Oli pakko hakea kurssille, harmittaa lasten puolesta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yrittäjäksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yrittäjäksi

Vieras
Yritystoiminta alkaa syksyllä jolloin nuorin on 2 vuotias ja vanhin menee 1-luokalle. Kurssitarjonta meilläpäin on todella kehno,ja nyt kun oli tätä yrittäjyyttä tukeva koulutus (ihan tutkintotavoitteinen),oli pakko laittaa hakemus kun ei tiedä milloin näitä seuraavan kerran järjestetään :/

Lasten hoito aiheuttaa päänvaivaa; eskarilainen kulkee taksilla kouluun ja saattamassa /ottamassa vastaan ollaan oltu aina. Mies on vuorotyössä (aamu,ilta ja yö).Työjaksossa on aina 4 vapaapäivää ja jos ne sattuvat arkipäiville,pääse hyvillä mielin kurssille kun mies hoitaa sekä vuotiaan lapsen että eskarilaisen. Miehen aamuvuoroille joudun hakemaan hoitopaikkaa eskarilaiselle (eli lapsi menisi seitsämäksi hoitoon ja siitä sitten eskariin jää suoraan), sen jälkeen vien nuoremman mummonsa luo hoitoon ja pääsen kurssille..Näinä päivinä eskarilainen jää iltapäivähoitoonkin.
Iltavuorossa ollessa pääsen itse kurssille mutta joutuisin tulemaan kotiin jo klo 13. Yövuorot vielä aika hepreaa,mies varmaan saisi valvoa kotiin tullessa siihen asti että eskarilainen lähtee kouluun ja minä vien nuorimman mummon luo.

Huoh..Toisaalta toivon etten tulisi valituksi! Koulumatkaakin tulee 30 km,pitää koirat hoitaa aamulla,samoin hevoset,tosi aikaisia herätysiä luvassa ja nuorin kun ei aina edes täysiä öitä nuku..(korvatulehduskierre). Onneksi kurssi kestää max.6 kk vain.
Kurssihakemukseen kirjoitin että poissaoloja tulee väkisin,esim.torstait ovat puheterapia-päiviä, silloin melkeinpä jäätävä kotiin,kun vain pariksi tunniksi pääsisin kouluun,sitten lapsi hakemaan ja ajettava taas tuo 30 km puheterapiaan :(

No älä nyt tuollaista toivo. Ihan hyvältä nuo aikataulutukset kuulostaa ja äkkiä niihin tottuu ja poikkeustilanne kun ei kestä kuin sen puoli vuotta. Hyvin jaksaa!! :)

:hug:

Monesti se on sumplimista pienemmälläkin määrällä muuttuvia tekijöitä.

Mutta puoli vuotta on vielä sellainen pätkä, että jos oikein yrittää asennoitua, niin sen toivottavasti selviää vaikka päällään seisten ja toinen sormi sieraimessa...
Ja sitten saisit sen koulun "pois alta", jos kuitenkin sen haluat käydä :)

Mä stressaan nyt jo, kun miestä soitettiin vasta ihan tunnustelumielessä alustavasti töihin.
Sitten mun pitäisi lopettaa arkityöt ja tehdä vaan iltoja ja viikonloppuja ja jäädä arkipäiviksi kotiäidiksi.
Ja sitten on mullakin tuo oma talli jonka joutuisi hoitamaan kolmen mukulan kanssa, kun nyt olen voinut tehdä ne hommat ihan rauhassa yksin miehen ollessa kotona.
Esikoinen onneksi on jo koulussa, ja voi olla että kakkonen menee jo syksyllä eskariin, ja kolmannen saisi kahtena päivänä viikossa päiväkerhoon....

Mutta kai ne asiat järjestyy, niillä on tapana.

Lapsen voi laittaa sinne puheterapiaan vakitaksilla, kuski saattaa lapsen terapeutille ja terapeutti puolestaan luovuttaa lapsen kuskille ja kuski edelleen vanhemmille tai hoitoon. Maksat siitä enintään sen vuotuisen omavastuun. Lapsille saa oman vakitaksin, vaikka olisi kelan taksikeskus noita kyytien varaamisia varten. Meillä tehtiin noin eskarivuonna, kun kuljetukset olisivat menneet muuten turhan hankaliksi, sitä ennen kuskasin itse vuosia.

Mullakin on 4 hevosta omassa tallissa, ylläpitoon kokeilin niitä saada mutta aika on siihen kehno...
Onneksi vain puoli vuotta ja mahdollisuus on myös suorittaa vain osa joten kyse voi hyvinkin olla vain kolmesta kuukaudesta!
kaikki tällainen oli niin paljon helpompaa ennen lapsia,nyt joutuu sumplimaan aivan kaiken! Miehellä todennäköisesti leikkaus maaliskuussa joten hän olisi ainakin eskarilaista vahtimassa kotona sitten sairasloman ajan.

Nyt otan iloisemman vaihteen päälle ja päätän vaan selvityä,ikävä on varmasti kauhea kun nuorin on tuollainen mamman mussukka...