Oletteko puhuneet puolisonne kanssa....?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rytkäätys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rytkäätys

Aktiivinen jäsen
08.10.2007
11 055
2
36
Savon syämmessä <3
Oletteko puhuneet puolisonne kanssa esim. tuosta eutanasia jutusta? Siis mikä on teidän mielestänne ihmisarvoista elämää jne? Oletteko puhuneet miten toivoisitte hautajaisenne järjestettävän jos kuolisitte yllättäin? Onko perintöasiat kunnossa jos tulisi yllättävä sairaus/kuolema?
Oletteko kertoneet puolisoillenne miten toivoisitte lapsenne kasvatettavan jos teitä ei olisi, esim. kenen naisen/miehen soisitte toimivan mallina teidän jälkeenne? Oletteko esittäneet toivomuksia millainen puolisonne mahdollinen tuleva kumppani olisi jos kuolisitte, lähinnä lapsia ajatellen?

Pohdinpahan vaan....

En ole, koska ei ole puolisoa. Lasteni kanssa olen puhunut asioista ja tietävät kantani elämäni tarpeettomaan pitkittämiseen. Minulta löytyy myös hoitotestamentti. Olen lisäksi tehnyt hautaustestamentin.

Olen, molemmat kannattavat eutanasiaa sekä polttohautausta.
Tullut otettua puheeksi, kun kuolema koskettanut läheltä sekä parin onnettomuuden jälkeen. Olen myös keskustellut siskojeni ym läheisieni kanssa

Eutanasia on molemmille ok.
Perintöasiat on keskusteltu.
Kasvatuksesta ei olla keskusteltu,tuskin tapa muuttuu tästä vaikkei minua olisi.
Mihinkään puolisovalintoihin en edes halua kommentoida,se ei ole minun asiani jos ja kun minä en kuvioissa ole.Hänen valintansa,ei minun.
Haudata saa miten lystää.

Mekin ollaan puhuttu, missä vaiheessa jotenkin ainakin koetettaisiin toistemme kärsimykset lopettaa, miehelle on ihan sama miten hänet haudataan, mut mulle on tosi tärkeää tietää et mut poltetaan, ei panna kylmään monttuun mätänemään.
Ollaan puhuttu myös ketkä olis niitä tukihenkilöitä jos jompi kumpi kuolis ja oon myös mun siskolle antanut tietyt ohjeet miten ymmärtää mun miestä paremmin surun hetkellä. Olen myös toivonut että mies etsii itselleen vaimon ja lapsille naisen mallin, mutta pieni itsekäs toiveeni, jonka olen miehellekin esittänyt, on ollut että lapset kutsuisivat uutta naista nimeltä, ei äidiksi. Tahtoisin olla lapsieni ainoa äiti myös kuoltuani.

On ne puhuttu. Kun sairastuin leukemiaan ja odoteltiin viikko alatyyppejä ja niiden ennusteita, puhuttiin moneen kertaan että mies keinolla millä tahansa pitää jokaisen papin poissa paikalta ja toimii muutenkin järjellisesti. Onneksi nyt kuitenkin keikun täällä edelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
On ne puhuttu. Kun sairastuin leukemiaan ja odoteltiin viikko alatyyppejä ja niiden ennusteita, puhuttiin moneen kertaan että mies keinolla millä tahansa pitää jokaisen papin poissa paikalta ja toimii muutenkin järjellisesti. Onneksi nyt kuitenkin keikun täällä edelleen.

Hienoa että keikut, ja keiku pitkään! =) :flower:

Yhteistyössä