oletko saanut aknen pois apteekin voiteilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis tarkoitan niitä jotka sisältää esim tretinoiinia eli A-vitamiinihappoa tai bentsoyyni-peroksidia?

Ja lähteekö sellaisilla voiteilla hormoniheilahdusten aiheuttamat finnit?
Kun imetyksen lopettaminen laukaisi jonkin asteisen aknen meikäläisellä :(
Olen katsellut tätä finninaamaa jo useamman kuukauden ja nyt tajusin että apteekki on täynnä kaikenlaisia voiteita akneen, jotka tappaa joitakin bakteereita ja hillitsee talin erittymistä ja jotkin sisältävät antibiotteja jotka estää bakteerien lisääntymistä iholla...

Hintaa on 20euroa/purkki, joten kertokaa ihmeessä jos on jonkinlaisia kokemuksia eri tuotteista, kun en oikein tiedä mikä olis paras. Kannattaako käydä terveyskeskuslääkärillä ensin hakemassa johonkin voiteeseen resepti vai ostaa ensin itse apteekista ja katsoa kuinka tehoaa?

no miksi nimimerkki sss ei harkitse Roaa (ilmeisesti roacuttania tarkoittaa)? Tiedän ettei voi olla raskaana ja imettää samalla, mutta jos lapset on jo tehty, niin ei kai siinä mitään vaaraa enää sen jälkeen ole...
Mitäs merkkejä voiteista sss olet kokeillut?

exuviance tuotteita suosittelen kalliita mutta hyviä tuotteita,jos on varaa kannataa käydä myös exuviance hoidoissa muutaman kerran.

olen joskus syönyt roacuttan kuurin olen joskus syönyt ei auttanut kun hetkeksi toista kertaa en syö. iho meni ihan kamalaksi eka kesti monta viikkoa ennenkuin alkoi helpottaa

Vastaan tähän, vaikka jo vanha viestiketju.

Itselläni ollut akne jo vuosikausia, monet tuotteet kokeillut. Se, mikä apteekin hyllyltä auttaa jonkin verran on tuotteet, jotka sisältävät salisyylihappoa.. Ne muuttavat ihon pH:n happamaksi ja lisäksi kuorivat ihon pintaa.

Akne usein on juuri ihon pinnan kuolleiden solujen tukkimien talihuokosten aiheuttamia. Hormonit lisäävät talintuotantoa ja silloin ihon pinta muuttuu emäksisemmäksi ja tukkeutuneet ihohuokoset tulehtuvat herkemmin. Ihon kuivattaminen on pahinta, mitä voit tehdä iholle, joten kuivattavat saippuat liika vesi (tai kuuma vesi lisätessään pintaverenkiertoa) ym saattavat pahentaa entisestään tilannetta.

Tyynyliinat tulisi vaihtaa usein (noin kerran viikossa tai useamminkin).

Monet ihmiset ajattelevat virheellisesti, että akne johtuisi meitä ympäröivästä liasta ja että kasvot tulisi pestä joka aamu ja ilta, jotta suojelisimme sitä tulehduksilta. Itseasiassa juuri päinvastainen voi olla totta. Akne voi olla myös ihon puolustuskyvyn heikkenemisen oire. Ihomme yksi tärkeimmistä suojamekanismeista on juuri oma bakteerikantamme. Jatkuva peseminen ja desinfioiminen ja antibioottikuurit heikentävät tätä kerrosta. Tällöin vieraat bakteerit pääsevät helpommin ihon pintakerroksen läpi. Eli mitä vähemmän hoidat ihoa - sen parempi.

Roacutan kuurille on myös paljon turvallisempi vaihtoehto, joka ei uhkaa kuormittaa maksaa. Se on porkkana. Elimistö valmistaa tarpeidensa mukaan betakaroteenista (A-vitamiinin esiaste) A-vitamiinia, joka taas parantaa aknea, mutta eihän sitä missään kerrota, kun täytyy pitää lääkeyhtiöitä pystyssä.

Yhteistyössä