Oletko opiskellut avoimessa yliopistossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiinnostunut

Vieras
Kyselyä pukkaa :)
Mitä opiskelit, ja oliko opinnoista hyötyä muussa koulutuksessa tai työnsaannissa?
Mä ajattelin tuota verkko-opiskelua, ei täällä "keskellä ei mitään" ole muuhun mahdollisuutta...Miten toi siis käytännössä toimii?? Mä teen netin kautta tehtäviä, ja onks siinä jotain ryhmäkeskusteluja/chatteja muiden opiskelijoiden kesken vai miten?

Mä oon lääketieteen perusteita opiskellut ihan omaksi iloksi. Se oli sellainen kurssi, jossa tuli tehtävät ja oppimateriaalit nettiin. Ne palautettiin ihan paperilla lähettäen. Sitten oli lähiopetuspäiviä noin kerran kuussa muistaakseni. Siellä oli luentoja yliopistolta kansalaisopistolle, suora keskusteluyhteys luennoitsijaan netin kautta ja sai esittää kysymyksiä. Siihen ei ollut pakko osallistua, ne luentomateriaalit tuli sit nettiinkin mutta olihan ne helpompi sisäistää kun kuunteli luennon. Lisäksi oli pakollisia lähiopetuspäiviä muutama, joissa tehtiin ryhmätehtäviä tai oli tutorin opetustunti. Niitä ei ollut montaa. Tentit oli paria lukuunottamatta nettitenttejä, eli tentti aukesi tiettynä päivänä tiettyyn aikaan nettiin ja sitä sai tehdä viikon päivät: lähinnä siis sellaisia monivalintakysymyksiä, joihin piti etsiä vastaus ja taattiin näin opiskelijoiden oppimateriaalin läpikäynti ja aineiston ymmärrys. Pari tenttiä oli sit ihan "tavallisia" kokeita kansalaisopistolla.

Se oli musta oikein toimivaa kurssitusta. Suosittelen, ja aion opiskella jotain lisääkin kunhan ennätän.

Aikoinaan, kun en ekalla yrittämisellä päässyt lukemaan englantia, kävin välivuotenani muutaman englannin kurssin avoimen puolella. Seuraavana vuonna sitten pääsinkin jo sisään, eli kyllä varmaan niistä kursseista oli hyötyä :)

Jeps. Siitä on jo 15 vuotta aikaa ;) Mä kävin suorittamassa lukiopäivän jälkeen matikan apron. Luennot ja laskuharjoitukset melkein joka ilta ja lauantaina pidempi päivä. Opinnot luettiin sitten myöhemmin mun hyväksi, kun olin perusopiskelija.

Itse pidän kurssia, jossa on käytännön harjoitukset ja harjoitustyöt parhaana oppimisen kannalta. Luennot on tietty myös ok.

Sana verkko-opiskelu ja kirjatentti ovat ihan hanurista. Verkko-opiskelua voi olla monenlaista tietysti, mutta luentojen seuraaminen netin kautta ja vastaavat nettitehtävät eivät ole mitään mieltäylentävää. Meillä töissä suositaan moisia aina välillä ja ne eivät vastaa lähiopetusta.

Uusimmat

Yhteistyössä