Oletko ollut ohitustilanteessa, jossa oli sekunneista kiinni ettei käynyt todella pahasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näin mäkin alkuun mietin (ja toivoin). Mutta kuitenkaan mun kohdallani tilanne ei ollut ihan tuo, eikä mies ollut vanhus, vaikka äijäksi ja ukoksi häntä tituleerasinkin. Oli nippa nappa keski-ikäinen mies. Vastaantulevaa autoa ei alkuun ollut ollenkaan, siltikään ei päästänyt ohi. Ja 80 km/h oli rajoitus, joten tuo 120 km/h oli jo enemmän kuin reilusti yli se. Ja kun kyseinen mies toisti sitä useampaan otteeseen. Eli sit kun uudelleen kiihdytin melkein siihen 120 km/h:ssa (ja lopulta pääsinkin ohi), niin mies kiihdytti samalla uudelleen. Ja sit kun lopulta olin ohi, niin tyyppi tiputti nopeutensa jälleen siihen 50-60 km/h:ssa (vaikka siis rajoitus oli sen 80 km/h).

Tais olla mun ex.. :/ Olen eräänkin kerran pelänny henkeni puolesta ja kerran soittanu hänen kyydistään kolmesti häkeen. Tilanne päättyi vasta kun poliisit pysäytti meidät. Näitä hulluja valitettavasti on tuolla tien opäällä. Sen olen oppinut, ettei heidän kanssaan pidä alkaa nokittelemaan. He mieluummin menettävät henkensä kuin antavat periksi. :(

[QUOTE="vieras";27219185]Vika löytyy niistä jotka eivät uskalla lähteä ohittamaan edellä ajavaa hitaampaa kulkuneuvoa, vaan keräävät taakseen jonoa, joka taas ruuhkauttaa liikenteen ja sotkee ihmisten aikataulut.[/QUOTE]

Ei aina, joskus on idiootteja, jotka lähtee ohittamaan kilometrien jonoa ja väkisin sitten tunkee sinne jonoon, kun vastaantulijoita tulee jatkuvasti.

Joskus voisi se jonon muodostajakin katsoa vähän peiliin. Kerran Hanko-Hyvinkää tiellä joku idiootti ajeli aina 20 km hitaampaa kuin mitä rajoitukset näytti. 80 alueella ajoi 60, 60 alueella 40 jne. Aina väliin joku pääsi ohi, mutta rekoilla oli hieman vaikeuksia jatkuvan vastaantulevan liikenteen takia.

[QUOTE="vieras";27219185]Vika löytyy niistä jotka eivät uskalla lähteä ohittamaan edellä ajavaa hitaampaa kulkuneuvoa, vaan keräävät taakseen jonoa, joka taas ruuhkauttaa liikenteen ja sotkee ihmisten aikataulut.[/QUOTE]

Tästähän ei ollut kyse nyt.

Edestakainen, päivittäinen työmatkani on yhteensä n. 100 km ja kerran jos toisenkin olen nähnyt, että jonoja muodostuu ja vaarallisia ohitustilanteita syntyy, kun etummainen ajaa 50-60 km/h vaikka nopeusrajoitus on 80 km/h ja ajokeli hyvä. Tällöin jonossa voi jollakulla "mennä hermo" ja hän voi lähteä yltiöpäiseen ohitukseen. Jos ei luota omiin ajotaitoihinsa ja ajelee siksi epätavallisen hitaasti, voisi ehkä siirtyä käyttämään julkisia kulkuneuvoja. Ylenpalttinen hidastelu ja epävarmuus aiheuttavat nekin vaaratilanteita liikenteessä.

Olen itsekin kerran tehnyt täpärän ohituksen. Ohitin kaksi köröttelevää autoa. Lähtiessäni ohitukseen vastaantulevien kaista oli vapaa, mutta kesken ohituksen ilmaantui vastaantuleva auto joka taisi ajaa hiukan ylinopeutta. Jouduin nostamaan ohitusnopeutta aika reippaasti että ennätin juuri ja juuri alta pois vaikka lähtiessäni ohitukseen arvelin ettei tee tiukkaakaan.

[QUOTE="vieraana";27219478]Tästähän ei ollut kyse nyt.[/QUOTE]

Sori "vieras", en huomannut, että tämä ei ollutkaan tuo toinen ketju läheltä piti -tilanteesta. :D

Olet siis oikeassa, mitä sanoit.

Peesi.

oliko nyt eräänä vuonna x 23.12. kun ajokeli oli paskin ja ääliö tulee pukaron paronista suoraa eteen. Meillä oli sopivasti vauhtia eikä pysähtyminen siis ollut mahdollista joten vaihtoehdot olivat: ajaa perään ja menettää henki, ajaa päin tulevaa rekkaa ja toivoa että ehtii väistää hidasta ajoneuvoa ja palata takaisin ennen kuin rekka osuu kohdalle. Siinä olikin jännitystä mutta onneksi isäni hoiti tilanteen kokemuksella niin että selvittiin hengissä vaikka tuntui äärimmäisen mahdottomalta edes selvitä tuosta tilanteesta.

tässä on kyllä hyytävää menoa venäjältä, ei siis ihme että jotkut ajaa täällä suomessa joko liian hitaasti tai kovaa.. tää siis vuodelta 2012!!!

http://www.youtube.com/watch?v=oFkw5JFOmHk&feature=player_embedded

Yhteistyössä