[QUOTE="vieras vaan";29462654]Näin. Haukkumiseksi miellän siis sellaisen hieman ivallisen dissaamisen ja nimittelyn, ja sellaista en harrasta täällä tai muuallakaan.
Mielipiteeni sanon kyllä - myös negatiivisen, enkä kaunistele sitä. Jos joku on tehnyt jotain käsittämättömän idioottia, sanon sen. En kuitenkaan liioittele tai sano mitään, mitä en osaisi perustella. Enkä todellakaan hauku kenenkään kuvia/ulkonäköä, se on aina ollut perjaatteeni.
Pidän sitä hyvänä asiana, että täällä voi sekä sanoa suoraan, että saada kuulla suoria mielipiteitä. Ne provoavat ilkeilyt erottaa kuitenkin helposti, eikä niihin kannata edes kiinnittää huomiota. Livenä on kuitenkin hyvin vaikeaa saada rehellistä feedbackia mistään, sosiaaliset normit on niin vahvat, kun kasvotusten ollaan/puhutaan. On myös rentouttavaa, kun ei tarvitse koko ajan pitää sitä tiettyä pokerinaamaa ja miettiä jokaista sanankäännettä niin tarkkaan, vaan voi korjoittaa kaunistelemattoman mielipiteensä.
Eli ei kaduta, eikä ole huonoa omatuntoa.[/QUOTE]
Täysin samaa mieltä.
Eli ei kaduta, en hauku ihmisten ulkonäköä, tai valintoja tai sitä miten elämänsä elävät. En täällä enkä oikeassa elämässä.
En puhu oikeassakaan elämässä kenellekään ivallisesti tai halveksivasti.
Ja varsinkin varon sanomasta mitään ilkeää jos joku on tosi heikoilla ja ilman ystäviä ja tullut pahoinpidellyksi, henkisesti tai fyysisesti, on taloushuolia ja jaksaminen kovilla. jos en pysty sanoa jotain lohduttavaa tai neuvoa jotenkin niin en sano mitään.
En harrasta moista, koska elämä ok niin ei tarvitse etsiä heikointa lenkkiä jolle kaataa oma paska olo.
Mutta jos joku tulee haukkumaan tänne jotain toista ja tarinasta käy ilmmi että on itse se kusipää niin saatan kyllä kertoa että minusta toimit väärin tai että eivät sinunkaan lapsesi varmaan enkeleitä ole (jos joku haukkuu lapsensa kavereita jne). Eli saatan sanoa suoran mielipiteeni mutta tahallisesti en aja ahtaammalle ketään joka on ahtaalla ja hakee täältä ahdinkoonsa apua, jos on voimat vähissä.
Mutta näille provoajille jotka tulevat kertomaan kun puistossa tai kaupassa tapahtui ja miten taas joku aukoii päätään ja itse on niin viaton... heille saatan sanoa miten itse näen tilanteen tai heidän toimintansa.