Oli virhe ryhtyä yrittäjäksi...! Pitkä vuodatus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niimpä,...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niimpä,...

Vieras
Olevinaan ajattelin kaiken kunnolla,ennen kuin mitään yritystä perustin.
Meillä on useampi lapsi,joten hoitomaksut matkoineen olisivat olleet tosi paljon.Eli ajatuksena tehdä töitä omaan tahtiin (ei aukioloaikoja) niin että lapset hoidetaan kotona miehen työvuorojen mukaan. Kotihoidontuki saadaan,samoin vammaistuki kun on erityslapsikin. lapsen kanssa joudutaan käymään terapioissa joten yrittäjyys sopi kuvaan hyvin.

Työtilat on kotona,140 neliötä,talon yhteydessä.Tilasta ei ole ns.ylimääräistä kulua koska lämpiää puulla samalla kuin talokin.

Kuinkas kävikään! en pääse tekemään töitä,kun mies ei kerkeä olla lasten kanssa! oman työnsä lisäksi auttelee vanhempiaan melkein joka päivä,ja tätä en tosiaan osannut ennakoida! Tuo auttaminen lisäksi maksaa meille esim.bensakuluja.

Tälläkin hetkellä mies on luvannut tehdä anopille remontin joka kestää pari viikkoa.Tuolta ajalta mulle ei siis kerry tuloja.Ja parasta aikaa mies on korjaamassa anopin autoa. Appiukko tod.näk soittaa parin päin sisällä taas korjaamaan jotain.

Mieskin kärsii tilanteesta,koska hän tietää mikä meidän tilanteemme on.Ei kuitenkaan kieltäydy auttamasta vanhempiaan. Kieltäytyy ainoastaan jos on töissä.

Mulla alkaa pinna loppumaan. Oltiin menossa ultraan viime viikolla,kun appiukko soitti miestä avuksi.Mies sanoi että ei pääse,ollaan menossa ultraan.Appiukko siihen tokaisi että ´mihis sinua siellä tarvitaan´.
onneksi mies sentään tajusi jäädä sinne,olisi ollut vuosisadan riita edessä..

En jaksa stressata enää. Hoitoon ei kannata nyt lasta viedä,kun äitiyslomaan on enää 3 kk aikaa.
Olen tämän pari kuukautta myynyt kaikkea mitä irti vaan olen saanut,ja nyt on edessä vauvan tavaroiden myynti, tai jättää laskut maksamatta.
Alan kallistua laskujen maksamatta jättämiseen. parin kk päästä,kun saan äitiysrahan,maksan sitten perintätoimistolle kaiken pois.

Olen ihan lopussa.2-vee on pahassa uhmassa,ei nuku kunnolla öitä (hampaiden takia), ja sitten tämä rahapula...Vihaan miehen sukulaisia sydämeni pohjasta!

No ainakin kannattaisi tehdä niitä penskoja vähemmän. Ei teidän tarvitse koko maata kansoittaa. Hullua valittaa olevansa lopussa ja taas kohta pullahtaa uusi pentu maailmaan. Järjen käyttö on sallittua. Ja laita ne pennut hoitoon ja mies maksakoon hoitomaksut ja tee sitten niitä hommiasi kotona.

Yrittäjyyskö tässä oli ongelma? Tai appivanhemmat?

Ihan yllätyksenäkö se sitten tuli, että mies ei hoida teidän lapsia vaan vanhempiaan? Mitään tällaista ei ole ollut ilmassa aiemmin vaan kaikki on lähtenyt liikkeelle juuri yrittäjyydestä? Hyvä ihme, laita lapset hoitoon, kaipa se tossukka mies hoitomaksut maksaa kun kerran pyydät!

Ei se syy anopissa ja apessa ole. Vaan siinä että ette ole miehen kanssa sopineet selviä pelisääntöjä. Tekeekö mies säännöllistä työaikaa? Jos tekee niin en todellakaan ymmärrä mikä teillä on ongelma. Päätät etukäteen mitkä illat viikosta teet töitä ja mies kattoo lapsia. Ja jos miehellä pitää auttaa vanhempiaan niin ottaa ne lapset mukaansa tai hommaa jonkun muun hoitamaan.

Ja omaa kokemusta on. Mies on yrittäjä ja sovittiin et minä teen paperihommia sit iltaisin kun mies kotona. Ei siinä muuta onglemaa kuin että mies tulee keskimäärin kahdeksalta illalla ja mun pitäs jaksaa tehdä se 4-6 tuntia töitä sen jälkeen (+matkat ½ tuntia) .
Meillä se olen minä joka järjestän jostain välistä sitä aikaa lähteä töihin.

Rakastan lapsiani,siitä ei ole kiinni. Vaan rahasta :(
Kun vauva syntyy,lapsia on 3 kpl. Haaveilen suurperheestä.

Meillä on ollut jo useamman vuoden ajan ongelmia appivanhempien kanssa. Tai siis minulla on ollut ongelmia. Haluaisin elää oman perheen kanssa normaalia elämää,mutta...

Miehen pitäisi ryhdistäytyä mutta hän ei näköjään siihen pysty. Pahimmillaan anoppi on yrittänyt itsemurhaa että on saanut miehen huomion itseensä.

Kun ei kerkeä niin ei kerkeä...

[QUOTE="vieras";27434133]Ei se syy anopissa ja apessa ole. Vaan siinä että ette ole miehen kanssa sopineet selviä pelisääntöjä. Tekeekö mies säännöllistä työaikaa? Jos tekee niin en todellakaan ymmärrä mikä teillä on ongelma. Päätät etukäteen mitkä illat viikosta teet töitä ja mies kattoo lapsia. Ja jos miehellä pitää auttaa vanhempiaan niin ottaa ne lapset mukaansa tai hommaa jonkun muun hoitamaan.

Ja omaa kokemusta on. Mies on yrittäjä ja sovittiin et minä teen paperihommia sit iltaisin kun mies kotona. Ei siinä muuta onglemaa kuin että mies tulee keskimäärin kahdeksalta illalla ja mun pitäs jaksaa tehdä se 4-6 tuntia töitä sen jälkeen (+matkat ½ tuntia) .
Meillä se olen minä joka järjestän jostain välistä sitä aikaa lähteä töihin.[/QUOTE]

meillä mies on vuorotyössä.Nyt olisi tämän päivän kokonaan vapaalla,ja oli sovittu että pääsen tekemään töitä.
mutta mies ei ole kotona.
Tämä on näitä HÄTÄTAPAUKSIA kun anoppi jotain tarvitsee,Näitä tapauksia vaan alkaa olla liikaa.

Oikeasti,lapsia ei ole vara laittaa hoitoon,eikä ole varaa ostaa edes toista autoa jolla lapset pääsisin aina hoitoon viemään (35 km suuntaansa).Nyt pitäisi pari kuukautta kestää vaikka päällään seisten,mutta toivoisin miehen apua..

Sinuna vaihtaisin paikkakuntaa, appivanhemmat voi oikeasti olla rasittavia (mutta myös miniässä voi olla vikaa ;)). Hanki välimatkaa 200km niin ei mies ravaa äitinsä luona joka päivä.

Tyhmyydestä sakotetaan.. mutta sun on itse ne sakot maksettava.

Selvitä asiat miehes kanssa. Kalenteriin viikko kerrallaan miehen työvuorot ja sun työaika. Ja sun työaika on sitten todella sun työaika, eikä mies sillon voi mihinkään mennä. Tai ottaa lapset mukaan.

[QUOTE="aapee";27434165]meillä mies on vuorotyössä.Nyt olisi tämän päivän kokonaan vapaalla,ja oli sovittu että pääsen tekemään töitä.
Tämä on näitä HÄTÄTAPAUKSIA kun anoppi jotain tarvitsee,Näitä tapauksia vaan alkaa olla liikaa.

Oikeasti,lapsia ei ole vara laittaa hoitoon,eikä ole varaa ostaa edes toista autoa jolla lapset pääsisin aina hoitoon viemään (35 km suuntaansa).Nyt pitäisi pari kuukautta kestää vaikka päällään seisten,mutta toivoisin miehen apua..[/QUOTE]

Laitat sitten vain lapset sinne anoppilaan miehen mukaan. Hoitakoot anippi/mies lapsia, kun kerran sinä olet töissä.

• Tykkää
Reactions: HuutoYössä
[QUOTE="aapee";27434165]meillä mies on vuorotyössä.Nyt olisi tämän päivän kokonaan vapaalla,ja oli sovittu että pääsen tekemään töitä.

Oikeasti,lapsia ei ole vara laittaa hoitoon,eikä ole varaa ostaa edes toista autoa jolla lapset pääsisin aina hoitoon viemään (35 km suuntaansa).Nyt pitäisi pari kuukautta kestää vaikka päällään seisten,mutta toivoisin miehen apua..[/QUOTE]

Tiedät kuitenkin miehen työvuorot esim sunnuntaina seuraavalle viikolle? Silloin sovit miehen kanssa että hän oikeasti hoitaa ne lapset esim aamuvuoron jälkeen tai ennen iltavuoroon lähtöä.
Eikö mies tiedä teidän rahatilanteesta mitään? Luulis aikuisen tajuavan kun näytät laskut ja tiliotteet ym.
En ymmärrä mikä ongelma nuo appivanhemmat on. Soita miehelle ja sano et sen vuoro kattoa lapsia ja jos pitää vanhempiaan mennä auttamaan ottaa ne lapset mukaan. Vai eikö se mies ole tähän mennessä hoitanu niitä lapsia enempää kuin sun kauppareissun ajan?

Laitat ne lapset miehen mukaan anopille!

Tää on itseasiassa hyvä idea. Pakotat miehen hoitamaan sovitut lastenhoitovuorot. Vanhemmilleen käskisin valehtelemaa, että olet töissä tai muuten vaan pois kotoa ja lapset ovat hänellä, ja lasten kanssa voi mennä auttelemaan. Noin niinkuin ensiavuksi. Mutta onhan tuollainen tilanne selvitettävä juuriaan myöten.

Mulla ei sentään ollut noin hullu anoppi, mutta samantyyppistä touhua oli meillä kun lapset oli pieniä. ANoppi soitti lähes joka päivä ja aina piti mennä jotain tekemään. Lopulta mulla meni hermot ja totesin miehelle että jos se haluaa mun ja lasten kanssa olla niin se ei mene anoppia "auttamaan" enää kertaakaan ja sanoin tämän myös anopille, hetken ne nikotteli ja sitten avunpyynnöt loppui.
Nyt anoppi hypyttää tyttärensä miestä, mutta se ei ole enää mun ongelma :D kai sekin aikuisena ihmisena osaa sanoa kun riittää.

KALENTERI!

Merkkaat kalenteriin miehen työajat sekä omasi. Anna kalenteri miehelle, voit toki aina laittaa merkinnät siihen itse, jos mies ei totu käyttämään sitä. Ehkä hänen on helpompi sanoa vanhemmilleen, että hänellä on sovittua menoa, jos hänellä on kalenteri tukena. Opeta miehelle, ettei kerro vanhemmilleen, mitä se sovittu meno on.

Laita kalenteriin myös ruutu sinne, toinen tänne, mitä mies voi ehdottaa anopin auttamisen ajankohdiksi. Ellei kelpaa, anoppi huolehtikoon lapsista sillä välin, kun mies on siellä apuna.

Appivanhemmat eivät ole ongelma (hulluja appivanhempia on muillakin), vaan mies joka ei ole irtautunut saoraasta perheestään. Kohdista kaikki tarmo miehen muuttamiseen ja unohda appivanhempien haukkuminen. Se ei johda mihinkään.

[QUOTE="vieras";27434543]Appivanhemmat eivät ole ongelma (hulluja appivanhempia on muillakin), vaan mies joka ei ole irtautunut saoraasta perheestään. Kohdista kaikki tarmo miehen muuttamiseen ja unohda appivanhempien haukkuminen. Se ei johda mihinkään.[/QUOTE]
Ja toisaalta voi käydä niin, että mieskään ei muutu mihinkään ja täytyy erota. Olet valinnut itse puolisosi ja suhde vanhempiin on ollut selvästi näkyvissä varmaan alusta alkaen. Toisaalta voi ajatella, että jos mies joutuu kokonaan hoitovastuuseen töiden jälkeen, niin se on kohtuutonta. Teidän järjestelynne ei kuulosta kovin toimivalta ja realistiselta, vaikka kuinka haluaisitkin olla yrittäjä. Voisitte tulla paremmin toimeen pienemmässä talossa ja sinä menisit tuottavampiin töihin, jolloin lapset saisi hoitoon.

Yhteistyössä