Oletteko joskus kokeneet tälläistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Että joku ihminen, johon olet juuri tutustunut niin tuntuukin samantien siltä kuin olisi tunnettu aina? Kaikki ajatukset ja mielipiteet sopii yhteen ja kun aloittaa lauseen niin toinen lopettaa sen.

Minä olen juuri kokenut tälläisen. Olemme ystäviä, vaikka haluaisimme ehkä olla jotain enemmänkin. Se ei kuitenkaan ole mahdollista, koska molemmat ovat onnellisia omassa liitossaan, mutta tämä ystävyys - en ole kokenut tälläistä ennen. Ystävyys toisen naisen kanssa on erilaista kuin ystävyys miehen kanssa. Se on helpompaa ja yksinkertaisempaa, vaikka toisaalta tietyllä tavalla vaikeampaakin. Johtuen ehkä siitä, että valtaosa ihmisistä ei halua käsittää sitä, että mies ja nainen voi olla oikeasti hyviä ystäviäkin ilman, että siihen liittyy seksi.

Mutta tälläisiä pohdin nyt heti aamusta. :)

HIeman ristiriidassa tekstisi:
"Olemme ystäviä, vaikka haluaisimme ehkä olla jotain enemmänkin."
vs.
"Johtuen ehkä siitä, että valtaosa ihmisistä ei halua käsittää sitä, että mies ja nainen voi olla oikeasti hyviä ystäviäkin ilman, että siihen liittyy seksi. "

Alkuperäinen kirjoittaja kira:
siis oot kiinnostunut samasta sukupuolesta? saattaa olla että kyse on vain alkuihastuksesta jolloin kaikki tuntuu niin kolahtavan :)

Miten sinä sait tuosta sen käsityksen, että olisin kiinnostunut samasta sukupuolesta?

Alkuperäinen kirjoittaja kira:
siis oot kiinnostunut samasta sukupuolesta? saattaa olla että kyse on vain alkuihastuksesta jolloin kaikki tuntuu niin kolahtavan :)

MInä käsitin että miehestä kiinnistunut.
Vertaa vain miehen ja naisen / naisen ja naisen pelkkää ystävyyssuhdetta.

Alkuperäinen kirjoittaja kokonaan:
vs.
"Johtuen ehkä siitä, että valtaosa ihmisistä ei halua käsittää sitä, että mies ja nainen voi olla oikeasti hyviä ystäviäkin ilman, että siihen liittyy seksi. "

Hienosti irrotit ne alkuperäisestä tekstistä ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
vs.

Rivien välistä voi lukea paljon....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
vs.

Mitä sitten mahdoit tarkoittaa näillä?
Haluatte olla enemmän kuin ystäviä mutta sitten et ymmärrä miksi ihmiset luulee että olette enemmän kuin ystäviä...
Jos voisit hieman valaista tarkoitustasi.

Niin, ehkä ap ja tämä mies haluaisivat muutakin, mutta se ei ole mahdollista. Siitä huolimatta ap haluaisi että he voivat olla ystäviä, mutta pelkää, että ihmiset eivät hyväksy naisen ja miehen välistä ystävyyttä. Mikä tässä on niin ristiriitaista?

Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Niin, ehkä ap ja tämä mies haluaisivat muutakin, mutta se ei ole mahdollista. Siitä huolimatta ap haluaisi että he voivat olla ystäviä, mutta pelkää, että ihmiset eivät hyväksy naisen ja miehen välistä ystävyyttä. Mikä tässä on niin ristiriitaista?

Juurikin näin! Ei ole tarkoitusta ollakaan mitään muuta. Mutta juurikin se vaivaa, että ihmiset ei yleensä käsitä sitä että mies ja nainen voi olla oikeasti "vain" hyviä ystäviäkin. Minulla on muitakin miehiä ystävinä ja siitäkin jo on joskus jotain kommenttia tullut. Ei omalta mieheltä, mutta ulkopuolisilta. Erityisesti äitini ei käsitä asiaa. Hänen mielestään ilmeisesti miesten kanssa voi vain panna, muu tulee sitten ohessa.

Mutta vaikka minulla on muitakin miehiä ystävinä niin tälläistä en ole kokenut silti heidänkään kanssa. Tuntuu hyvältä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Että joku ihminen, johon olet juuri tutustunut niin tuntuukin samantien siltä kuin olisi tunnettu aina? Kaikki ajatukset ja mielipiteet sopii yhteen ja kun aloittaa lauseen niin toinen lopettaa sen.

Minä olen juuri kokenut tälläisen. Olemme ystäviä, vaikka haluaisimme ehkä olla jotain enemmänkin. Se ei kuitenkaan ole mahdollista, koska molemmat ovat onnellisia omassa liitossaan, mutta tämä ystävyys - en ole kokenut tälläistä ennen. Ystävyys toisen naisen kanssa on erilaista kuin ystävyys miehen kanssa. Se on helpompaa ja yksinkertaisempaa, vaikka toisaalta tietyllä tavalla vaikeampaakin. Johtuen ehkä siitä, että valtaosa ihmisistä ei halua käsittää sitä, että mies ja nainen voi olla oikeasti hyviä ystäviäkin ilman, että siihen liittyy seksi.

Mutta tälläisiä pohdin nyt heti aamusta. :)

En ole koska en ole sokea

Eihän se tarvii sukupuolesta olla kiinni. Olin kerran kurssilla ja sain kämppikseksi
mua muutaman vuoden vanhemman naisen ja aivan ensimmäisestä sekunnista alkaen tuntui niin tutulle ja olin tosi onnellinen että sain hänet kämppikseksi!
Hän oli heti mut nähdessään ajatellut että olen jotenkin tuttu.
Meillä kävi kaikki jutut niin yhteen. Pystyimme puhumaan tosi erikoisista jutuista
ja kaikki natsas. Hän oli ihana ja mielenkiintoinen ihminen.
Autoimme toisiamme kurssin aikana näillä keskusteluillamme.
Kun kurssi loppui, en koskaan unohda hänen silmissään olevaa katsetta
kun olimme kokoontuneet koko ryhmä.
Hänellä oli katse joka muistutti minua jostakin, hyvin kaukaa menneisyydestä.
Asioista joista puhuimme.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Eihän se tarvii sukupuolesta olla kiinni. Olin kerran kurssilla ja sain kämppikseksi
mua muutaman vuoden vanhemman naisen ja aivan ensimmäisestä sekunnista alkaen tuntui niin tutulle ja olin tosi onnellinen että sain hänet kämppikseksi!
Hän oli heti mut nähdessään ajatellut että olen jotenkin tuttu.
Meillä kävi kaikki jutut niin yhteen. Pystyimme puhumaan tosi erikoisista jutuista
ja kaikki natsas. Hän oli ihana ja mielenkiintoinen ihminen.
Autoimme toisiamme kurssin aikana näillä keskusteluillamme.
Kun kurssi loppui, en koskaan unohda hänen silmissään olevaa katsetta
kun olimme kokoontuneet koko ryhmä.
Hänellä oli katse joka muistutti minua jostakin, hyvin kaukaa menneisyydestä.
Asioista joista puhuimme.

Eikö ystävyytenne jatkuut kurssiin jälkee?

Kyllä olen kokenut melkein vastaavan tilanteen... Ystävystyin itseäni 19vuotta vanhempaan mieheen. Tunteet alkoivat jossain vaiheessa olemaan niin voimakkaita, että en mene vannomaan mitä olisi tapahtunut jos ystävyytemme olisi jatkunut.. Seurustelin jo tuolloin nykyisen mieheni kanssa ja kirosin sitä, miksi aina ne sielunkumppanit tulevat vastaan silloin, kun siitä ei ole enää mitään iloa. Muutettiin kauas toiselle paikkakunnalle ja ystävyys katkesi... Vieläkin joskus yllätän itseni miettimästä tuota miestä mitä hänelle kuuluu ja missä hän on...

Yhteistyössä