Oletko valmis maksamaan vaatteesta enemmän jos se on valmistettu kotimaassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotomaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotomaa

Vieras
Tällaista täällä pähkäilen, kun olen vertaillut vaatteiden hintoja, esim lindexiltä saa lasten legsuja kympillä mutta kaikki tietää että ne on valmistettu jossain kaukolassa. Olisitko sinä itse valmis maksamaan kolminkertaisen hinnan kotimaassa valmistetuista vaatteista? Minä ehkä olisin jos vaate muuten miellyttää silmää :)

Sitten on asia erikseen gugguut ja metsolat jotka brändäävät kotimaisella suunnittelulla vaikka tuotteet kuitenkin valmistetaan ulkomailla ja tuotteet maksavat melkoisesti mutta ovat toki kauniita ja laadukkaita.

Jep, kerroppa jokin kotimainen merkki niin minä kerron miksen käytä kyseistä merkkiä. Välttämättä syynä ei ole hinta vaan se että lapsi tykkää luultavammin enemmän näistä lindexin vaatteista.

Kyllä olisin, jos se kotimaisuus tarkoittaa myös sitä laatua, jota aikaisemmin oli tarjolla. Noiden halpisvaatteiden ompeleet kun pakkaa purkautumaan ja saumat vinksin vonksin ja kangaslaatukin on tyylin 10 pesua ja sitten roskiin. Laadusta olen valmis maksaan.

Kovin montaa yritystä ei tule mieleen, jotka myös valmistaisivat Suomessa. Toki nuo suomalaiset, ulkomailla valmistavat, yritykset maksavat veronsa Suomeen. Mutta kyllä mä maksan enemmän suomalaisten yritysten tuotteista. Enkä osta itseasiassa yhtään mitään Lindexistä tai H&M:stä.

Niimpä, jos tuote maksaa "maltaita" kyllä siltä odottaa myös pitkää käyttöikää. Monesti on käynyt niin että nätti halpis pusero jostain hennesiltä on kestäny vaan yhden pesun jonka jälkeen kuvio on irronnut osittain edestä :/ toisaalta kun ei alunperinkään paljon maksanut niin eipä siinä. Mutta jos aletaan viherpiipertämään niin melkosta raaka-aineiden tuhlausta ja jätettä!

Kyllä, mutta en mielettömästi. Esim. laadun pitää sitten olla kohdillaan, ja kotimaisuudella ymmärrän että se on myös valmistettu kotimaassa. Noi metsolathan on ihan samaa p*skaa mitä jotkut kapphallin rievutkin, että se siittä.

Tällaisia shoppeja löytyi kaivamalla:
http://www.iloinenkettuliini.fi/naiset/mekot/

Naisten mekot 69€, ei nyt ees ihan järkyttävän paha jos tykkää mallista. Itselle ehkä vähän vääränlaisia nuo kankaat.

Yhteistyössä