Hae Anna.fi-sivustolta

oletko tilannut cdon.com

Viestiketju osiossa 'Musiikki' , käynnistäjänä mari, 12.09.2006.

1. Ei ooo Vierailija

Firma hoitaa erään nettikirjakaupan asiakaspalvelua.

Kun palauttaa surkeakuntoisena lähetetyt kirjat takaisin, niin kirjaa ei kuitata palautetuksi vaan laskutusta viedään eteenpäin. Asiakaspalvelu on todella ala-arvoista ja vastaukset vedetään lonkalta.

Väittävät, että kirja ei ole palautunut, vaikka seurantakoodilla netistä löytyy tieto, että ovat kuitanneet palautetun kirjan vastaanotetuksi. Näin on käynyt kaksi kertaa ja asian tiimoilta olen ottanut lukuisia kertoja yhteyttä CDON.COMin asiakaspalveluun. Saas nähdä koska ulosottomies kolkuttelee ovella.

Kirja tulee perille kannen kulmat tohjona ja kannen sisäpahvi tursuu ulos. Väittävät, että kirja oli täysin kunnossa lähetettäessä, vaikka paketti on täysin ehjä. Kirjan reunan leikkaus oli epäonnistunut ja reuna oli jyrsityn/repaleisen näköinen väittivät että tämäkin valmistusvirhe oli ilmestynyt kirjan lähettämisen jälkeen.

Asiakaspalauteen lähettäjä on aina ollut nainen, jonka etunimi viittää itärajan taakse.

Viimeiset kaksi vuotta olen pyytänyt yritystä poistamaan asiakastietoni. Viimeisimpään pyyntöön sain vastauksen etteivät ole koskaan aiemmin vastaanottaneet kyseistä pyyntöäni. Melkoisella varmuudella asiakastietojani ei edelleenkään poisteta ja täytynee ottaa yhteyttä lakimieheen, jotta puljusta pääse eroon.

Kaikki kyseiseen yritykseen liittyvät kuitit ja viestit kannattaa säilyttää. Asiakaspalveluun lähetetyt viestit kannattaa tulostaa ctrl-p:tä käyttämällä.

En suosittele sotkeutumaan kyseisen yrityksen "asiakkaaksi".

2. ei ooo Vierailija

Jälkiviisaana voin kertoa...

Ennenkuin tilaa netistä yhtään mitään, niin kannattaa katsoa yrityksen yhteystiedot. Kun sähköpostiosoite ja puhelinnumero puuttuu, niin hälytyskellojen pitäisi soida ja kovaa. Kun ainoa yhteydenottokanava on nettiyrityksen omien sivujen kautta, niin sellaisesta yrityksestä ei kannata tilata yhtään mitään.

3. Jna_ Vierailija

Minulle kävi sillä tavalla, että äidilleni tilasin levyä, monta viestiä CDON.com asiakaspalveluun laittanut, mutta ei vastausta kuulu. Levyä ei näy, eikä siis rahojakan saa takaisin.
    En ole kyllä enää koskaan tilaamassa kyseiseltä firmalta mitään.
    Onko kenellekkään muulle käynyt näin?

-Jna_

4. Janniina Vierailija

Itse olen tilannut tuolta vuosien varrella aikas monta kertaa. Itselläni ei muuta ongelmaa ole kuin kerran vähän postissa haljennut cd-levyn kansi. En jaksanut siitä silloin valittaa edes oli niin pientä. Oon aina melkein käyttänyt koodia ostaessa niin saapi yleensä halvemmalla ( löytyy alennuskoodi CDON ). Sen olen huomannut, että ennen joulua kannattaa aina verkosta tilata ajoissa (oli mikä kauppaa vaan) jos lahjaksi aikoo. Muuten voi tulla ikäviä yllätyksiä.

5. JJd Vierailija

Itse olen myös tilannut halpojen hintojen vuoksi CDON:sta kymmeniä levyjä. Ehkä joka viidennen levyn keskiö on rikki, koska levyt pakataan pahvikuoriin ilman pehmusteita.

Mutta ennen kaikkea toimitusajat ovat olleet aina 2-3 kertaa pidempiä kuin mitä heidän nettisivuillaan tuotteen kohdalla lukee.

6. shajal Vierailija

Itse en ole tilannut mitään, ajattelin tilata koska kyseistä dvd:tä ei ole löytynyt etsimistäni kaupoista. Tutkiskelin sivua, ja kyllä sieltä löytyy periaatteessa puhelin numero, ruotsiin kylläkin. Cdon on osa isompaa yritystä, tuntuu kyllä ettei tällä yrityksellä hoidu kaikki hommat hyvin. Meinaan olen lukenut näistä muistakin firmoista. Toisaaltaan se on vain tuuristakin kiinni, saahan sitä ravintolassakin välillä väärää ruokaa. Itsehän en ikinä maksaisi muutakuin laskulla tai postiennakolla, juurikin sen takia ettei tarvitse odotella rahojen palauttamista jos niitä ikinä edes saisi takaisin.

Mutta olettekos saaneet jotain hyvitystä (alennusta tms.), jos olette valittaneet asiakaspalveluun tuotteen myöhästymisestä ?

7. Lisää muistia Vierailija

Itselleni kävi ihan hyvin.

Etsin Macbookkiini lisää muistia ja huomasin että Ostohyvityksen ( CDON.com: Ansaitse jopa 4,00 % bonusta | Ostohyvitys.fi ) kanssa tuli halvimmaksi tilata CDONilta.

Maksoin tilauksen ja tavarat toimitettiin postiin. Tässä kohtaa itselleni kävi niin nolosti, että kokonaan unohdin noutaa lähetyksen postista.

Tästä seurasi se, että tekemäni tilaus palautui CDON.comille, minkä jälkeen yllätykseni sieltä tuli automaattinen maili jossa kerrottiin ohjeet mitä pitää tehdä että maksu palautetaan. Toimin näiden ohjeiden mukaan ja rahat tulivat takaisin tilille.

Olisin tosin valinnut mieluummin, että he olisivat lähettäneet tilaukseni uudelleen, mutta ehkä rahojen palauttaminen oli heille helpompaa - ja omapahan mokani tuo lopulta oli...

8. crooked Vierailija

Olen ehkä kerran, kauan sitten, tilannut cdonista. En tajunnut silloin ostaa laskulla, vaan taisin maksaa tilaukseni nettipankissa. Levyt jäivät tulematta.

Sittemmin olen siirtynyt Levykauppa X:n asiakkaaksi. Sieltä ainakin levyt tulevat varmasti parin päivän sisällä tilauksesta, tai jos eivät ole varastossa, toimituksessa kestää luonnollisesti kauemmin. Levylähetysten mukana tulevilla Rottasanomilla voi vuorata huutonetissä myymiään levyjä ;).

9. Qwerty Vierailija

Itse olen tilannut Cdon.comista 3 vuoden ajan, paketti tulee ajallaan eikä muitakaan ongelmia ole ilmennyt.

10. MACCE Vierailija

Ei kärsivällisyys riitä odottaa tilaamani tavaran toimitusta, 3vk kulunu tilauksesta eikä tavaraa ole lähetetty sieltä eikä asiakaspalvelu(kaan) vastaa enään tiedusteluihin. Mä en sieltä tilaa enään mitää...suuret on lupaukset toimitusajan ja asiakaspalveluun lähetettyjen tiedustelujen vastaamisten suhteen!! ISO PETTYMYS!!

11. Perstroika Vierailija

ÄLKÄÄ HELVETISSÄKÄÄN TILATKO!

12. vierailija Vierailija

Itselläni on vain hyviä kokemuksia ko. liikkeestä. Viesteihin ovat vastanneet nopeasti, kerrankin kului vain 10min kun sain vastauksen. Tilaukset tulee nopeasti, menee tietty pitempään jos on jokin sesonkikausi meneillään. Muutamana vuotena olen tilannut jotain 20 kertaa. Pari tuntia sitten lähti viimeksi tilaus.

13. Saara Vierailija

Olen tilannut muutamia kertoja kyseisestä paikasta ja sen verran voin sanoa, että tästä paikasta en uskalla tilata mitään etukäteismaksulla. Ei nimittäin koskaan tiedä, koska tilatun tuotteen saa vai saako ollenkaan. Toimitusajat ovat venyneet ja paukkuneet. Laskulla tilaamisessa on myös riskinsa, sillä lasku on päivätty tilauspäivämäärän mukaan vaikka tuotteet ovat saapuneet huomattavasti myöhemmin. Kun tuotteet saapuvat (jos saapuvat), eräpäivä on jo mennyt, vaikka lupaavat kahden viikon maksuaikaa.
    Asiakaspalvelu on myös todella ala-arvoista.

14. Lellu Vierailija

Tilasin joululahjaksi kolme DVD.tä, jotka olen jo maksanut. Yksi elokuva oli kuitenkin lastenelokuva jota en ollut tilannut, siis väärä tuote. Loppiaisen jälkeen saamassani lähetyksessä uskoin olevan sen joululahjaksi tilaamani, mutta ei, apua, taas SAMA lastenelokuva.
    Viestiini vastattiin sanomalla, että ovat toimittaneet viestini varastolle, joka ottaa yhteyttä "mahdollisimman pian". Eivät ole ottaneet eikä sähköpostiin vastata. Puhelinnumeroa en ole löytänyt. Noin kuukausi on kulunut väärän levyn saapumisesta ja toivo alkaa hiipua...

15. Ansu (orig.) Vierailija

Olen tilannut peri kertaa ja tosi tyytyväinen olen, jos tuote on varastossa, se tulee nopeasti, ja lasku tulee toimituksen mukana, joten ei mitään riskiä!

16. Pelin tilannut Vierailija

Tilasin tuolta CD ON: ista nyt lauantaina, edellispäivänä siis, pelin. Kauanko mahtaa kestää? Vaihtuuko tuo ''status'' ei toimitetusta johonkin? Lähetysseuranta koodia ei vissiin anneta? Muilla kokemuksia pienten tuotteiden tilauksesta? Esim. yhden pelin?

17. toimii Vierailija

Minä olen tilannut pari kertaa elokuvia. Noin viikossa tulevat eikä mitään ongelmia. Ensimmäisellä kerralla laitoin asiakaspalveluun viestiä, kun viisi päivää ilmoituksesta (tilaamanne tuotteet ovat lähteneet varastoltamme) oli kulunut. Vastaus tuli "paluupostissa" ja elokuvatkin heti seuraavana päivänä. Toisella kerralla osasinkin odottaa viikon ja niinhän ne tasan viikossa tulivat. Maksoin molemmilla kerroilla ennakkoon.

18. jjrt Vierailija

Ehkäpä lastenelokuvakoodinumero on väärä ja siks tulee aina se elokuva eikä se mitä haluat. Meille on aina tullu kaikki muutamassa päivässä.

19. tyrmistynyt Vierailija

Cdoncom toimii erinomaisesti, jos ei satu ongelmia: tulee väärä tuote tai ei tule tuotetta ollenkaan vaan lasku. Silloin paljastuu asiakaspalvelun röyhkeys ja typryys. Lopetan pitkän ja luotettavaksi luulemani asiakassuhteeni ensimmäiseen pulmaan. En saanut tuotetta, sain laskun enkä ole vieläkään saanut oiotuksi firman tekemään virhettä. Väittävät, että virhe on kyllä sattunut, mutta koska se on tekninen, eivät halua eritellä. Ilmeisesti asiakaspalvelua käytetään niin vähän, ettei cdoncomin suurin haavoittuvuus ole vielä kunnolla paljastunut. Sääli, muuten kelpo firma, mutta asiakaspalvelun röyhkeys, käsittämätön typeryys lopetti oman asiakassuhteeni.

20. OnniS Vierailija

Itse olen käyttänyt Cdonia monta vuotta leffojen, pelien ja kaiken pienen ostamiseen. Kaikki mennyt niinkuin pitänyt ja tuotteet olleet oikeita jne. Ajattelinkin, että nyt on pöytätietokone niin hyvässä tarjouksessa, että tilaanpas sen. Kaikki meni hienosti ja nopeasti. Kone tuli kolmessa päivässä lähimpään postiin. Olin kuin pikkulapsi jouluaamuna, kun aloin laittaa konetta seinään. Windows 8 ensiasennus meni vkkelään ja kone lähti toimimaan laakista. Hetki meni kun kone alkoi herjaamaan, että ei voi aktivoida Windowsia, tuotetunnus on estetty. Googlettelin ja kyselin kavereilta mitäs nyt. No ensimmäisenä yhteyttä Cdonin aspan chattiin perjantai iltana 3.5. Arvasin jo etukäteen, että eihän se henkilö voi mitään tehdä ja pyysikin laittamaan viestiä. Laitoin ensimmäisen viestin samana iltana.
    Vastaus tuli maanantaina, jossa pyysivät lähettämään tarkemmat tilaus-, kone yms tiedot. Lähetin samantien takaisin. Vastaus tuli vielä samana päivänä, että palaavat asiaan pikimmiten(Pvm oli siis 6.5).
    Kyselin pitkin viikkoa, viestein ja chatista, että mikä maksaa, saamatta järkevää vastausta. (2 kertaa chatissa ja 4 viestiä)
    Vastaus tuli torstaina 16.5. Jossa oli ohjeet, koneen uudelleen asennukseen, Windowsia ja kaikkia myöden. (eli vuorokauden vastausaika vaihtui 10 vuorokauteen)
    Parasta tässä ohjeessa oli, että piti käyttää kahta erilaista Windows levyä, mitä ei mulla edes ole koskaan ollut. Tässä kohtaa pinnani alkoi palaa ja kirosin kyseisen firman alimpaan helvettiin, koska heillä ei ole puhelinaspaa.
    Selitin heille, että en varmasti itse ala asentamaan yhtään mitään, jos olen ostanut valmiin koneen ja maksanut siitä yli tonnin ja selitin uudelleen ongelman.
    Odotellessa soitin Microsoftille ja selitin asian ja he tarkistivat tämän tuoteavaimen ja kas, tämä avain on lukittu niin, että kukaan ei voi sitä käyttää, koskaan missään, ikinä. Tämä Microsoftin asiakaspalvelija ihmetteli asiaa ja sanoi, ettei ole koskaan omalle kohdalle osunut.
    Tämän kaiken tietenkin ilmoitin Cdonille, että tarvitsen uuden windowsin, koska tuo tuoteavain on estetty. Tänä aamuna tuli vastaus cdonilta: Tuoteavain löytyy tietokoneen tarrasta!
    Veri ja sappi kiehuu.
    A: Ei ole tarraa!
    B: Mitä helvetin kohtaa te taulapäät ette tajua, että se teidän tuoteavain ei toimi?!?

Nyt odottelen hinnasta hyvitystä tai uutta Windowsia. Mutta summasummarum. Jos kaikki on niinkuin pitää, kaikki menee hyvin. Mutta auta armias jos joku ei ole niinkuin pitää. Asiakaspalvelusta ei ole mitään hyötyä.

Onneksi tuo ystävällinen Microsoftin asiakaspalvelija auttoi minua, vaikka oem-käyttöjärjestelmät ei kuulu heille mitenkään. Sain sieltä toimivan Windowsin siis. Sanoi vain että he haluavat että Microsoftin asiakkaat ovat tyytyväisiä heihin, vaikka eivät olisi tyytyväisiä itse laitevalmistajaan.

Kyllä tietokone toimii nyt täydellisesti, mutta nyt on kyse periaatteesta, että tuote ei ole sellainen kuin luvattu ja itse joutunut tekemään hirveän määrän hommia, että sanut toimimaan, niin siksi vaadin hyvitystä.

21. kalle Vierailija

Toimitus kestää todella pitkään, ja sillonkaan ei varmuutta saatko tuotteita. Perivät laskua tilatuista tuotteista vaikka tuotteita ei ole lähetetty. Asiakaspalvelu ei vastaa kysymyksiin ja kiertelee vastauksissaan. Eivät anna perua tilausta, koska tilaus jo mukamas lähetetty (tästä aikaa monta viikkoa, eikä tilausta edelleenkään näy). Kun kyselen taas toimitusaikojen perään, sanovat että tuotteet loppu varastolta toistaiseksi.

22. voi ei Vierailija

. Tilaan ekaa kertaa cdonista jos siellä ei oo mun tuotetta sitten syttyköön tuli

23. ainokainen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Olen tilannut CDON:sta useita kertoja sekä levyjä että kirjoja.
    Aika usein myyvät tavaraa, jota ei ole, eli tulee ilmoitus että tuote on "jälkitilauksessa" ja sitten sitä ei ikinä tule.
    Tämän vuoksi en enää tilaa mitään etukäteen maksamalla, vaan ainoastaan laskulla. Nimittäin jos tuotteen maksaa etukäteen ja sitä ei saakaan, joutuu niitä rahoja sieltä kinuamaan takaisin... Eli neuvoni on että älkää maksako mitään etukäteen CDON:lle vaan vasta kun saatte tuotteen!

24. reippailija Vierailija

On tullut tilattua jo ihan moitteettomasti on toiminut.

25. sirkkuvi Vierailija

Tilasin joululahjaksi levyn Cdon.com ista laskulla.Parin viikon kuluttua sain kaksi väärää levyä ja soitin ko firman asiakaspalveluun.He sanoivat oikaisevansa asian,ja lähettävänsä oikean levyn.Taas odottelin viikon verran,ja kuinka ollakkaan taas tuli sama väärä levy.Taas soitto as palveluun,jossa sanottiin,että palauta levy ja ei kannata tilata uutta koska varasto toimittaa väärää tavaraa.Siis varastolleei voi ilmoittaa että ko levyllä on väärä koodi,ehkä he eivät osaa lukea.E ajan varattui ole todellista.Kaiken huipuksi tänään tuli.Ku muistutuslasku ko toimittamattomasta levystä.Soitin laskuttajalle,joka käski soittaa
    cd onille ja kertoa heille,että poistavat laskun tarpeettomana.Cd on numero on koko ajan varattu.Kuinka pääsen paskafirmasta eroon.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri