oletteko olleet hääjuhlassa joissa ei ole ollut mitään perinteistä hääohjelmaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ap"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"ap"

Vieras
ei hääleikkejä, ei häätanssia yms..
me ollaan menossa naimisiin. naimisiin mennään meidän perheen kesken salaa maistraatissa. mä en kirkkoon kuulu eikä vihkiminen läheisten läsnäollessa onnistuisi muutenkaan. haluttais kuitenkin jonkinlainen hääjuhla pitää, mutta sen täytyisi sitten olla täysin ilman tollasta perus ohjelmaa jossa hääpari joutuu täyden huomion keskipisteeksi. viihtyykö kukaan sellaisessa hääjuhlassa, ystäväni haukkui hänen kaverinsa häät kun sielä oli niin vähän hääleikkejä, entäs hääjuhla jossa ei tuollaista ohjelmaa ole ollenkaan.

syynä tähän siis miehen paha kahvikuppineuroosi ja sosiaalisten tilanteiden pelko. tuohon ei lääkitys auta, niin monia kokeiltu on. tässä on tämän asian kanssa opittu elämään ja paljosta mies tinkii, mutta hääjuhlan hänkin haluaisi, kun naimisiin ollaan menossa. mies ei siis pysty olemaan tuollaisen huomion keskipisteenä saamatta paniikkihäiriömäisiä oireita. me emme käy ravintoloissa esim ollenkaan, mies ei ikinä kylässä istu kahvipöytään muiden kanssa.. miehenkään lähisuku ei tiedä ongelmasta. minä mielelläni kertoisin koska nyt mua vaivaa että miestä pidetään vaan välinpitämättönänä vaikka oikeasti kaikkeen outoon käytökseen on hyvä syy. mies uskoo pystyvänsä osallistumaan ja haluaa hääjuhlan jos koko juhla on vapaata seurustelua ja kukin hakee syötävää kun hakee periaattella eikä mitään että me istumme jossain aitiopaikalla syömässä kaikkien katsellessa tai tanssimme/suoritamme jotain tehtävää muiden katsellessa.
naimisiin mennään vain tämän kerran elämässä ja se on iso juttu. tottakai haluaisimme sitä juhlia. minä jo olin ajatellut vuosia ettemme koskaan mitään hääjuhlaa voi pitää, mutta mies vähän alkoi puhua siihen tyyliin että juhlan haluaisi kun se on sellainen johon hän voi osallistua

Kyllä , omissani. Mentiin kahden maistraatissa vihille. Juhla järjestettiin muutaman viikon kuluttua meillä kotina, vieraina vain kummankin vanhemmat isovanhemmat ja sisarukset. Juotuiin kaffetta ja syötiin kakkua ja juteltiin mukavia. Kaikki viihtyivät ja miehen sosiaalisten tilanteiden kammo ei saanut yliotetta. Olimme onnellisia vihkipäivänä, juhlapäivänä ja olemme edelleen vaikka takana jo 15 yhteistä vuotta.
Ei juhlia ole mikään pakko kenenkään järjestää jonkun tietyn kaavan mukaan...

Juhlapaikka merkitsee tuossa tapauksessa paljon. Valitkaa paikka tai tila joka on kotoisia ja lämmin tunnelmaltaan. Sinne seisova pöytä, siihen oikein hyvää ruokaa. Taustalle musiikkia, ihan vaikka läppäriltä (tiiviimpi tunnelma kuin silloin kun bändi soittaa ihan täysillä). Tee tilasta teidän näköinen, pelkistetty tai koristeltu. Ja kun vieraat tuntevat toisensa, ja heitä ei ole liikaa, tunnelma on varmasti rento :)

Ei aina tarvita leikkejä, eikä perinteisiä juttuja.

Mitä jos vuokraatte jonku paatin ja vietätte juhlat siellä.. syötte ja vietätte aikaa läheisten kanssa. Mä ite tykkäisin esim jostain live-esiintyjästä (viulu, sello, jne).

Juu, omissani olen ollut. Mentiin ihan kirkossa naimisiin ja juhlat oli ihan juhlapaikalla ja pitopalvelut sun muut muttei mitään leikkejä eikä pelejä eikä lauluja eikä tansseja. Vain hyvää seuraa ja ruokaa. Enkä olis mitään jaksanutkaan leikkiä kun oli viikolla 30+ raskaana.

Oon yhden kerran ja ne oli lestadiolaishäät. :D Oli aika erilaiset, mutta romantikkona tykkäsin ja viihdyin kun rakastunut pari sai toisensa. Mutta teillä on vähän eri juttu ja kyllä varmasti viihtyisen sellasissakin millasia kuvailit. :) Mun mielestä on tärkeintä että pareilla on oman näköiset häät ja jos noudatetaan niitä perinteitä, niin sen takia että juurikin pari itse niitä haluaa. Panostakaa muuhun siellä juhlassa eri hyvät ruoka- ja juomatarjoilut sekä vaikka joku todella hyvä bändi, jonka tahdissa saa tanssia kuka haluaa. Tämä ei auta ehkä miestäsi kun hänellä on vakavampaa pelkoa sosiaalisista tilanteista, mutta itse lohdutin miestä ennen häitä kun häntäkin jännitti, että ei se haittaa jos jotenkin mokaa. On vaan hauskoja juttuja joille voi sitten toivottavasti nauraa myöhemmin. :D

Oikein ihanaa hääpäivää teille! :)

Joo. Ne oli parhaat häät, missä olen ikinä ollut. Kahdet häät jossa me ollaan vieraina oltu on ollu täysin ohjelmattomat. Musiikkia taustalla, hyvää ruokaa, vapaata oleilua ulkona ja sisällä.

Olen ollut häissä, jossa pari vihittiin ihan kirkossa ja ne piti grillipartyt sen jälkeen kotonaan. Mukavat oli :)

Me myös ollaan menossa kahden maistraatissa. Jossain vaiheessa myöhemmin pidetään kotona kemut kavereille sekä kahvit sukulaisille.

kiitos ihanista vastauksistanne :) tuli tunne että ehkä se onnistuukin ilman että tarvii miettiä kuka sitten haukkuu meidän juhlan tylsäksi häiden jälkeen. ehkä tehdään jo ennen juhlaa kaikille selväksi ettei meillä ole mitään perinteitä vaan meidän näköinen vapaampi juhla.
me nyt tehdään kaikki muukin vähä eritavalla kun muut yleensä :D
meidän päivähän se on. me vietämme sen niin kuin me haluamme :)

Mä joitain vuosia sitten ajattelin että olisi kiva pitää hääjuhla kesällä jossain isolla mökillä missä olisi ulkona pöytiä missä ihmiset voisivat nauttia hyvästä ruuasta ja juomasta. Ja sitten olisi tanssilava tms missä dj soittaisi musiikkia, ihmiset voisivat uida ja saunoa, jne. Eli ihan perusbileet missä vaan tarjoilu olisi tavallista laadukkaampaa.

Loppujen lopuksi päädyttiin menemään naimisiin maistraatissa vanhempien ja sisarusten läsnäollessa.

Mä voisin kyl miettiä et hääjuhla ois esim se et mentäs porukalla vaik ajamaan mönkiöillä, ajettas johonki eräkämpälle mis ois ruokailu ehkä saunomista tai seinäkiipeilyä. Tai sit et juhlat ois esim jossain eksoottisemmassa ruokapaikassa (siis ei mikään kiinalainen) vaan joku elämysmatkaiu kohde

[QUOTE="vieras";22470040]meidän hääjuhla siis jo nyt talvella eli mikään ulkoilma juttu ei onnistu. mennään helmikuussa naimisiin[/QUOTE]

tämä oli siis tietysti ap :)

Olen, luojan kiitos, ollut!! Muuten ei jaksaisi niitä liian monia kuolettavan tylsiä häitä joissa on ne IHHIHIII niin hahahaa-tekohauskat ikivanhat samat hääleikit. Meidän häissä ei tasan tarkkaan ollut yhtäkään hääleikkiä ja ilmoitin kaikille etukäteen että aivan turha sitten yrittääkään sellaisia siellä järjestää! Minkälainen sun ystäväsi oikein on jos häiden viihtyvyys on kiinni hääleikeistä?? Jos ei ole hääleikkejä niin pitää ilmeisesti sitten istua kuin tikku p***assa eikä saa juhlia muuten! Mulla taitaa sitten olla aika erilaisia ystäviä... ;D

Olen, luojan kiitos, ollut!! Muuten ei jaksaisi niitä liian monia kuolettavan tylsiä häitä joissa on ne IHHIHIII niin hahahaa-tekohauskat ikivanhat samat hääleikit. Meidän häissä ei tasan tarkkaan ollut yhtäkään hääleikkiä ja ilmoitin kaikille etukäteen että aivan turha sitten yrittääkään sellaisia siellä järjestää! Minkälainen sun ystäväsi oikein on jos häiden viihtyvyys on kiinni hääleikeistä?? Jos ei ole hääleikkejä niin pitää ilmeisesti sitten istua kuin tikku p***assa eikä saa juhlia muuten! Mulla taitaa sitten olla aika erilaisia ystäviä... ;D

:D itse häissä vieraana viihdyn paljon paremmin kun ohjelma vapautuu. en mä itsekään ole niistä hääleikeistä koskaan tykännyt.

Olen omissa :D
ja minulle jälestäpäin sanoi moni et olipa ihanat häät kun ei ollu mitään hässäköitä ja leikkejä ja sun muita pakollisuuksia.
Olimme vain läheisimmät sukulaiset ja ystävät. Hyvää ruokaa ja seurustelua.

Omissa häissäni minäkin. Kappelissa vihittiin, ravintolassa juhlittiin. Lapset, vanhemmat ja sisarukset mukana. Ravintola oli hienompi tilausravintola jossa ei silloin sattunut olemaan ketään muita. Meille oli kaikki laitettu valmiiksi, seisovasta pöydästä haettiin ruokaa kun siltä tuntui ja kakkukahvit päälle.
Emme halunneet mitään leikkejä eikä esillä oloa muutenkaan. Kivat juhlat oli ja kaikki viihtyivät ja rentoutuivat. suosittelen!

Yhteistyössä