Oletko kokenut keskenmenon ensimmäisen raskauden kohdalla? Kuinka kiire sinulla oli yrittää uutta raskautta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qwsdfg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

qwsdfg

Vieras
Itse koin tammikuussa keskenmenon, tosin tiesin vain reilun viikon olevani raskaana.

Mietin nyt milloin alkaisimme "oikeasti yrittämään" uutta raskautta.

Keskenmennyt raskaus oli ensimmäinen raskauteni, ja melkeinpä voi sanoa, että yllätys, (sillä alkoi helposti) emme varsinaisesti yrittäneet vielä, vaan viimeinen vuosi on mennyt "heikolla ehkäisyllä" lähinnä mentaliteetilla, että jos tulen raskaaksi, niin sitten niin on tarkoitettu :)

Nyt olen ajatellut paljon ikääni, olen kuitenkin jo 30 v.
Onko tuo keskenmeno merkki mahdolisista ongelmista? En tunne ketään joka olisi kokenut keskenmenon, vaikka käsittääkseni ne ovat melko yleisiä. Ainakaan kukaan ei ole puhunut minulle keskenmenosta.

Me odotettiin vaan pakollinen aika, mulla ei kohtu tyhjentynyt ihan niinkuin olis pitänyt ja kystaa seurattiin vielä jokunen kuukausi, sitten yritettiin heti. Hyvin meni se raskaus, vaikka huoli painoikin koko ajan.

Ei se keskenmeno kerro ongelmista yhtään mitään. Omasta keskenmenostani kun puhuin, alkoikin lähipiiristä yllättäen löytyä enemmänkin sen kokeneita. Eivät vain olleet puhuneet siitä aiemmin..

Tsemppiä jatkoon!

Itsellä kaksi alkuraskauden keskenmenoa, kummankin jälkeen normaaliraskaus. Kummallakin kerralla tulin nopeasti ehkäisyn poisjätön jälkeen raskaaksi ja km:n jälkeen välissä oli ne suositellut yhdet tavalliset kuukautiset ennen uutta yritystä. Kummallakin kerralla meni kyllä sitten yli 6kk ennen uutta tärppiä. Alkuraskauden km:t ovat todella yleisiä eikä niistä kaikki halua puhua, itse emme ole kertoneet miehen kanssa kenellekään, koska oli mielestämme miedän asiamme.

Ensimmäinen raskauteni meni kesken viikoilla 6+5. Kuulemma yleistä että eka raskaus menee kesken, mutta en minäkään tiedä ketään muuta jolla olisi mennyt...

Jouduin keskenmenon jälkeen myös leikkaukseen, jonka takia jouduimme odottamaan uuden raskauden yritystä muutaman kuukauden. Uusi raskaus kuitenkin alkoi heti kun jätimme ehkäisyn pois ja nyt 2 lasta. :)

Itselläni oli keskenmenon aikaan ikää 23v.

Mä sain keskenmenon aivan samoin kuin ap. Ei kannata ottaa siitä stressiä. Keskenmenot on aika yleisiä ja luonnollisia juttuja. Vauvanalku vaan ei lähde kunnolla kehittymään tai kromosomeissa on vika, kiinnittyy väärään paikkaan tms. Ole onnellinen, että raskaus on ylipäätään mahdollinen eli munasolu ja siittiö kohtaavat ja hedelmöitys on mahdollinen! On hyvin epätodennäköistä, että olisi mitään varsinaista ongelmaa.

Keskenmenot ON yleisiä, niistä ei vain puhuta kahvipöydässä. Jotkut ei puhu ollenkaan, kun asia on niin kipeä. Jos saa yhden keskenmenon niin se ei tarkoita automaattisesti että niitä tulisi lisää, toki enenpi se tuo huolta.

Minulla on keskenmenoja takana, kipeitä asioita, vain muutamalle ystävälle olen puhunut. En enää heillekkään. Terapeutille kylläkin, pahat arvet on jäänyt kaikistä raskauksista mitkä ei ole jatkuneet. Siksi nyt on pitkä tauko.

Jos sinusta tuntuu että olette valmiit uuteen yritykseen niin eikun vaan! Onnea yritykseen! :)

Mä sain keskenmenon rv 5+1 ja sanottiin, että voi alkaa heti yrittämään. Ja yritettiinkin ja raskaaksi tulin heti. Tosi moni tulee raskaaksi heti seuraavassa kierrossa. Ei tarvitse odottaa yhtä kiertoa jos kohtu on tyhjentynyt normaalisti itsekseen (ei ole tarvittu kaavintaa) ja kyse on alkuraskauden keskenmenosta. Varsinkin noin aikaisin kun on kesken mennyt niin heti saa yrittää.

Yhteistyössä