oli käyny eilen tarhassa moka...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chrissy

Aktiivinen jäsen
07.09.2005
20 219
6
38
lahti
eilen kun tlin töistä mies kerto et tarhassa oli sattunu kämmi..

olivat ryhmän kans olleet laskees pulkalla, syömäs makkaraa ja mehua ym..

olivat sit lähteneet pois ja noin 100m pääs huomasivat et yks puuttuu.. olivat sitte unohtaneet meidän 3,5v pulkkamäkeen..

onneks likka ei ollu huomannu vaan oli siel lasketellu autuaan tietämättömänä et muut oli jo lähteneet..

aamulla kun vein tarhaan niin ei mulle mainittu sanallakaan et mitä oli käyny..

kuulemma tää unohtaja haluaa pyytää vielä henkilökohtaisesti anteeksi sattunutta.

en oo ny ihan varma et mitä mieltä olen.. toisaalta tekis mieli sanoo aika rumasti.. ei noin saa unohdella lapsia (vaikka ei toinen tajunnutkaan asiaa ja mitään ei sattunut ONNEKSI) mut toisaalta uskon et unohtaja on kyl pahoillaan asiasta ja uskon et morkkis riittää "rangaistukseks".. kun taas toisaalta..

No mä kyl sanoisin helvetti soikoon ja pahasti! mieti mitä olisi voinut tapahtua jos kukaan ei olisi huomannut!!! meidän tuttavalla yli 10 vuotta sitten kuoli poika kun olivat "unohtaneet" pojan ulos pakkaseen ja se oli niin pieni et ei älynny yrittää sisälle ja niin se löydettiin kuolleena kun vanhemmat tuli hakeen iltapäivällä sitä |O

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
eilen kun tlin töistä mies kerto et tarhassa oli sattunu kämmi..

olivat ryhmän kans olleet laskees pulkalla, syömäs makkaraa ja mehua ym..

olivat sit lähteneet pois ja noin 100m pääs huomasivat et yks puuttuu.. olivat sitte unohtaneet meidän 3,5v pulkkamäkeen..

onneks likka ei ollu huomannu vaan oli siel lasketellu autuaan tietämättömänä et muut oli jo lähteneet..

aamulla kun vein tarhaan niin ei mulle mainittu sanallakaan et mitä oli käyny..

kuulemma tää unohtaja haluaa pyytää vielä henkilökohtaisesti anteeksi sattunutta.

en oo ny ihan varma et mitä mieltä olen.. toisaalta tekis mieli sanoo aika rumasti.. ei noin saa unohdella lapsia (vaikka ei toinen tajunnutkaan asiaa ja mitään ei sattunut ONNEKSI) mut toisaalta uskon et unohtaja on kyl pahoillaan asiasta ja uskon et morkkis riittää "rangaistukseks".. kun taas toisaalta..

Siis positiivista tässä on se että ne kertoivat avoimesti että näin oli päässyt käymään. Olisivat ihan hyvin voineet olla kertomatta jos lapsi ei itsekään huomannut tilannetta. Vaikka noin iso kämmi oli päässyt käymään silti olisin tarhaan tyytyväinen uskon että useassa paikassa olis yritetty pimittää ja unohtaa tapahtunut.

Entäs jos olis sattunut jotain, olisko anteeksi pyyntö riittänyt.
KYllä mä nostasin mölyn tuommosesta, hyvänen aika unohtaa nyt lapsi.
Ei menis mulle läpi, että inhimillinen erehdys tai eihän lapsi edes älynnyt, so what, moka mikä moka...

jos lapsi on ollut vieressä ku laskettu, ja livahtanut uudestaan mäkeen. Tuommoinenkin onnistuu vilkkailta, nopeilta muksuilta. Mulla 1.8v paineli eilen niin lujaa että anoppi oli joutunut juokseen kunnolla sen kiinni, tietä pitkin paineli

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
No mä kyl sanoisin helvetti soikoon ja pahasti! mieti mitä olisi voinut tapahtua jos kukaan ei olisi huomannut!!! meidän tuttavalla yli 10 vuotta sitten kuoli poika kun olivat "unohtaneet" pojan ulos pakkaseen ja se oli niin pieni et ei älynny yrittää sisälle ja niin se löydettiin kuolleena kun vanhemmat tuli hakeen iltapäivällä sitä |O

Olivat kuitenkin aika pian huomanneet, noita jotain 10 vuotta sitten tapahtuneita horror-stooreja nyt aina kuulee...

Tai sitten ei mennä pulkkamäkeen ollenkaan, onnettomuuksia kuitenkin sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos lapsi on ollut vieressä ku laskettu, ja livahtanut uudestaan mäkeen. Tuommoinenkin onnistuu vilkkailta, nopeilta muksuilta. Mulla 1.8v paineli eilen niin lujaa että anoppi oli joutunut juokseen kunnolla sen kiinni, tietä pitkin paineli

jos olis lähteny takas mäkeen mut laskutoimitukses ollu laskuissa niin tuskin puhuisivat "unohduksesta" vaan sanoisivat et likka livahti takas mäkeen ja huomattiin vasta matkalla.

Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Mutta kyllä tuo on aika iso moka... itsekin päiväkodissa työskennellyt ja tasan tarkkaan mihinkään ei menty, eikä mistään lähdetty ilman, että laskettiin lapsiluku ja kaikki on mukana.

Samaa mieltä

Häh? Missä tää on tapahtunut, Suomessa vai Venäjällä?

:o kauheaa

itse olin kouluaikaan harjoittelemassa tarhassa.. muut meni pihalle ja mut käskettiin siivoamaan sisällä. olin siis sisällä yksin. sit eräs äiti toi lapsensa hoitoon ja kysyi jättääkö hänet pihalle muiden kanssa. sanoin että joo.. kohta sit tuli hoitaja tytön kaa mulle riehumaan sisälle. pihalla oli ollut vain pari muuta lasta äiteineen (oli silloin avoin kaikille) ja hoitajat olivat häipyneet lasten kaa muualle.. olivat sit tullessaan löytäneet tän tytön pihalta. nuhtelut sain.. mut eipä toiminut oikein senkään paikan informaatio.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
itse olin kouluaikaan harjoittelemassa tarhassa.. muut meni pihalle ja mut käskettiin siivoamaan sisällä. olin siis sisällä yksin. sit eräs äiti toi lapsensa hoitoon ja kysyi jättääkö hänet pihalle muiden kanssa. sanoin että joo.. kohta sit tuli hoitaja tytön kaa mulle riehumaan sisälle. pihalla oli ollut vain pari muuta lasta äiteineen (oli silloin avoin kaikille) ja hoitajat olivat häipyneet lasten kaa muualle.. olivat sit tullessaan löytäneet tän tytön pihalta. nuhtelut sain.. mut eipä toiminut oikein senkään paikan informaatio.

Äidin olis ensinkin pitänyt huomata ettei pihalla ole yhtään tuttua hoitajaa ja tapana on että sille hoitajalle jonka hoitoon lapsi jää sanotaan että lapsi tuli hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

Äidin olis ensinkin pitänyt huomata ettei pihalla ole yhtään tuttua hoitajaa ja tapana on että sille hoitajalle jonka hoitoon lapsi jää sanotaan että lapsi tuli hoitoon.

mua jäi häiritseen silloin se et luulis et he on tiennyt et joku tule vielä.. ja opiskeliaahan ei saa jättää taas yksin lasten kaa. toiseks, luulis et olisivat ilmoittaneet kun häipyvät ja olishan mun tietty pitänyt varmistaa et pihalla on oikea porukka :/ taisin olla toista päivää harjoittelussa tuolloin.

Mun lapsi unohtui ekaluokan ekapäivän jälkeen iltapäiväkerhon porukasta koululle... Oli juossut henki kurkussa perään (uusi kaupunginosa, ei tuntenut paikkoja) ja tavoittanut muun porukan periltä. Itku oli lapselta tullut.

Kukaan ei olisi maininnut asiasta meille, ellei lapsi olisi hakiessa kertonut:(

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no vahinkohan se , ja pyysivät anteeksi. Mutta sitä kyseenalaistaisin, että aamulla ei kerrottu..

Kun oli jo illalla kerrottu, niin luottivat siihen, että mies on kotona kertonut...

No tää on totta. Lisäks mulla jäi vähän epäselväksi, oliko lapsi saanut makkaraa ja mehua vai oliko koko sen ajankin laskemassa? Riippuu myös paikasta mut yleisesti ottaen 100m ei ole vielä kauhea matka. Tietenkään noin ei sais käydä, ihminen vaan on erehtyväinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamalaa:

suomessa ihan Oulussa :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Kamalaa:

suomessa ihan Oulussa :kieh:

Muistatko tarkkaa vuotta?

Yhteistyössä