Oli kyllä karmeat alkon tyrkytys juhlat lauantaina et oikeesti rupes jo etoo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siideriä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siideriä

Vieras
Siis oltii yksissä kesän avajaisjuhlissa tuttavien uudella talolla ja siel alko jo alkumaljasta kauhee alkoholin tyrkytys ja etukäteen mainittiin et auto kannattaa jättää kotiin. Ei siis alkoholittomia vaihtoehtoja esillä ja pöydässäki oli boolia kuoharia ja olutta. No mä oon rv 13 joten uskalsin jo tunnustaa olevani raskaana vaikka ajattelin kyllä salata mutta oli oikeesti niin tukalat paikat että kerroin sitten. Mutta mitenpä sit joku toinen pari jonka vaimo kieltäytyi alkoholista ja kysyi olisko jotain muuta niin hirvee tentti että etkai säkin nyt enää nelikymppisenä odota ym ym johon sitten tentin päätteeksi vaimo joutui sanomaan että käyttää sellasia mieliala lääkkeitä ettei sovi alkoholi.
Yhdellä sit laukas alkoholi migreenin jos joku vielä jonkun tiedon halus tällä alkoholin tyrkytyksellä saavuttaa. Mut joo, onhan se kiva ettei tartte vieraiden olla suu kuivana.

mä vähän karsastan lähteä tietyn kaveripariskunnan kanssa ravintolaan, koska siellä kannetaan pöytään koko ajan jotain drinkkiä ja shottia. Miehellekin oon sanonut, että pitää hillitä vähän, mutta vaikeehan se on kun kaveri tarjoo koko pöydälle, niin täytyyhän ne takas tarjota jne.

Jos ollaan kotibileissä, niin sinne mennään oman kilisevän kassin kanssa eikä oo mitään ongelmaa, vaikka litkis koko illan samaa siideripulloa.

Otsikosta saa kuvan, että Alko olisi tyrkyttänyt juomiaan, mitä Alko ei siis tee! Henkilökunta ei saa mainostaa tai myymällä myydä juomia asiakkailleen.

Mutta ymmärrän kyllä asiasi. Suomalaiset juntit uskovat että hauskaa voi olla ainoastaan alkoholin voimalla! Jos joku on selvinpäin, niin järkyttävä tenttaus!

mä kuvittelin selviytyväni hyvin jos vaivihkaa juon jotain limua siellä mut joo isoon ääneenhän sitä tultiin kuoharipullon kanssa ja sit ku kieltäytyy niin kysytään et mikäs nyt on ja ota ota ota nyt vaan ja kyllä aina yks lasi menee. tää haloo siis jokaiselle joka olis mielellään matalalla profiililla kieltäytynyt alkoholista. no hirveessä kännissähän porukka olikin jo vajaassa parissa tunnissa.

Mun ex-appiukko oli samanlainen. Raskausajan ymmärsi, mutta heti synnytyksen jälkeen alkoi taas tyrkyttämään ja jouduin sanomaan aika pahastikin, etten imettäessä halua juoda. Muuten hoidin homman niin että pidin koko ajan jotain lasia kädessä, täytin vaikka vedellä jos en muuta keksinyt, kun oli lasi kädessä niin hän oli tyytyväinen. =)

niin siis hirveessä kännissä lukuunottamatta mua kun olin raskaana sitten tätä migreenipotiloasta ja mielialalääkkeitä käyttävää jotka myös varmaan halusivat asiansa tuoda julki.

Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
:o
Voi ei, kuulostaa todella moukkamaiselta käytökseltä vieraita kohtaan!

Olisikohan tässä nyt kuitenkin pikkuisen kärjistämistä ja liioittelua kuvassa? Itse en ole moisiin ongelmiin törmännyt edes raskaana ollessani.

kyllä mäkin oon kuule monista juhlista selvinnyt tässä lyhyessä raskausajassa kertomatta vielä raskaudestani vaikka juhlissa on ollut alkoholia tarjolla että en oo mitenkään ensiarvoisen avuton.

Itteäkin harmittaa, että harvoin on tarjolla muuta kuin alkoholia. Itekkään en alkoholista välitä, oli sitte raskaana tai en. Ja mikä siinä on, että aina pitää selitellä, miksi ei halua viinaa? Miksi ei kelpaa syyksi, että en nyt vaan halua.

Alkuperäinen kirjoittaja J-t harmaana:
Itteäkin harmittaa, että harvoin on tarjolla muuta kuin alkoholia. Itekkään en alkoholista välitä, oli sitte raskaana tai en. Ja mikä siinä on, että aina pitää selitellä, miksi ei halua viinaa? Miksi ei kelpaa syyksi, että en nyt vaan halua.

Kyllä kelpaa, se on jokaisen oma asia meneekö sitä selittelemään. Tätä juuri tarkoitin tuolla avuttomuudella. Mä ainakin osaa kieltäytyä eikä mulla silti ole mitään velvollisuutta kertoa kenellekään miksi en sillä kertaa juo.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jos olisit J-t selittänyt noin niin sulta olis kysytty et niin no kerro sä sitten että mikä siinä on ettet sitä viinaa halua?

Eikö siihen voi vastata, että ei kuulu sulle. Tai että henkilökohtaisista syistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo se yleensä kelpaa mutta näissä juhlissa joutu oikeesti isäntäparin tenttiin jos ei antanu lasia täyttää.

Jättäisin sitten menemättä ensi kerralla, jos oikeasti ovat tuollaisia norsuja posliinikaupassa. Tuo on käytöstapojen puutetta, jota itse en sietäisi toista kertaa.

On muuten jännä juttu, että jos sulle tarjotaan tupakkaa ja sanot, että kiitos en polta, niin kukaan ei kysy, että miksi et polta. Mutta jos kieltäydyt alkoholista niin sitten alkaa tenttaus. Mulle tuputettiin jopa raskaana ollessa viiniä useaan otteeseen yksissä juhlissa, vaikka maha oli niin pystyssä että.... Joo ja tiedän, että voi nauttia lasin viiniä tms. silloin tällöin, mutta musta on jotenkin......tahditonta tarjota raskaanaolevalle alkoholia.

Yhteistyössä