Oletko käynyt raskausaikana kaikissa neuvolan määräämissä labrakokeissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huomenna sokerirasitustestiin ehkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huomenna sokerirasitustestiin ehkä

Vieras
Minä olen ja huomenna meinasin mennä sokerirasitustestiin, vaikka se ei mitään kivaa olekaan, ainakaan se syömättä ja juomatta oleminen, tulee taas tekemään tiukkaa.

Kaverille on myös määrätty tuo sokerirasitus ja hän ei sinne kuulemma mene, ei hänelle ole aikaa missään labrassa istuskella, kun on töitä, jos ei palkkatöitä niin muita ja palkkatöistä ei pois voi olla. Eikä hänellä mitään vaivaa ole, kyllä sen kuulemma huomaisi jos ongelmia olisi, että turha testi kuulemma.

Vauvasi parasta siinä ajatellaan. En jättänyt itse välistä, vaikka kurja ajatus olla syömättä ja juomatta ja harmitti jo etukäteen mahdollinen kärähtäminen testeissä. Mutta lapsen etu menee silti täysin omien olojen edelle. On syynsä, miksi radia epäillään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vauvasi parasta siinä ajatellaan. En jättänyt itse välistä, vaikka kurja ajatus olla syömättä ja juomatta ja harmitti jo etukäteen mahdollinen kärähtäminen testeissä. Mutta lapsen etu menee silti täysin omien olojen edelle. On syynsä, miksi radia epäillään.

Täällä pistetään tänä päivänä ilmeisesti kaikki tuohon testiin, itse joudun sinne bmi:n takia ja en tiedä miksi kaverini joutuu, siksi, että kaikkien pitää nykyään käydä, niin sille oli kait sanottu.

Minä vielä harkitsen että menenkö huomenna vai vasta ensi viikolla, kun tässä on pari viikkoa aikaa. Tää helle kyllä vähän mietityttää, kun ei ole kiva olla juomatta niin kauhean pitkää aikaa ja ensi yöksikin on luvattu julmetun lämmintä. Voi olla että odotan ilmojen hieman viilenevän.

Millä viikoilla sokerirasitus tehdään? Mä menisin jos pääsisin, edellinen vauva oli iso, ja nytkin maha valtava, ja painoa tullut 7kg, viikkoja 23.
Pääseekö seillä pitkäkseen jos pyytää? Mun olisi helpompi yrittää vaikka nukkua, kuin istua siellä aulassa huonossa tuolissa monta tuntia :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minä vielä harkitsen että menenkö huomenna vai vasta ensi viikolla, kun tässä on pari viikkoa aikaa. Tää helle kyllä vähän mietityttää, kun ei ole kiva olla juomatta niin kauhean pitkää aikaa ja ensi yöksikin on luvattu julmetun lämmintä. Voi olla että odotan ilmojen hieman viilenevän.

Kyllä sitä saa normaalisti vettä juoda ja varsinkin näin kuumalla on järjenkäyttö sallittua tuossa asiassa :)

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
olin raskaana 2008 ja bmi 23 mut ei mun tarvinnu.

BMI:n pitää olla yli 25 kun täällä ainakin joutuu, mutta kaverille oli terkkari sanonut, että jatkossa kaikki joutuvat menemään testiin.
Eihän se testi loppujen lopuksi mikään kaamea ole, ainakaan minusta, mutta se syömättömyys ja juomattomuus ennen sitä on aika inhottavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä sitä saa normaalisti vettä juoda ja varsinkin näin kuumalla on järjenkäyttö sallittua tuossa asiassa :)

Itse kävin jokunen viikko sitten ja vaan lasillisen vettä sai aamulla juoda.

BMI:n pitää olla yli 25 kun täällä ainakin joutuu, mutta kaverille oli terkkari sanonut, että jatkossa kaikki joutuvat menemään testiin.
Eihän se testi loppujen lopuksi mikään kaamea ole, ainakaan minusta, mutta se syömättömyys ja juomattomuus ennen sitä on aika inhottavaa.

on se aika hirveetä jos ei saa syödä eikä juoda ja vielä otetaan verikoe jonka aikana mä joka kerta pyörryn ja vielä herkemmin pyörryn jos ei oo saanu syötyä ja juotua ennen sitä...

Alkuperäinen kirjoittaja diipadaapa:
Millä viikoilla sokerirasitus tehdään? Mä menisin jos pääsisin, edellinen vauva oli iso, ja nytkin maha valtava, ja painoa tullut 7kg, viikkoja 23.
Pääseekö seillä pitkäkseen jos pyytää? Mun olisi helpompi yrittää vaikka nukkua, kuin istua siellä aulassa huonossa tuolissa monta tuntia :(

Mulla on nyt rv26 menossa ja reilu viikko sitten laittoi lähetteen ja kuukauden sisällä pitäisi käydä siellä.

ok, eli mäkin voin päästä, huom. päästä! Ihmetyttää mistä tätä painoa joka kerta tulee. Tietääkö kukaan mitkä "kriteerit" että kesken raskautta laitetaan?

Nykysuositus on että pääsäntöisesti kaikki odottavat äidit käyvät sokerirasituskokeessa. Koetta ei tarvita, jos kyseessä on alle 25-vuotias ensisynnyttäjä, joka on normaalipainoinen (painoindeksi 18.5-25) raskauden alkuvaiheessa eikä hänen lähisukulaisillaan ole tyypin 2 diabetesta. Sokerirasituskoetta ei myöskään tarvita silloin, kun alle 40-vuotiaalla uudelleensynnyttäjällä ei ole aiemman raskauden aikana ollut raskausdiabetesta ja lapsi on painanut alle 4 500 g ja painoindeksi on alle 25 uusimman raskauden alkaessa.

mä kävin 2003 esikoisesta, painoin ennen raskautta 70 kg, oon 161 cm.

No, kuten olin koko raskauden ajan pyörtyillyt aamuisin, niin pyörryin tietty siellä testissäkin. Tosi hilpeää. Ja mulla oli todella alhaiset kaikki arvot.

2005 mulle esitetään testiä samasta syystä eli säädyllisestä ylipainosta. Kieltäydyin kahdesta syystä: en olisi pystynyt olemaan pyörryksissä samaan aikaan kun vahdin vilkasta 1½-vuotiasta (tk:n käytävä ei ole niinkään virikkeinen) ja OLIN KUULLUT; ETTÄ ERI KUNNISSA ON ERI RAJAT TESTIN TULOKSILLE. Ihan sen mukaan, kuinka palojn keretään hoitamaan. jepjep.

Mä ihmettelen niitä jotka EI mene ohjelmoituihin kokeisiin. Mitä turhaan sit neuvolassakaan käydä kun itse kerran tietää paremmin? Ja sit jos jotain oliskin pielessä ja tulee komplikaatioita... No, oma valinta tietysti. Mä käyn neuvolassa koska se on parhaaksi vauvalle.

Minäkin olin raskaana, bmi 22, ei tarvinnut käydä sokerirasituksessa. Nyt olen taas raskaana, bmi 22, ja nyt piti käydä sokerirasituksessa VAIN ja AINOASTAAN koska olen yli 25-vuotias. Ja hyvä niin, sillä rd todettiin.

Yhteistyössä