Oletteko osallistuneet luokkakokoukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Copycat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Copycat

Jäsen
05.06.2009
418
0
16
Hypistelin tuossa vanhaa luokkasormustani ja vilkaisin päivämäärää: meidän luokkakokouksen pitäisi olla kahden vuoden päästä. Haluaisin ehkä järjestää sellaisen tilaisuuden jonkun entisen luokkakaverin kanssa, mutta kun en tietenkään ole ennen sellaisessa ollut, niin haluaisin kuulla vähän, että minkälaisissa luokkakokouksissa te olette olleet?

Miten saitte kutsut? Tuliko postissa, facebookissa...? Otitteko avecit mukaan? Oliko ruoka/juomatarjoilua? Oliko jotain ohjelmaa? Miten pukeuduitte? Osallistuivatko kaikki kutsutut? + muuta mitä teidän luokkakokouksessa nyt onkaan tapahtunut.

Te jotka saitte kutsun luokkakokoukseen, mutta ette menneet, niin miksi?

Meillä oli viime kesänä ala-asteen luokkakokous.Järkättiin se erään luokkakaverin kotona. Kaikilla oli omat juomingit mukana, ja syötävät oli nyyttärimeiningillä. Kutsut meni lähes kaikille facebookin kautta, ja niille jotka ei bookkaa, puhelimen välityksellä. Aivan mahtavat bileet.Grillausta, olutta ja hyvää seuraa.muisteltiin vanhoja ja loppuillasta lähettiin kapakkaan.päätettiin että viiden vuoden päästä uudestaan =)

Facebookissa tuli mulle kutsu kokoukseen. Porukka saatiin aika hyvin kasaan, vaikka lukion loppumisesta oli jo yli 20 vuotta. Avecia ei tietenkään kukaan ottanut mukaan, mun mielestä seuralaiset ei kuulu luokkakokouksiin. Oli ruokatarjoilu, vuokratiloissa pidettiin bileet. Ja siitä sitten ravintolaan jatkoille.

Pukeuduttiin samalla lailla kuin mihin tahansa bileiltaan. Kysyit, mitä muuta luokkakokouksessa tapahtui.. No, kaikenlaista. ;)

Vanhat luokkakaverit kehuvat kilpaa saavutuksillaan, lapsillaan ja titteleillään. Aivan tuntemattomia ihmisiä, jotka yrittävät pitää hauskaa yhdessä vuosien tauon jälkeen. Kaikki ovat kuitenkin kasvaneet erilleen ja ilmapiiri on todella jäykkä. Ei kiitos, en osallistu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vanhat luokkakaverit kehuvat kilpaa saavutuksillaan, lapsillaan ja titteleillään. Aivan tuntemattomia ihmisiä, jotka yrittävät pitää hauskaa yhdessä vuosien tauon jälkeen. Kaikki ovat kuitenkin kasvaneet erilleen ja ilmapiiri on todella jäykkä. Ei kiitos, en osallistu.

Ei meidän luokkakokouksessa kukaan kehuskellut tittelillään tai lapsillaan. Kaikki oli hyvinkin vaatimattomia ja huumorintajuisia. Meillä kyllä oli lukiossakin hauskaa yhdessä ja järjestettiin usein bileitä. Ja siitä on tosiaan yli 20 vuotta aikaa. Mutta ei tienkään kannata osallistua, jos aavistaa että tunnelma tulee olemaan huono.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Juu, ei kiitos. Kouluajoista ei ole niin kultaisia muistoja ettäkö haluaisin niitä muistella jälkikäteen.

peesi :ashamed: :ashamed: tietty voishan se ollakin jotta ihmiset olisivat kasvaneet ja oltais ihan aikuisia ja se olisikin kivaa.. mut silti...

Lukion luokkakokouksessa olen ollut. Meillä oli tosi kiva porukka lukiossa ja menin mielelläni luokkakokoukseen. Kutsun sain sähköpostilla koulukaverit.comin kautta. En tiedä miten kaikki muut osoitteet on metsästetty kun ihan kaikki ei ole ehkä koulukavereissa, nykyään tosin on toi facebookikin, silloin aikanaan en ollut vielä facessa.. Paikkana oli pitopalveluravintola (koska yksi luokkalaisista oli kyseisen ravintolaketjun ravintolapäällikkö) ja siellä oli mahdollisuus myös saunoa. Jokainen toimitti itsestään tietoja ja joku oli tehnyt sinne powerpoint-esityksen meistä. Kutsuttiin myös opettajat mukaan ja osa oli saapunut jopa paikalle, mikä oli tosi kivaa. Osa porukasta oli päätynyt ulkomaille, mutta olivat lähettäneet sähköpostia itsestään ja kuulumisistaan, jotka luettiin siellä sitten. Niin ja ilman avecia on ollut mun ja mieheni luokkakokoukset, mies on muistaakseni ollut muutamissakin luokkakokouksissa, mulla vaan toi lukion luokkakokous, ei oo yläasteen tai ala-asteen porukat innostuneet samaan ja ammattiin kun opiskelin niin porukkani hajosi, koska itse jäin äippälomalle välillä.

Olen juuri järjestämässä kaverin kanssa tulevalle kesälle luokkakokousta meidän 9- luokan porukalle.

Tarkoitus olisi viettää mukava (?) päivä jutustellen ja kuulumisia vaihtaen. Ruokailu on järjestetty ja illalla myöhemmin on mahdollisuus saunoa ja uida, ken niin haluaa.

Innolla odotellaan ja mielelläni aloin tuota järjestämään, koska suurta osaa kavereista en ole nähnyt sitten yläasteen :)

Ala-asteporukan toinen luokkakokous puskee piälle tuossa 1,5 kuukauden päästä. Meillä oli kolmisen (?) vuotta sitten pienimuotoinen kokous (n. 10 hlö ) ja nyt olisi tarkoitus vissiin saada enemmän porukkaa kasaan. Facebookin kautta nyt tuli kutsut, aiemmin sähköpostilla ja koulukaverit-sivuston kautta.
Todennäköisesti kokoonnutaan samassa tilassa kuin silloin edelliskerrallakin, koska oli halpa ja keskustassa. Eli saunatila urheiluhallin kupeessa. Toki jos tulisi melkein kaikki (yli 30), niin sitten ei varmaan tuolla, mutta kun osallistujia ei varmaan taaskaan kyllä tule paljon enemmän. Suurin osa asuu vielä samalla paikkakunnalla tai ainakin käy siellä usein, joten perillä ollaan useimpien asioista ja eihän tuosta ala-asteen lopetuksesta ole 'kuin' 12 vuotta. Moni oli vielä samalla yläasteella (ja lukiossa).
Viimeeksi oli kyllä tosi mukavaa. Jatkoimme kokoontumistilasta buariin. Nyt käy varmasti samaan malliin. Toivotaan vaan, että tulee useampi kuin viimeksi. Ja aveceja ei ollut/ole mukana.

Ylä-asteporukan (oli meitä jotain uusia tuttavuuksiakin :D ) kanssakin oli puhetta risteilystä, mutta eipä siitä ole enää ollut mitään juttua. Ja itse olen meinannut jossain välissä järjestää meijän amisluokalle kokoontumisen, jahka nyt saan aikaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Copycat:

Veikkaisin, että meidän luokkakokousta ei koskaan järjestettykään, koska ajankohta oli liian pian koulun loppumisen jälkeen. Jos se olisi järjestetty tai järjestettäisiin myöhemmin, en menisi. Meidän luokalla oli tosi surkea luokkahenki eikä minua kiinnosta nähdä vanhoja luokkakavereita enää koskaan.

En ole osallistunut. Mä olen jo yhteyksissä niihin, joihin haluan olla, muiden kuulumiset ei kiinnosta. Miksipä menisin viettämään aikaa henkilöiden kanssa, jotka kouluaikoina/koulun loppumisen jälkeen eivät ole vilkaisseetkaan minuun päin, vaikka ovat kadulla vastaan tulleet. :whistle:

Oon ollut kahdesti, kolmanteen en päässyt, kun olin juuri synnyttänyt ja matkaa kekkereihin oli 300 km. Ravintolassa oli molemmat ja iltaa jatkettiin sitten lähibaarissa. Nopeasti ja mukavasti se ilta meni. Eniten tuli aikaa vietettyä niiden ihmisten seurassa joiden kanssa tuli oltua kouluaikanakin. :D

Olihan meillä todella mahtava luokkakokous ja heti seuraavana vuonna pidimme toisen. Ensimmäinen pidettiin yli 40v jälkeen. Aivan uskomaton fiilis kaikilla . Saimme melkein 30 koolle molempina vuosina. Yhteenkuuluvuuden tunne oli uskomaton. Kukaan ei kehunut saavutuksillaan . Vaan kaikki olimme samanarvoisia . Tulimme juhlaan avoimin mielin ja siinä se salaisuus . Saimme viettää ikimuistoiset päivät ja aamun tunteihin vastahakoisesti päätimme. Vielä on kesää jäljellä.... Tilaisuus järjestettiin leirikeskuksessa jossa ulkopuolisia ei ollut. Sanoisin että aivan kuin taikaa koko juttu....:) hyvä ruoka , puheita , yhteislauluja .... Kaikki uhdessä illan suussa leirinuotille....

Onko kellään ollut luokkakokousta joka olis kestänyt vaikka koko vkl esim. vuokratussa tilassa, jossa yöpymismahdollisuus? Jotenkin yksi ilta on niin lyhyt aika nähdä ihmisiä vuosien takaa.

Hypistelin tuossa vanhaa luokkasormustani ja vilkaisin päivämäärää: meidän luokkakokouksen pitäisi olla kahden vuoden päästä. Haluaisin ehkä järjestää sellaisen tilaisuuden jonkun entisen luokkakaverin kanssa, mutta kun en tietenkään ole ennen sellaisessa ollut, niin haluaisin kuulla vähän, että minkälaisissa luokkakokouksissa te olette olleet?

Miten saitte kutsut? Tuliko postissa, facebookissa...? Otitteko avecit mukaan? Oliko ruoka/juomatarjoilua? Oliko jotain ohjelmaa? Miten pukeuduitte? Osallistuivatko kaikki kutsutut? + muuta mitä teidän luokkakokouksessa nyt onkaan tapahtunut.

En mennyt koska luokkakokouksessa olisi ollut entiset kiusaajani. Minun koulumuistoni ovat arvottomuuden tunnetta, itseinhoa, häpeää. Olin ihan sekaisin kun sain kutsun sinne. Kaikki muistot palasivat elävinä mieleen.

Parissa olen käynyt ja aina on ollut joidenkin kanssa kivaa. Tiettyä kehumista olen kyllä huomannut joissain ex-luokkakavereissa. Samoin jotkut ovat hävenneet elämäänsä, mikä sekin on surullista. Edellisen tapaamisen jätin väliin. En jaksanut innostua :/

Juuri eilen oli peruskoululuokan luokkakokous ja ilta oli todella onnistunut!
Ihan mahtavuutta! Rento meininki ja kaikki tuli hyvin toimeen vaikka osa ei ollut nähnyt toisiaan 18 vuoteen, osa jatkoi lukioon yhdessä ja osa asuu täällä samalla paikkakunnalla edelleen.
Facebookin kautta kutsut ja osa puskaradion kautta.
Ei tietenkään aveceja, mitäpä ne meidän koulumuistoihin liittyy.

Meillä ois pitäny olla pari vuotta sitte, mutta ei kukaan järjestäny. Vielähän tuota joskus ehtii, vaan saapa nähä... Menisin kyllä jos pääsis, sen verran kiinnostais tietää mitä kaikille kuuluu. Luultavasti en koko iltaa viihtyis.

En menisi vaikka olisi. Vaikka tietynlainen houkutus olisi käydä näyttämässä että rumasta ankanpoikasesta kuitenkin kasvoi ihan ok:n näköinen hanhi ;) ja että mulla taitaa olla elämä huomattavasti enemmän mallillaan kuin monella niistä kusipäistä. Mutten viitsisi vaivautua siihenkään. Sen tiedon toivoisin niihin bileisiin rantautuvan että yksi luokkamme kiusatuista pojista tappoi tänä kesänä itsensä. Siitä henkisestä rääkistä tuskin kukaan olisikaan tervejärkisenä säilynyt. Itselläkin se kohtelu jätti ikuiset arvet.

Meillä on tulossa 2013 Ala-asteen luokka kokous.(eli 18-19w ollaan silloin) Itse aijon ehdottomasti mennä ja toivon että muutkin tulevat. Oma elämä parantunu ja ulkonäkö parantunut niin kiva käydä näytillä enkä ole edes Facessa hirveästi jutellut kun ei ole ollut syytä. Mutta innolla odotan jos pääsisi muillekkin juttelee ja myös poikien kanssa sananen vaihtaa (itse ku nen ala-asteella hirveesti pojille puhunut) Mutta jos Yläasteen luokalleni järjestettäisiin tapahtuma ni en menisi ellen saisi omaa mieleistä seuraa. Vihasin syvästy Yläasteen luokkaani. Ja 6 vuotta on vähän pidempi aika kuin 3w :) Innolla ja kauhuissani kokousta odottelen.

Yhteistyössä