Hae Anna.fi-sivustolta

oletko tilannut cdon.com

Viestiketju osiossa 'Musiikki' , käynnistäjänä mari, 12.09.2006.

1. perttu Vierailija

Wiitä ei ainakaan kannata sieltä ostaa. Mukana tulee virtalähde eli muuntaja,joka ei ole
    alkuperäinen ja kone sammuu vähän väliä.

2. roggi(vierailija) Vierailija

Totta kyllä-Hyvä on valikoima.Mutta....Tää pankkikorttijuttuhan liittyy "on demand"-eli ladattavaan musiikkiin,jossa ainoa maksutapa on pankki/luottokortti.Itsekin löysin listoista pajon mielenkiintoista musaa,mutta jääpä lataamatta.Netanttilassa homma toimii hienosti-maksat musiikista kuin minkä tahansa laskun verkossa...olispa vaan mitä valita...ja sitte vielä se hinta.

3. musadiggari Vierailija

Olen tilannut noin 20 levyä cdonista, maksanut ne luottokortilla ja jäänyt odottamaan toimitusta. Levyvalikoima on laaja ja hinnat edulliset eli sen puoleen ei ole valittamista. Mutta toimitusajat eivät pidä paikkaansa. Sanovat pääsääntöisesti että 2-5 arkipäivää, mutta voin sanoa etten ole saanut yhtään levyä alle 10 päivän. Jos se ei haittaa niin bueno. Useista palautteistani huolimatta eivät ole korjanneet tätä sivuilleen, joten ainakin uusia asiakkaita tämä vituttaa.

4. nottaperkule Vierailija

Reilu viikko sitten tilasin muutaman DVD-leffan ja Xbox 360 pelin. Kaikissa oli toimitusajaksi mainittu 2-5pv, mutta mitään ei ole kuulunut. Kirjekoossa lähetettäviä tavaroita kun ei pysty edes seuraamaan mitenkään.

Tässä sitä varrotaan, jos tavarat saapuvat ensi viikolla. Last resort onkin sitten ruveta ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Eli näin ekalla kerralla ei ainakaan saa sellaista kuvaa, että olisi kovin luotettava pulju ainakaan mitä toimitusaikoihin tulee.

5. lumi Vierailija

Onko firman tuotteilla mitään takuuaikoja???
    Meillä on käytössä ollut Fiin peli johon sis. rummut n. 2kk vanha.Enään eivät toimi kunnolla.
    Sivuilla ei ole mitään mainintaa takuusta.
    Lähetin firmaan kyselyn,katsotaan mikä on vastaus...

6. Tilasin pari kirjaa, ja ne tuli aika nopeasti. Alta viikossa.

Paketit eivät enää tule postiin, vaan piti hakea lähimmästä Mypack-pisteessä joka on meillä Siwa täälläpäin Helsinkiä.

7. ärtynyt Vierailija

Mua alkaa vähitellen vituttaa toi firman "nopea"kuljetus mä tilasin tuotteen ja kyl on kestänyt monet mun tutut on tilannu ja oottaneet 2-3 viikkoa ja saaneet läjän paskaa . et ottelen ja toivon parasta...

8. Taxcix Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tilasin 24' näytön, niin sain 4lla päivällä sekä hyvällä alennuksella. Samanlainen maksoi giganttissa, verkkokaupassa ja anttilassa yli 220eu, CDONnista sain sen 160eurolla!! Tosi hyvä näyttö ja toimitettu nopeasti. Nykyään tilaan ainoastaan CDONnista..

9. jannu Vierailija

tilasin maanantaina cdon.com mut ootin sit perjantaihi ja ei tullu kauva pitäs viel oottaa tilasin battlefiel 2 ja skate 2 ne on xbox360

10. suhde katkolla Vierailija

Olen tilannut sieltä silloin tällöin, ehkä kerran vuodessa. Joulun alla tein kaksi tilausta, ensimmäisen kanssa ei ongelmia, toinen tuli viikko ennen joulua mutta yksi tuotteista oli väärä - vahvistuksessa luki oikean tuotteen nimi mutta levy oli väärä, kummatkin näistä oli omassa sarjassaan nro 3, eli se niissä yhteistä. Kun reklamoin siitä, ilmoittivat että lähettävät palautuskuoren, jota sain odotella sitten toista viikkoa. Helpointa olisi ollut palauttaa kaikki tuotteet mutta pidin kuitenkin ne, jotka olivat OK.
    Varmemmin ja nopeammin saan oikeat tuotteet kaupasta! Tulee halvemmaksikin, kun joulun alla oli tarjous juuri yhdestä noista, jotka oli tilauksessa, eikä tule postikuluja.

Hyvä puoli siellä on että olen saanut levyharvinaisuuksia, joita ei Suomen levykaupoissa ole näkynyt.

11. Jaana Vierailija

Tilaan CDON.comista 3-4 kertaa vuodessa, välillä itselleni, välillä lapsille tai lahjaksi. Tein joulukuussa tilauksen, jossa oli kalenterin vuosipakkaus ja seitsemän levyä. Viikkoa myöhemmin tilasin vielä yhden kirjan. Toimituksissa ei ollut mitään vikaa. Ensimmäisen tilauksen kalenteri tuli omassa lähetyksessään ja levyt omissaan. Levyt olivat postinjakajan mukana ja koska lähetys ei mahtunut postiluukusta, postinjakaja oli soittanut ovikelloa. Miehellä oli vapaapäivä, joten lähetys tuli perille heti. Muuten olisi kuulemma jättänyt saapumisilmoituksen, jolla lähetyksen olisi saanut postista. (Tuo Siwa noutopaikkana aiemmassa kommentissa oli minulle ihan uutta. Se olisi ollut huonompi vaihtoehto, sillä posti on meistä puolen kilometrin päässä, mutta lähin Siwa kahden kilometrin päässä.)

Olisin halunnut maksaa nuo tilaukseni pankkikortilla verkkopankin kautta. Tilauksessa voi maksutavaksi valita pankki/luottokortin, mutta minun mielestäni kaikki ovat vain luottokortteja siellä.

Jos vielä jotain valittamista, niin CDON.comin lähetyslista/lasku on vähän sekava luettava. Käytän nimittäin paljon verkkokauppoja ja muissa nuo asiakirjat ovat paljon selkeämpiä.

Parasta levyjen ostamisessa verkkokaupan kautta on se, että ei tarvitse itse yrittää löytää niitä levyjä, vaan joku muu hakee ne minulle. Noissa jouluostoksissa oli mukana myös muutama vanhempi levy, joten saattaa olla, että ainakaan tavaratalojen levyvalikoimista niitä ei olisi löytynyt.

Tuo kalenterin vuosipaketti oli taas sitten melkein puolta halvempi kuin lähikirjakaupassamme. (Samoin kaikki kirjat, mitä jouluksi ostin verkkokauppojen kautta, olivat kautta linjan noin 20-25 prosenttia edullisempia kuin perinteisissä kirjakaupoissa.)

12. sshssh Vierailija

Tilasin 23.02. CDON.comista musiikkia. Sain kuitenkin halvemmalla muualta ja peruin kaupan.
    CDON.com ilmoitti, että he purkavat Visa Electron -kortilleni tehdyn katevarauksen.

Kesti taas ja taas ja taas. Firma ilmoitti tehneensä katevarauksen purkamisen 28.02. ja vievän muutaman päivän, kun rahat näkyvät tililläni.

Otin yhteyttä omaan pankkiini, kun rahoja ei näkynyt. Pankista sanottiin, että firman tulee tehdä pankille kirjallinen ilmoitus katevarauksen perumisesta, muuten katevaraus poistuu "automaattisesti" kolmen viikon kuluttua. Pankki suositteli yhteydenottoa CDON.comiin. Firma lähetti jotain arkistointitunnuksia, joista näkyy, että katevaraus on peruutettu 01.03.

Eilen soitin omaan pankkiini ja kirosanan heitettyäni virkailija sanoi, että he ottavat yhteyttä CDON.comiin ja pyytävät katevarauksen purkamista kirjallisesti. Tänään pankista soitettiin ja jälleen pyydettiin ottamaan yhteyttä CDON.comiin. Lähetin taas sähköpostia, saas nähdä miten käy. Eilen viestiini ei vastattu...

13. tuomas Vierailija

Tilasin tuotteen cdon:istä ja ensiksi odotin noin yksi ja puoli viikkoa sitten tuote saapui mutta se oli väärä joten otin yhteyttä ja asiakaspalvelu sanoi että he lähettävät oikean tuotteen kun minä lähetän saaneeni tuotteen takaisin jä tämä toistui kolme kertaa kunnes sanoin että lähetän tuotteen takaisin ja en halua enää uutta koska sekin olisi varmasti ollut väärä mutta onneksi minun ei tarvinnut maksaa

14. peehoo7 Vierailija

Tilasin dire straitsin kokoelman tuolta (cd-levynä) ja sain sen dvd:nä.
    Harmitti,mutta maksoi niin vähän,että unohdin koko asian,kunnes luin tämän ketjun.
    No nyt voin sitten myydä muutamalla eurolla huutonetissä ja on muovitkin vielä päällä :)

15. Olen tilannut muutaman kerran ko. firmasta. Laskut on vaikealukuisia ja sieltä saa itse poimia, että mitä pitää maksaa. Tuli taas yksi kirjatoimitus, joka oli osa kokonaistoimitusta, jossa ei ollut laskulla lähetyskuluja. Välillä on tarjouksia ilman postikuluja tai ne voi olla toisella laskulla, kun laskuttavat osatoimituksia erissä. No maksoin, mitä tuotteet tekee yhteensä.

Kuukautta myöhemmin tuli "Kiitos, että valitsit Klarnan maksutavaksesi" -kirje. Tämän mukaan olin tehnyt jonkun osamaksusopimuksen heidän kanssaan. Puoli tuntia jonotettuani selvisi, että tuo 7.13€ "osamaksuerä" on CDON toimituskulut 2.95€, johon on lisätty hallinnointikulut 3.95€ ja korko 0,23€. No ei tässä kyllä raha huimaa, mutta muuten tämä paranee loppua kohti. Nimittäin Klarna ei voi poistaa laskulta (sitä mitä sillä ei ole), vain CDON voi tehdä sen. Toisaalta CDON:lla ei ole Suomessa edes puhelinnumeroa, ei edes Klarna tiedä!

Tässä vaiheessa protestoin, että en maksa sellaista, mistä minua ei ole laskutettu. Enkä myöskään lisäkuluja, että minulta yritetään periä sitä, mitä miniulta ei ole laskutettu. No minä voin välttää ne sillä, että tihrustan ongelmani CDON.COM siteltä löytyvään pieneen ruutuun, jossa on planeetan ainoa konsti yrittää viestiä heille asiasta. JOS saan heidän kanssa sovittua lähetyskulujen poistamisesta, mitä minulta ei olla laskutettu, voin saada sen perimiskulut pois ilmoittamalla sitten asiasta Klarnaan. Jostain tuli mieleeni Franz Kafka.

Kuuden tunnin päästä tuli vastaus, että suoritukseni on ollut 2.95€ vajaa. No niin, tihrustin uudestaan siihen pieneen ruutuun edellä mainittuja asioita. Taitaa mennä ensi viikko, että saan tähän mitään tolkkua. En kyllä aio maksaa, enkä tilata ko. lafkasta enää mitään. Mitä mieltä olette, onko toimintansa korrektia?

16. HurjaJuha Vierailija

Tilasin tietokoneen, sain pelkän laukun. Ei mitään puhelinnumeroa mistään, mihin voisi soittaa. Katsotaan nyt sitten kuinka korjaavat asian (ja kuinka nopeasti), kun laitoin asiakaspalveluun palautteen netin kautta.

17. entinen tilaaja Vierailija

Olen muutamia vuosia sitten tilannut levyjä, eikä tilausten kanssa ollut mitään ongelmia. Tilasin sitten kerran uutuuden lisäksi hieman vanhemman levyn, jotan en ollut enää kaupoista löytänyt. Uusi levy tuli perille, mutta vanha levy jäi odottamaan toimitusta. Levy ei koskaan tullut ja "peruutusilmoituksessa" luki, että levyn hinta hyvitetään seuraavan tilauksen yhteydessä.

Tilasin sitten jonkin ajan päästä taas muutaman levyn, jotta saisin hyvityksen käytettyä. Yritys ilmoitti, että kumpaakaan levyä ei voida toimittaa enkä sen jälkeen nähnyt näihin kolmeen levyyn laittamiani rahoja. Rahallisesti en mennyt kuin muutaman kymmenen euroa, joten en jaksanut nähdä vaivaa ja ruveta karhuamaan rahoja esim. kuluttaja-asiamiehen kautta. Suurempi hyöty on siitä, että "mainostan" kokemustani kaveripiirissä, työpaikalla ja koulussa.

18. rku Vierailija

19. sattuu ja tapahtuu Vierailija

Tilasin hyvissä ajoin ennen joulua kaksi cd-levyä, toinen oli kolmen levyn paketti, toinen tupla. Paketti saapui nopeasti ja meinasin odottaa jouluaaton aattoon että alan paketoida mutta sitten muistin, että viime jouluna yksi tilaamistani tuotteista oli väärä. Nyt tuli oikeat tuotteet.
    Viime vuonna sen väärän tuotteen palauttamiseksi ja oikean saamisekis piti ensin laittaa s-postia, sieltä lähetettiin mulle palautuskuori, jossa tuote palautui ilmaiseksi heille, ja sitten vasta, eli kunnon viiveellä, tuli tilalle se oikea tuote. Molemmat olivat DVD-elokuvia, sarjansa kolmas, olin tilannut Toy Story 3, en muista mikä kolmonen siinä paketissa oli.

Tilasin tänä vuonna myös yhden leffasarjan, jossa oli 3 BluRay-levyä, paketti saapui n. puolessatoista viikossa ja sisällä oikea levypaketti.

Syksyllä tilasin paketin levyjä, yksi normihintainen ja kolme halpislevyä. Normihintainen levy oli muovitettu ja kannet ehjät, halpislevyissä ei ollut muovia ja jokaisen kannessa halkeamia eli olivat ilmeisesti olleet jossakin ja palautettu takaisin heille. Mies ei viitsinyt noista protestoida, levyt menivät soittimen cd-kelkkaan ja kotelot seisovat hyllyssä tyhjänpanttina toistaiseksi.

20. mielepiteeni Vierailija

No onhan nuo kaikki asiaa, mutta se riippuu kyllä ihan asiakkaasta ja sinnikyydestä. Paketit saatetaan avata vasta matkalla ja matkalla ne rikkoontuukin. Jos ette hoputa, kyllä se tulee ehjänä perille. Itsellä vain hyviä kokemuksia cdon.comista

21. First timer Vierailija

Ensimmäistä kertaa tilasin cdon:sta (pari peliä, joiden pitäisi tulla kirjepostina) ja laskulla. Kun tilaus otettiin käsittelyyn tuli samana päivänä myös ilmoitus, että asiakastietojani on päivitetty ja jos en ole itse niitä päivittänyt niin pitäisi ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Luottavaisena toistaiseksi ajattelen, että joku on käynyt tiedoissa tilausta käsiteltäessä. Tilauksesta on nyt kulunut viikko ja kärsimättömyys alkaa nousta, kun työkaverinkin kokemukset on "tilaukset tullu aina parissa päivässä". Hrr... Tiedä mikä soppa tästä vielä syntyy, jos joku on roplannu ja varastanu henkilötietojani.

22. evi-53 Vierailija

Sain cdon.comilta väärän tilaajan kirjat. Palautin ne. Omien kirjojen odottaminen kesti sitten sen verran pitkään, että peruin tilauksen (joululahjat). Kuitenkin liian myöhään, kirjat olivat ehtineet lähteä kahdessa eri paketissa minulle. Palautin jälleen kirjat. Myöhemmin sain sähköpostiin ilmoituksen, että kirjat olivat palautuneet. Ajattelin, että kaikki on nyt hyvin. Viime viikolla sain maksumuistutuksen, maksamattomista kirjoista. Soitin perintätoimistoon, heillä ei ollut mitään tietoa palautuksesta. Annoin vihaisen palautteen cdon.comille. He takaavat vastauksen palautteeseen 24 tunnin sisällä (arkisin). Tuo määräaika on jo mennyt umpeen, enkä vielä tiedä jatkosta. Sen kuitenkin tiedän, etten tilaa cdon.comilta koskaan mitään. ÄLÄ TILAA SINÄKÄÄN. SURKEIN KOSKAAN KÄYTTÄMÄNI NETTIKAUPPA.

23. zeke Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    CDONista ei kannata mitään harvinaisempaa tilata, tai muuten saa odottaa tilausta loputtomiin.

24. ihmetys Vierailija

En suosittele kyseistä puljua kenellekkään, ei hoida reklamaatiota, ei pahoittele tapahtunutta, vetoaa vain teknisiin ongelmiin. Kiertäkää kaukaa !

Vastaus omaan viestiin on heidän sivuillansa luvattu tapahtuvan 24 tunnin kuluessa, SE EI todellakaan pidä paikkaansa. Viisi päivää on minimi, kun kyseessä on reklamaatio tai muu hankala asia.

Uskomaton pulju !

25. Hanski Vierailija

Apua! mistä löysit asiakaspalvelu puhelinnumeron ? Voisinko saada sen?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri