Oletko raskaana lentänyt ulkomaille? jos niin millä viikoilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lennä lennä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lennä lennä

Vieras
Kiinnostaa kuulla miten reissu meni, minne päin lensit/lentoaika ja millä viikolla?

meillä reissu varattuna ja laskurin mukaan silloin olisi 10 viikkoa, nyt epäilyttää koko matka jos jotain sattuu.
En edes tiedä mitkä on turvallisia viikkoja lentää, tietääkö joku??

RV 37 jälkeen ei enää ole turvallista lentää ja sulla on siihen aikas pitkä matka...Ja tuonkin ajan jälkeen riski on lähinnä se että lapsi syntyy koneeseen taikka vieraaseen maahan. Itse lensin rv 12+ ja ei ollut mitään ongelmaa. Jaloittelin muutaman kerran lennon aikana ja otin tukisukat, tosin olisin nuo tehnyt ilman vauvaakin.

Olikohan niin että rv28 tai rv29 jälkeen voi lentoyhtiö vaatia lääkärinlapun että on matkustus kunnossa, muuten saa matkustaa normaalisti. Me käytiin "häämatkalla" kanarialla kun olin rv22, lentoaika oli 6,5 tuntia..

Kannattaa se matkavakuutus ottaa, ihan siltä varalta jos jotain sattuu..

Lensin Espanjaan rv 31/32, eli lääkärintodistus tarvittiin. Lentoaika oli muistaakseni 4,5 tuntia. Reissu meni ihan normaalisti, ei mitään ihmeempiä. Vauva potki kovasti lentomatkan aikana ja koneessa oli melko ahdasta liikkua ja janotti koko ajan.

Meillä olisi vaan 4h lento, mutta mietityttää.
Lentosukkia en ole aikaisemmin käyttänyt, ne lienee hyvä hommata.
Mulla diabetes, täytyy ottaa selvää että onko jotain riskejä lähteä raskaana matkaa. ei kai.
turhaan ehkä huolehdin..

Viikolla 13 Thaimaahan mutkan kautta eli lentokoneessa vietetty aika yhteensä jotain 15 tuntia, josta 10,5h yhteen menoon. Viikolla 18 Välimerelle. Viikolla 32 Ruotsiin. En ole käyttänyt lentosukkia kuin tuolla Thaimaan matkalla. Se on myös ollut ainut lento, jossa raskaudesta on ollut jotain oireita ja nekin pahoinvoinnin takia, ei muuten.

Muistaakseni viikolla 20, lennettiin Glasgow'n ja takas ja takaisintulomatkalla eivät ottaneet mua koneeseen koska mulla oli huono olo....noh, tasoiteltiin oloa sitten tunteja teen voimalla ja lennettiin Lontooseen missä yövyttiin lentokentällä ja matkalle tuli n. vuorokausi lisää aikaa...

Mä lensin työmatkalle viimeisen kerran viikolla 32, mutta se oli vaan Oulu-Hki matka.
Ulkomailla kävin viikolla 25 työreissulla, sit työnantaja sanoi että muut saa hoitaa noi keikat, Ouluunkaan ei pitäny mennä ensi mut sit vaan tuli sellainen paikka ja mä sanoin et voin mennä.
Niin ja lapsi syntyi vko 41+5 joten ei synnytys ainakaan nopeutunut lentämisen vuoksi

Viikolla 22 Taiwaniin ja takas, ja viikolla 25 Thaimaahan ja sieltä takas viikolla 27. Pitkät lennot mutta hyvin meni eivätkä lentoyhtiöt kyselleet perään mitä nyt Taiwanin lentokentällä välttämättä halusivat mitata multa kuumeen kun näytin ilmeisesti sen verran tuskaiselta. :) Istuminen tosin oli aika piinaa ja selkää jomotti tavallista enemmän. Jos raskauden kanssa kaikki ok niin lentää voi huoletta viikkoon 28 asti, sen jälkeen lentoyhtiölle pitää olla lääkärintodistus että kaikki ok.

Lentänyt siis raskaana 3 kertaa. Ei mitään ongelmia tai tuskia. Lensin Pariisiin Rv 34 ja palasin vkol 35. Blue onel ei tarvinnut lääkärintodistusta ja kukaan ei kysynyt mitään mun mahast! Ongelmia ei ollut ja jos raskaus edennyt normaalisti uskaltaisin lentää ihan 38 vkolle asti. Mul oli myös raskausajan diabetes!

Yhteistyössä