Oletteko ottaneet lapsellenne influensarokotteen? (6-36kk)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
joka ilmaisrokotteena annetaan? meille tuli tänään postissa lappu neuvolasta että aika varattuna, joten mietin kannattaako moista ottaa?

oletteko ottaneet vai ette? ja perustelet miksi olette tai ette ole ottaneet.

Viime vuonna eka kerran tarjottiin, en kokenut tarpeelliseksi. Talvella 2v ja 4v lapset sairastivat kovan influenssan, ja vauva joka 6vko siarastui samaan aikaan, mutta tod.näk. rintamaito suojasi pahimmalta taudilta. Nyt mietin ottaako tuolle vauvalle joka nyt 9kk rokote.

En ottanut, viime syksynä olisin reilu 2-vuotiaalle saanut. Ja tänä syksynä tuo 1v saisi, mutta enpä taida ottaa.

Minä luulen että pidempiaikaisen suojan noita influenssaviruksia vastaan saa sairastamalla, jos tauti nyt on osuakseen kohdalle. Ja sitä paitsi minä sain olkapääni (sen, mille puolelle pistettiin) todella kipeäksi kun rokotteen muutama vuosi sitten otin. Eli ei se rokotuksen ottaminenkaan aina ihan piece of cake ole, minä jouduin syömään särkylääkettä muutaman päivän että sain kättä käytettyä. Näin ei varmastikaan kaikille käy, mutta mahdollista sekin.

Aion ottaa nuorimmalle. Viime vuonna meni ohi, kun pikkuinen sairasti koko ajan. Nyt juuri antibioottikuuri loppu, toivotaan, että pysyy terveenä seuraavat pari viikkoa, että päästään ottamaan. Tuskin ainakaan haittaa on, ainkaan jos mietin viime syksyn kierrettä.

Yhteistyössä