Oletko laiska - miten se ilmenee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksi laiskimus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksi laiskimus

Vieras
Minä annoin itsestäni kaiken irti siihen asti, kunnes lapset olivat lähes 2 vuotiaita. Nyt olen luovuttanut ja menen siitä, mistä aita on matalin. Tällä hetkellä lapset 2,5 v ja 4,5 v.

Nykyään en hypi jatkuvasti lasten oikkujen takia, vaan katselen rauhassa telkkaria ja surffailen netissä. Imurointia olen vähentänyt radikaalisti. Kerta parissa viikossa riittää. Ruokaa teen myös kerran parissa viikossa. Muuten mies tekee ruoat tai sitten syödään eineksiä. Lapset ovat päivisin päiväkodissa. Ulos lähden lasten kanssa korkeintaan kerran viikossa. mies ei juuri koskaan.

Minua ärsyttää, kun mies vain makaa sohvalla (ruoan laittoa lukuunottamatta) tai huitelee harrastuksissaan. Enpä viitsi siis minäkään laittaa liikaa energiaani liikaa perheen pyörittämiseen. Toki välillä pelaan lasten kanssa ja opastan esim. askartelussa, mutta ihan huono omatunto on siitä, kuinka vähän näitä teen. Yleensä patistan lapsia leikkimään kahdestaan, jotta saan olla rauhassa.

Oon laiska, mut ulkoilen kyllä lasten kanssa niinä päiviä kun eivät oo päiväkodissa, se on musta kivaa! Samoin imuroin joka pv ja ruokaakin perhe saa joka päivä, joskus useitakin kertoja..
Mut en viiti siivota kaappeja tai luututa makuuhuoneita joka viikko, isot tiskit lojuu pöydällä pari päivää...en viiti lähteä salille tai lenkille..töissä teen sen , mikä on "pakko", en sielläkään jaksa ja viiti riehua mitään lääkekaappia tai steriilivarastoa siistimässä.

Minä olen ajoittain laiska: käyn töissä, opiskelen, teen kaikki kotityöt ja huolehdin lasten asiat. Joinain päivinä vietän yövaatepäivän hyvällä omalla tunnolla.
Mutta sanoisin, että mieheni on oikeasti laiska, istuu sohvalla ja tuijottaa telkkaria, ei siivoa jne...

Oon laiska. En siivoa juuri koskaan kunnolla, yleensä se on sellasta järjestelemistä vaan ja imurointia pahimmista paikoista. Tykkään olla itekseni, olen iloinen kun 2 v lapseni leikkii niin paljon itsekseen, en änkeä leikkeihin mukaan. Ulkoillaan maks tunti päivässä. Ruoan laitosta tykkään, mutta kyllä meillä välillä eineksiäkin syödään.

Yhteistyössä