Oletteko lukeneet miehenne tekstareita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mm:mm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mm:mm

Vieras
Saako toisen viestejä lukea mielestänne?
Oletteko te lukeneet koskaan kumppaninne viestejä?

Olemme sopineet mieheni kanssa, että kumpikin saa lukea toisen viestejä.
Halusin tietää onko mies todellakin luottamuksen arvoinen, sillä suhteeseemme on sattunut kaikenlaista... Noh niistä viesteistä... Sielä oli miehen eksältä monia kymmeniä viestejä.
Viesteissä exä kertoi eronneensa miehestään, miten heidän suhteensa ei toiminut, miten hänen exänsä oli puhunut hänelle halveksuvasti, hän kertoi että oli nähnyt unta että hänelle ja miehelleni olisi syntynyt lapsi, lisäksi hän kertoi miten kaipasi miestäni ja että rakkaus miestäni kohtaan ei ollut koskaan hävinnyt.
Järkytyin. Viestit olivat erittäin pitkiä, en lukenut enempää. En halunnut tietää mitä muuta mies oli selkäni takana tehnyt.
Illalla ennen nukkumaanmenoa kysyin mieheltäni että oliko hän viestitellyt exäsi kanssa
Vastaukseksi sain : "EN"
Kerroin hänelle että tiedän että olette. Mies sanoi että exä oli laittanut YHDEN viestin jossa kertoi eronneensa. Sanoin hänelle että ihan turha yrittää valehdella enempää ja että olen lukenut kaiken, jokaikistä ii:n pistettä myöten. Miehen naamalle tuli syyllisen ilme.
Hän ei halua lopettaa viestittelyä, syy taitaakin olla ihan selvä..
Olen niin pettynyt.

Halusin tietää onko mies todellakin luottamuksen arvoinen, sillä suhteeseemme on sattunut kaikenlaista... Noh niistä viesteistä... Sielä oli miehen eksältä monia kymmeniä viestejä.
Viesteissä exä kertoi eronneensa miehestään, miten heidän suhteensa ei toiminut, miten hänen exänsä oli puhunut hänelle halveksuvasti, hän kertoi että oli nähnyt unta että hänelle ja miehelleni olisi syntynyt lapsi, lisäksi hän kertoi miten kaipasi miestäni ja että rakkaus miestäni kohtaan ei ollut koskaan hävinnyt.
Järkytyin. Viestit olivat erittäin pitkiä, en lukenut enempää. En halunnut tietää mitä muuta mies oli selkäni takana tehnyt.
Illalla ennen nukkumaanmenoa kysyin mieheltäni että oliko hän viestitellyt exäsi kanssa
Kerroin hänelle että tiedän että olette. Mies sanoi että exä oli laittanut YHDEN viestin jossa kertoi eronneensa. Sanoin hänelle että ihan turha yrittää valehdella enempää ja että olen lukenut kaiken, jokaikistä ii:n pistettä myöten. Miehen naamalle tuli syyllisen ilme.
Olen niin pettynyt.

Olen lukenut mieheni viestejä
Tämä on minun mielestäni väärin mutta vielä väärempää on pettäminen.

Viimeksi muokattu:
Ei saa lukea, enkä ole lukenut. Mielestäni toisen viestien lukeminen salaa on myös luottamuksen pettämistä.

Todellako ap olit sopinut yhdessä, molemminpuolisessa yhteisymmärryksessä miehesi kanssa tuosta viestien lukemisesta, vai oliko se enemmänkin sinun vaatimuksesi?

Siinä vaiheessa, kun aletaan kytätä kumppanin puhelinta, on suhteessa molemminpuolinen kunnoitus ja luottamus loppunut. Parempi pistää hackmannit jakoon silloin...

mun mies ei lähettele kenellekään tekstareita joten ei ole mitään luettavaa.
Kun sille tulee tekstari muutaman vuodessa, mies sanoo, mun puhelin piipitti päivällä, viittiks katsoa mitä siell on ja poistaa sen.
Minä siihen että katso itse hyvä ihminen.. toinen...en mä osaa, en mä muista mistä ne katottiin...
No operaattorin tarjouksia ne kaikki on. Paitsi jouluna ja juhannuksena kun työkaveri lähettää tervehdyksen.

Mieheni soittaa ja kaverit soittelevat hänelle. Ja en, en katso kuka on soittanut enkä kuuntele puheluita.
Ei ole ollut ikinä tarvetta siihen.

Mies ei myöskään tutki minun puhelinta. Ei ole tarvetta siihenkään.

Siinä vaiheessa, kun aletaan kytätä kumppanin puhelinta, on suhteessa molemminpuolinen kunnoitus ja luottamus loppunut. Parempi pistää hackmannit jakoon silloin...

Samaa mieltä. Onko kysymyksessä enää vilpitön rakkaus toista kohtaan vai sairas mustasukkainen takaa-ajo? Jokaisen tulee kantaa teoistaan vastuu itse ja toimia sen mukaisesti. Toisen ihmisen tehtävä ei ole valvoa toisen ihmisen tekemisiä. Käsittääkseni laissa on kohta, joka kieltää sen, ettei ole lupaa lukea toisen henkilökotaisia viestejä, posteja tai muita asiakirjoja. Kunnioitus toista ihmistä kohtaan on 0 samoin luottamus. En ole koskaan alentunut moiseen.

Viimeksi muokattu:
Se on oma kysymyksensä, että toisen viestien lukeminen on väärin. Mutta oma kysymyksensä on myös se, että aloittajan suhteessa on ongelma. Ehkä nyt kannattaisi keskittyä jälkimmäiseen. Luottamus on mennyt, mutta voiko sitä vielä rakentaa? Molemmat ovat toimineet tahoillaan luottamusta rikkovasti, joten siinä mielessä kumpikaan ei ehkä voi asettua toisen yläpuolelle, mikä on hyväkin. Keskustelkaa odotuksistanne. Kolmatta osapuolta suhteessa ei pidä sietää.

Se on se kuuluisa naisen vaisto, joka ap:takin ohjasi kumppanin kännyn tsekkaukseen, vaikka se onkin "niin väärin". Tunsi miehensä ja tiesi että totuutta ei tule kuulemaan, ellei saa faktoja pöytään. Se että niljaska jäi kiinni, oikeutti ratsaukseen 100%.

Turha selitellä muuta.

Olen niin pettynyt.

Nyt olisi sitten kai se kuuluisa ratkaisun paikka. Jos mies kerran jatkaa viestittelyä tulet kuitenkin olemaan se joka syrjäytetään jos tuon viestittelyn annat jatkua.

Onhan se kumma että sinä et näe unta että saatte kaksoset ja lottovoiton miehen kanssa.
Minä pistäisin tsoukkina vielä paremman unen. ja myös lähettäisin sen tyttöystävälle että me matin kanssa näimme sellaista unta jne. Voihan nämä unoset jakaa tämän exän kanssa. Luulempa että exä ei tiedä että edes seurustelette.

Viimeksi muokattu:
Mikä ongelma? Sinulla oli lupa lukea viestit ("Olemme sopineet mieheni kanssa, että kumpikin saa lukea toisen viestejä."). Olisit lukenut myös lähetetyt viestit, niissähän se ratkaisun avain on.
Poikaystäväsi tyhmä tai välinpitämätön, kun ei poistanut exän viestejä -ehkäpä hän mietiskelee niitä ja omia tuntojaan?

Sinuna en kauaa ihmettelisi, etenkin kun aiemminkin suhteessa ollut häikkää.

Ap:n viestistä ei saa oikein tolkkua, että mistä on oikein kysymys? Jos kerran on suoraan sovittu, että molemmat osapuolet saavat penkoa toisen yksityisyyttä ja lueskella aikansa kuluksi kaverin tekstareita luulisi siinä tapauksessa kysymyksen miehelle olevan myös yhtä suora? Mitä järkeä on kierrellä ja kaarrella asiaa, johon tietää jo vastauksen? Mielestäni suhteenne on aivan omituinen, jos ns. pyritte teoissanne avoimuuteen ja kuitenkaan ette pysty asiaa sanoilla selvittämään. Kannattaisi ehkä hetki miettiä menestyykö moinen suhde, koska kieroihin kysymyksiin saa kieroja vastauksia.

On lupa lukea toisen tekstarit ja käydä toisen tunnuksilla sähköpostissa jne.
Luottamus voi olla täydellistä vain silloin, kun pelataan todellakin rehellistä peliä, molempiin suuntiin.

En lue viestejä enkä käytä toisen tunnuksia ilman syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja se koira älähtää...;11051922:
Se on se kuuluisa naisen vaisto, joka ap:takin ohjasi kumppanin kännyn tsekkaukseen, vaikka se onkin "niin väärin". Tunsi miehensä ja tiesi että totuutta ei tule kuulemaan, ellei saa faktoja pöytään. Se että niljaska jäi kiinni, oikeutti ratsaukseen 100%.

Turha selitellä muuta.

Ex-vaimo huorasi usean miehen kanssa ja kännykkä piippaili jatkuvasti uusia textareita. Yhdessä vaiheessa alennuin lukemaan viestejä ja sain valtavia mustasukkaisuuskohtauksia. Ne eivät auttaneet säilyttämään parisuhdetta.

Nyxänkin kännykkä piippaa jatkuvasti, mutta säästän itseäni. En lue textareita. En halua samaa helvettiä enää.

Miten löytyy ylipäätään niin tyhmiä ihmisiä, että jättää selvät todisteet kännykkäänsä? En ole itse pettänyt enkä sellaista suunnittele. Jos kuitenkin pettäisin, niin en olisi tarpeeksi tyhmä jättääkseni todisteita lojumaan sinne tänne.

Edellinen suhteeni kaatui siihen kun tyhmänä mustasukkaisena menin lukemaan mieheni viestit, jotka hän oli saanut ystävättäreltään. Viesteissä ei ollut mitään pahaa, ja he olivat tunteneet toisensa jo monia vuosia. Kerroin tästä miehelleni kun tuli huono omatunto, siihen kariutui, ei luottanut enää.

Nyk. mieheni kanssa ollaan sovittu, että saa lukea, jos kysyy luvan, mutta eipä ole tullut aiheelliseksi, eikä oikeastaan teekkään mieli lukea. Olen kyllä miettinyt, että itse säästän kaikki saamani viestit ja osa on ehkä sellaisia, mitä mieheni ei välttämättä haluaisi puhelimestani löytää, niissä ei ole siis mitään pahaa, mutta olen tämän ed. mainitun exäni kanssa loistavissa väleissä niin kovasti hänen kanssaan viestittelen! Viestittely on molemmin puoleista, kuulumiset ja uudet rakkaudet puhututtavat. Mieheni kyllä tietää sen,että pidämme yhteyttä viikottain, mutta ei sano mitään. Hän on sitä mieltä, että saa minullakin olla ystäviä ja exän kanssa voi olla ystävä, onhan siitä jo 3 vuotta kun erottiin.

Samaa mieltä. Kävin minäki exäni kanssa jonkin verran tekstarivaihtoa vaikka meidän välillä ei ollut enää mitään. Kerran uusi naiseni kysyi asiasta ja sanoin että joo kyllä me pidetään jonkin verran yhteyttä. Hän sitte selkeesti mustasukkasena teki selväksi ettei halua suhdetta jos minä en ole exäni kanssa eronnut myös henkisesti. Että jos ollaan vielä toisistamme riippuvaisia jne. Joten en enää kertonut viesteistä. Sitten kerran se oli niitä onkinut. Sisältö oli ihan tavanomaista se oli käyny mun mutsilla joka oli antanu exälle jotain rompetta ja exä kysyi onko se mulle ok. Siis exällä oli jo uus mies joka oli ollu mukana. Tää mun uusi nainen sain hirveät kilarit ja lupasin kertoa sille jatkossa jos meillä on jotain viestittelyä. Se tuntu vähän hullulta kun ei se kuitenkaan vaatinut multa selontekoa muista kavereista. Vähitellen meni maku koko hommasta ja aloitteestani erottiin. Nykyinen naisystävä ei ole mustasukkanen, enkä minä epäile että se pelittää jonkun miehen kanssa selkäni takana. Jos se niin tekee ja silti seurustelee mun kanssa, ni onhan se vähän outoa.

Viimeksi muokattu:
Esim. puoliso on jäänyt kiinni kerran tai useammin tapaamisista, tms. petoksen jutuista. Hän on saanut mahdollisuuden vielä, ja sovitaan, että jos jotain vielä tulee, sitten erotaan. Tulee jotain, mutta siitä hän pääsee vielä liukumaan pois. Silloin on pakko varmistaa asia, ja seurata hetken aikaa viestejä sekä puhelutietoja.
Tottakai oman elämän takia sellainen riski täytyy ottaa. Toinen on ottanut sitä ennen paljon suuremman riskin ja pahemman teonkin.
Koska elämä on kysymyksessä, tarkoitus todellakin pyhittää keinot. Ei kukaan halua asua salakavalan kyyn kanssa.

Olen niin pettynyt.

Viimeksi muokattu:
En ole koskaan lukenut miehelle saapuneita viestejä. En osaa edes käyttää hänen puhelintaan. Mies ei myöskään lue minun viestejä. Meillä pelaa luottamus.

En ole koskaan lukenut, enkä lue jos ei pyydetä. Se on hänen yksityisyyttään ja luottamus voi pelata suhteessa silti. En minäkään halua, että toinen kävisi puhelimeeni käsiksi ilman lupaani.

Vähän on hankalaa lukkee toisen viestei kun niitä ei ees tuu puhelimeen eikä mies osaa käyttää koko tekstareita.
Joskus vastaan miehen puhelimeen jos ei oo ite paikalla ja ne kaikki on niiin työpuheluita tai jos ajaa autolla niin mää vastaan hänekin kännykkään.

Miksi ei voisi antaa puolisolle lupaa lukea jos ei ole mitään salattavaa?
Meillä voidaan vastata puolison puhelimeen, jos hän ei ole sattumalla paikalla. Ottaa vastaan myös viestejä ja selailla tarpeen mukaan.
Ei ole tarpeen salata kun ei ole mitään salattavaa.
Samoin s-postit voidaan tarkistaa. Usein puolisoni myös pyytää minua vastaamaan hänen postiinsa kun se kuulemma käy multa paremmin kuin häneltä.
Joskus tuleekin vähän "sihteerikkö" olo.
Hänen mielestään saan häntä paremmin "sanottua kirjallisesti".

Tyttären puhelimeen sen sijaan ei ole asiaa koskea ja hyvä niin. En haluakaan tietää kaikkia hänen asioitaan.

En kyllä tykkää koko kännykästä, se on vaan tarpeellinen työn vuoksi.
Ja taatusti se soi kun olen kaupan kassalla maksamassa, se on fakta.
Oletteko muut huomanneet saman?

Alkuperäinen kirjoittaja miehensä vaimo;11066423:
Miksi ei voisi antaa puolisolle lupaa lukea jos ei ole mitään salattavaa?
Meillä voidaan vastata puolison puhelimeen, jos hän ei ole sattumalla paikalla. Ottaa vastaan myös viestejä ja selailla tarpeen mukaan.
Ei ole tarpeen salata kun ei ole mitään salattavaa.
Samoin s-postit voidaan tarkistaa. Usein puolisoni myös pyytää minua vastaamaan hänen postiinsa kun se kuulemma käy multa paremmin kuin häneltä.
Joskus tuleekin vähän "sihteerikkö" olo.
Hänen mielestään saan häntä paremmin "sanottua kirjallisesti".

Tyttären puhelimeen sen sijaan ei ole asiaa koskea ja hyvä niin. En haluakaan tietää kaikkia hänen asioitaan.

Minä ajattelen tämän pikemminkin niin päin, että vaikka itsellään ei olisikaan mitään salattavaa, niin kenties tekstiviestin / sähköpostin lähettäjä on tarkoittanut viestinsä henkilökohtaiseksi, ei muille kuin vastaanottajan luettavaksi. Esimerkiksi ystäväni saattaa kirjoittaa minulle henkilökohtaisista huolistaan. En pitäisi siitä, että mieheni lukisi nämä viestit, koska ne eivät kuulu hänelle, vaikka itse viesteissä ei mitään salakähmäistä olekaan. Ja myös päinvastoin saatan itse kirjoitella asioistani ystävälleni, enkä ilahtuisi, jos hänen miehensä lukisi viestini (vaikka viesteissä ei olekaan mitään arvelluttavaa sisältöä, ne vain ovat henkilökohtaisia). Jos pariskunta harrastaa toistensa sähköpostien lukemista, ehkä sitten voi myös perustaa molempien nimellä olevan sähköpostitilin, niin on sitten viestien lähettäjillekin reilusti selvillä, kuka viestejä lukee.