauheesti lähestykään mitenkään selvinpäin.

Mulle ei oo käyny mitään "konkreettista", mut lähellä on ollut. Yksi kerta Tallinanaukiolla ja pari kertaa Kallion baarista Kalasataman yöbussille kävellessä. Tästä syystä en enää sielläkään käy yksin tai tyttöporukassa, koska yömetro lopetettiin.

[QUOTE="kirva";30717376]Kyllä, useammankin kerran. En tiedä, mikä helvetin kusipäämagneetti olen ollut 12-vuotiaasta saakka. Ja voin kokemuksesta jokaiselle mamukouhkaajalle sanoa, että kyllä te suomalaisetkin miehet osaatte.[/QUOTE]

Joo, mutta valitettavasti emme ole tässä asiassa samanlaisia moniosaajia kuin tietyt mamuryhmät. ;)

[QUOTE="kiinnostunut";30717390]Minkälainen tilanne oli siis kyseessä?[/QUOTE]

Käyty lähinnä suoraan kiinni. Tallinnanaukiolla joku heitti seinää vasten, mut ultimatekännistä huolimatta sain lätkittyä sen elukan helvettiin siitä. Joka oli siis aikalailla se läheltäpititilanne. Olin kävelemässä ravintolasta taksille n. 20m ja tässä välissä ehti tapahtua.

Tossa Kallio-Kalasatama-akselilla taas on tultu roikkuu kans käsipuoleen, ja kerran joku juoksi kiinni ja tarttu hihasta, mut näissä tapauksissa joku muu on tullut aina vastaan, tai kauempaa joku toinen porukka on nähnyt ja tullut väliin ja kyseiset "mä vaan olisin halunnut jutella" apinat ovat kaikonneet jäljettömiin.

Käyty lähinnä suoraan kiinni. Tallinnanaukiolla joku heitti seinää vasten, mut ultimatekännistä huolimatta sain lätkittyä sen elukan helvettiin siitä. Joka oli siis aikalailla se läheltäpititilanne. Olin kävelemässä ravintolasta taksille n. 20m ja tässä välissä ehti tapahtua.

Tossa Kallio-Kalasatama-akselilla taas on tultu roikkuu kans käsipuoleen, ja kerran joku juoksi kiinni ja tarttu hihasta, mut näissä tapauksissa joku muu on tullut aina vastaan, tai kauempaa joku toinen porukka on nähnyt ja tullut väliin ja kyseiset "mä vaan olisin halunnut jutella" apinat ovat kaikonneet jäljettömiin.

Ja kuinkas monella näistä on ollut vähän perus-pohjolaa vahvempaa suojaväriä?

Ikävä, että sullekin on tapahtunut tällaisia. :( Pakko sanoa sen verran, että myös verbaalinen häirintä on häirintää vaikka mitään fyysistä ei ehtisi tapahtua.

Ja kuinkas monella näistä on ollut vähän perus-pohjolaa vahvempaa suojaväriä?

Lähes kaikilla. Se nyt sattuu olla karu totuus. Ja samoin on kaikilla ystävillänikin suurimmaksi osaksi, ketkä ovat joutuneet liian tuttavallisten mieshenkilöiden "jututtamaksi".

Silloin kun suomalainen tai eurooppalainen tulee "lääppimään", niin ne on erittäin helppo karistaa kannoilta tai saada ymmärtämään, että ei ON ei. Tai vaikka eivät ymmärtäisikään, niin kyseisten ryhmien humalatila on sellainen, että ei niistä vaaraksi ole. Mut nää on tosiaan ihan omaa luokkaansa. Kyllähän kaikenlaiset tulee keskellä päivääkin juttelemaan ja hieromaan tuttavuutta, ja suurin osa on ihan "vaarattomia", mut sillon kun käydään aamukahdelta pimeellä kujalla käsipuoleen kiinni yllättäen, niin se ei vaan käy. Ja se pitäs ymmärtää ihan oikeasti maassa, jossa naisellakin on oikeus koskemattomuuteen ja henkilökohtaiseen tilaan.

Lähes kaikilla. Se nyt sattuu olla karu totuus. Ja samoin on kaikilla ystävillänikin suurimmaksi osaksi, ketkä ovat joutuneet liian tuttavallisten mieshenkilöiden "jututtamaksi".

Niin. Tarttis varmaan tehdä jotakin. Siis jotakin muuta, kuin äänestää aina punavihreitä humanitäärisen maahanmuuton tukijapuolueita, jotka tätä rikkautta meille valtoimenaan tahtovat tuoda lisää.

olen teininä muutaman kerran, ja aikuisena myös.
ihan kadulla illalla/öiseen aikaan, työpaikalla ja ihan päiväsaikaan.
olen myös kohdannut väkivaltaa tai sen uhkaa, töissä, kotona ja ulkona.
kaikki tekijät olleet ihan suomalaisia.

Kyllä, ja monta kertaa. Laivalla jonkun tummaihoisen toimesta, muutoin kahden baltian maista kotoisin olevan toimesta ja loput suomalaisten toimesta. Pienenä netissä ollessa koin kutakuinkin päivittäin seksuaalista häirintää netin kautta.

Muutin Helsinkiin vuonna 1998 ja jo silloin nuorena naisena ollessani Itäkeskuksessa mamut juoksivat perässä, eivätkä antaneet olla rauhassa. Edelleen sama meno jatkuu Itiksessä. Tämän tästä on joku mamu-ukko tunkemassa iholle kiinni. Edes vahingossa ei saa silmiin näitä hihhuleita vilkaista, kun kuvittelevat sen olevan joku seksiinkutsu naiselta.

[QUOTE="hmm";30717455]olen teininä muutaman kerran, ja aikuisena myös.
ihan kadulla illalla/öiseen aikaan, työpaikalla ja ihan päiväsaikaan.
olen myös kohdannut väkivaltaa tai sen uhkaa, töissä, kotona ja ulkona.
kaikki tekijät olleet ihan suomalaisia.[/QUOTE]

Ikävän köyhiä ovat olleet siis sinun kulttuurielämyksesi.

Alkuperäinen kirjoittaja tarttis tehrä jotakin;30717446:
Niin. Tarttis varmaan tehdä jotakin. Siis jotakin muuta, kuin äänestää aina punavihreitä humanitäärisen maahanmuuton tukijapuolueita, jotka tätä rikkautta meille valtoimenaan tahtovat tuoda lisää.

Mitä puoluetta sitten ehdotat?

Jos perussuomalaisia tarkoitat, niin siinä on se ongelma, että hehän vastustavat myös tätä pohjoismaista tasa-arvoista yhteiskuntaa, mm. seksuaalivähemmistöjen oikeuksia, sukupuolten tasa-arvoa, yms. Joten päästäkseen eroon sovinistisista maahanmuuttajista, joutuu vain ojasta allikkoon jos äänestää perussuomalaisia. Samoin heidän käsityksensä ja ehdotuksensa monen asian suhteen ovat nykymaailmassa ihan käsittämättömiä. Kun kosiskelee kouluttamattomia lähiöluusereita, ei voi odottaa enää saavansa fiksun porukan ääniä.

Yhdessä työpaikassa vanhempi mies yritti aina tauoilla alkaa puristella reisistä, onneksi lopetti kun lopulta ihan kunnolla huusin että näpit irti, aikaisemmin olin "vain" nopeasti riuhtonut käpälänsä irti minusta ja sanonut kovasti että lopeta.

On baareissa joskus joku puristanut perseestä, ärsyttävää mutta en ole pitänyt kuitenkaan niin kauhean pahana. Yksi kerta vuosien takaa on jäänyt mieleen: olin baarissa ja istuin yksin pöydässä ja ihan yhtäkkiä iso vanhempi mies istuu viereeni ja alkaa puristella vähän joka paikasta, tietenkin yritin estellä minkä voin ja huusin että lopeta ja mies ei ottanut kuuleviin korviinsa, kunhan vain yltyi se kopelointi kunnes siihen tuli joku toinen mies, ilmeisesti tämän ääliön kaveri ja käski tätä toista lopettaa koska näki heti että mulla on hätä siinä. Onneksi mies uskoi kaveriaan ja pääsin lähtemään.
Ja tuo oli muutenkin aika vaikea paikka koska se missä istuin johon se tuntematon ääliö tuli väkisin kopeloimaan, oli semmoinen pöytä että se joka ensin istuu, ei pääse pois sieltä jos joku toinen tulee istuun sun viereen koska se pöytä ja penkit oli kiinni seinässä, sellainen "loossi" pöytä vai miksi niitä nyt sanotaan, eli jos ensin istunut haluaa vaikka vessaan niin toisen on nostettava persettään myös että sieltä pöydästä pääsee pois.

Toivottavasti ei tarvitse enää mitään tuollaista kokea eikä pahempaa, eikä kenenkään muunkaan tarvitse.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä ehdotat?;30717496:
Mitä puoluetta sitten ehdotat?

Jos perussuomalaisia tarkoitat, niin siinä on se ongelma, että hehän vastustavat myös tätä pohjoismaista tasa-arvoista yhteiskuntaa, mm. seksuaalivähemmistöjen oikeuksia, sukupuolten tasa-arvoa, yms. Joten päästäkseen eroon sovinistisista maahanmuuttajista, joutuu vain ojasta allikkoon jos äänestää perussuomalaisia. Samoin heidän käsityksensä ja ehdotuksensa monen asian suhteen ovat nykymaailmassa ihan käsittämättömiä. Kun kosiskelee kouluttamattomia lähiöluusereita, ei voi odottaa enää saavansa fiksun porukan ääniä.

Näin on.

Kaksi perussuomalaista miesmeppiä ja yksi kokoomuslainen mies on tällä viikolla äänestänyt Euroopan parlamentin päätöslauselmaa käsiteltäessä tällaista kohtaa vastaan: "naisilla on oltava oikeus valvoa omaa seksuaali- ja lisääntymisterveyttään ja sitä koskevia oikeuksiaan ja erityisesti mahdollisuus saada helposti ehkäisyvälineitä ja abortti".

Kertoo aika paljon heidän ajatusmaailmastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tärkeä asia;30717564:
Näin on.

Kaksi perussuomalaista miesmeppiä ja yksi kokoomuslainen mies on tällä viikolla äänestänyt Euroopan parlamentin päätöslauselmaa käsiteltäessä tällaista kohtaa vastaan: "naisilla on oltava oikeus valvoa omaa seksuaali- ja lisääntymisterveyttään ja sitä koskevia oikeuksiaan ja erityisesti mahdollisuus saada helposti ehkäisyvälineitä ja abortti".

En kyllä tuon perusteella päässyt heidän pään sisälle?
Voitko valaista enempi että miksi tekivät noin?

joo. Oon tuntenut mun ystävän 17 vuotta. Sen porukat erosi ja sen uusi isäpuoli hiplaili mua. Häräsin kännistä yöllä kun se silittää reittä ja koskee pillua. J a oon tehnyt asiasta juttua mutta eipä se kun on sana sanaa vastaan, ja nyt asiasta jo niin kauan, kohta kaks vuotta. Sitten oon melko varma että se on nainut mua. Sammuin (siis menin nukkumaan) niiden olkkarin lattiaelle vuoteelle, nään unta että se nussii mua ja siis yöks, mulla oli menkat ja aamulla katoin että oho en oo laittanut tampoonia että no ihan sama ku näkyy loppuneen. Sitten n.3 pv siitä tulee rusehtavaa vuotoa ja tajuan että vittu se on mun sisällä. Luulin noin vuoden ajan että olin humalassa laittanut naru eellä (mitä en oo ikinä tehnyt). Ton hiplaus jutun jälkeen aloin miettimään jos se mun uni ei ollutkaan unta.

En muistaakseni koskaan, mikä on kieltämättä aika erikoista.
Olen asunut (teininä kuin myös aikuisena) sekä pikkupaikkakunnalla, että täällä Helsingissä.
Paljon olen kulkenut yömyöhään yksin ties missä, mutta olen vähän sellainen "silmät selässäkin"-tyyppi enkä habitukseltani ollenkaan epävarma, joten oiskohan tuo "suojannut".
Koulu- ja työmaailmassa myös saanut olla rauhassa.

Raiskatuksi olen kyllä joutunut, mutta tekijä oli täysin suomalainen eikä tekotapakaan ollut ns. puskaraiskaus.
Enkä mä nyt muutenkaan väkisinmakaamista seksuaaliseksi ahdisteluksi laske.

Alkuperäinen kirjoittaja Tärkeä asia;30717564:
Näin on.

No äänestämällä vihervasemmistoa olet suoraan tukemassa Sharia-lain ja Lähi-idän muslimikonservatiivien käsitysten leviämistä Suomeen maahanmuuttajamassojen mukana. Mites se naisten ja seksuaalivähemmistöjen asema olikaan sielläpäin maailmaa? Kyllä minä ainakin tässä tapauksessa siis valitsisin mieluummin sen suomalaisen konservatiivin. Ja lisäksi kannattaa ottaa huomioon myös että sekä Perussuomalaisista että Kokoomuksesta löytyy varmasti myös hivenen vapaamielisemmin ajattelevia ehdokkaita mitä tulee seksuaalivähemmistöihin.

Yhteistyössä