Oletko ollut MLL:n lastenhoitajana "aikuisiällä"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli löytyykö aikuisena, jo itsekin perheellisenä MLL:n lastenhoitokeikkoja tehneitä/tekeviä?
Millaisin kokemuksin, saako noita keikkoja kuinka usein, miten perheet suhtautuvat vanhempaan hoitajaan ym. kokemuksia?
Itse olen harkinnut kotiäitinä alkavani tehdä noita keikkoja iltaisin ja viikonloppuisin kun alan koulutuskin.

Olen ollut aikuisena, mutten silloin vielä perheellisenä. Olen ammatiltani lähihoitaja, joten olin MLL:n palkkalistoilla tuolloin. Palkan tosin sain aina keikkojen mukaan. Keikkoja oli 3-4 pv/vko.
Sitten tein myös iltaisin näitä MLL "normaali" lastenhoito keikkoja, joista siis palkan sain suoraan käteen. Niitä olisi ollut tarjolla 2-3 krt/vko. Muhun suhtauduttiin ihan kivasti. Tosin vaikka olin aikuinen, niin nuori aikuinen. :) Mutta itse ottaisin kyllä myös mieluummin aikuisen kuin jonkun nuoren lastanu hoitamaan. :)

Itse en ole, mutta olen tilannut MLL:än kautta hoitajia kotiini. Meillä on ollut noin 40v, 25v, 18v ja nuorin taisi olla 16v, mutta hänet tunsin muutakin kautta.

Itse pyysin aina siis vähintään täysi-ikäistä hoitajaa, ikää sai mieluusti olla enemmänkin ja omat lapset olivat vain plussaa.

En ole itse ollu, mutta meillä on ollu sellanen vanhempi nainen (lähempänä kuuttakymppiä) lapsia hoitamassa ja voin sanoa et todella huoletta pysty hänelle lapset jättämään, piti isommatki jöössä :D Ja hänellä oli aina pitkät varauslistat, joku varasi jopa vuotta aikaisemmin hänelle hoidon et varmasti sai just kun oli joku kalaasi.
Juttelin tämän hoitajan kanssa noista töistä ja kertoi et kun ollu vuosia pph ja päikkärissä töissä niin tosi kiva kun pysty itse määrittelee työnsä ja hoitamaan lapsia ja maisemat vaihtu kun eri perheissä kävi :D
Hän tuli meille hoitamaan lapsia et isä pääsi synnytykseen mukaan, oli meillä niinku puhelinpäivystyksessä kun laskettu läheni (tosin suunniteltu käynnistys sitte oli et tuli sovitusti hoitajaksi lopulta)
Mutta aika tavalla mielummin otan hoitajaksi aikuisen kuin (varmasti tosi kiva ja pätevä mut nuori) teinitytön :D varsinki jos pidemmästä kuin tunti pari hoitodosta on kyse.

Valitettavasti en ole pk-seudulta, perhetyö sinänsä kyllä kiinnostaisi nimenomaan keikkaluonteisena. Mutta matkaa kertyisi pääkaupunkiin yhteen suuntaan liki 100km joten ei ihan näillä keikkapalkkioilla kannattaisi:=(

Yhteistyössä