Olihan palvelua :/

tähdenlento09

Aktiivinen jäsen
16.10.2006
6 826
0
36
Menin tuon nuorimmaisen kanssa päivystykseen kun omalle lääkärille ei saanut tälle päivää aikaa. Hoitaja tuumasi ilmoittautuessamme että nämä tälläiset eivät ole kyllä päivystysasioita, miksette menneet omalle lääkärille?
Selitin syyn, johon hoitaja sitten; -no onko tytöllä ollut kuumetta, nuhaa tai yskää? "Ei mitään edellisistä, repii vaan korviaan ja hiuksiaan siihen malliin että epäilen korvatulehdusta. Ei nuku, huutaa kun syötävä makuulle laskettaessa eikä syökään kun hetken kerrallaan ja alkaa itkeä."
-No mutta kyllä ennen korvatulehdusta on aina flunssaa tai nuhaa. Ja kun ei kuumettakaan ole, niin voisitte kyllä odottaa huomiseen ja mennä omalle lääkärille, jos siltä vielä huomenna tuntuu.
"Siis anteeks mitä? Luuletko että mä ihan huvin vuoksi tulen 3,5kk ikäisen kanssa päivystykseen istumaan? Mun kokemuksen mukaan lapsella voi olla korvatulehdus vaikkei muita oireita olekaan. En ajatellut enää kiusata ja valvottaa pientä kun epäilen että korvat tosiaan on kipeät. Että kyllä me nyt jäädään ja katsotaan mikä tyttöä vaivaa kun repii päänsä naarmuille."
-No, jääkää nyt sitten. Siellä on kyllä pari-kolme juoppoa poliisien saattelemana paikattavana, että saattaa kestää jonkun aikaa...
"Jaa että ne juopot on kyllä tervetulleita telottuaan itseään ja toisiaan kännipäissään, mutta pieni kipeä vauva voi odottaa huomiseen? :o
-No pakkohan ne on tikata kun verta vuotavat
"Siis uskomatonta toimintaa, käsittämätöntä toi teidän potilaiden tärkeysjärjestys!!! NO me nyt kuitenkin jäädään odottamaan vuoroamme, kiitos vaan!"
:headwall: :headwall: |O

Lopputulos; tytön molemmat korvat erittäin pahasti tulehtuneet :( :snotty:

Tokaisin sen hoitajalle kun otti tytöltä pikacrp:n ja vastaus oli: -No ilmeisesti se tulehdus voi sitten tulla ilman oireita. Mutta olis kai tuo selvinnyt särkylääkkeilläkin huomiseen..

NO, palautetta lähti tuosta hoitajasta. |O

Huoh, onneksi pidit pintasi. Valitettavasti hoitsuja on moneksi. Meillä kanssa poika sairastanut ns. oireettoman korvatulehduksen. Hän vaan kävi päivä päivältä nuutuneemmaksi, ja tätä oloa jatkui 3 - 4 vkoa kunnes käytiin lääkärissä ja syykin selvisi. Sällillä ikää kuitenkin jo silloin 2,5 v, joten jo osasi puhua, mutta kertaakaan ei valittanut korviaan! :o

Oottekohan asioineet samassa tk:ssa kuin me tässä taannoin. Lapsella nilkka pahasti nyrjähtänyt, nivelsiteet venähtäneet ja tuskainen kun mikä, jalka turvoksissa eikä voinut astua. Meinattiin kans ruveta pompotteleen omalääkärille (joka ei koskaan paikalla vaan aina saikulla ja paikalla joku tumpelo kandi). Piti räjähtää siellä vastaanotossa ennenkuin homma alko pelittään ja päästiin röntgenkuviin yms. Yli 3 tuntia silläkin keikalla meni. Aina nää ikävät tapaturmat sattuu sellasena aikana, ettei pääse yksityiselle...Murphyn laki.

kyllä pistää kiukuks tuomonen palvelu sama juttu täällä on nii töykeetä henkilökuntaa ku olla ja voi saatana arvausKeskus mikä arvausKeskus

menisivät sellaseen työhön missä ei tarvitse olla tekemisissä ihmisten kanssa MULUKUT hyvä kun pistit postia menemään

Ihankuin se silta hoitajalta olisi pois, jos lapsesi kavisikin siella laakarilla.. :/

Kun me oltiin Suomessa lomalla, ja lapsille tuli aivan kamalan aksy markarupi. Silloin 2-vuotias oli aivan jarkyn nakoinen, koko iho marki ja tytto oli kuumeinen. Mies kavi paivystyksessa Hameenlinnassa, ja laakari vaan katsoi paasta varpaisiin ja totesi, etta ei me taalla tutkita, menkaa Helsinkiin. Kylla sa se paivystys kiukkuista palautetta..

Meillä myös pojalla ollut korvatulehduksia useampia, ja aina ilman mitään muuta oiretta kuin öistä yskintää. Päivällä ihan ookoo, paitsi hiukan kiukkuisempi.

Ihme hoitaja, mikäli väittää aina liittyvän kuumetta, nuhaa sun muuta...mulle on ainakin lääkärit kertoneet ihan muuta. LAitat palautetta ehdottomasti toiminnasta

Olipa tosiaan sitten viimeinen kerta kun käytetään terveyskeskuksen "palveluita".
Olisin menny yksityiselle, lapsilla kun on vakuutuksetkin mitkä korvaa, mutta jostain syystä tälle päivälle ei löytynyt ainuttakaan aikaa :/
No mutta pääasia että tyttö sai lääkekuurin ja paraneminen voi alkaa. :snotty:

No sattuipas muutama vuosi sitten lastenklinikalla yöllä kun olimme olleet jo 5v lapsen kanssa 4,5tuntia odottamassa lääkärille. Laspi itki ja valitti päänsärkyä ja korvia. Lääkäri totesi ettei siinä mitään vikaa ole,turhaan olemme siellä??? Ei mitannut kuumetta tai katsonut korvia??
Lähetti pihalle! Totesi että MINÄ halusin vain olla pois töistä seuraavan pvän??? HALOO??? Olin ihan pihalla moisesta käytöksestä ja lähdin kotiin-lapsi oksensi klinikan pihalla. Muutaman tunnin päästä,klo 8:00 menin omalle terveysasemalle lapsen kanssa ja lääkäri totesi että erittäin paha korvatulehdus molemmissa korvissa ja joku tukos oli toisessa korvassa. Eli se erikoislääkärin ammattietiikasta. Kirjallinen valitus lähti sairaalaan tästä tapauksesta,tosin en vieläkään ole saanut minkäänlaista palautetta/4 vuotta jo kulunut. Mutta ymmärrän että heillä siellä ruuhkaa,jonoa ja kiiretta...

ne hoitajat tiedä mitään, ei kyllä lääkäritkään aina, epäilevät että vanhemmilla on lapsiaan kohtaan luulo sairautta... Monttu niillä jää auki kun huomaa tutkittuaan kunnolla että on juuri se vikana mitä ISÄ/äiti sanoi!

Meillä ei omalle lääkärille saa koskaan aikaa, vaikka soittaisi ajanvaraukseen sekunnin sen jälkeen, kun ajanvarausaika alkaa. Ei pääse edes jonottamaan puhelua ajanvaraukseen. Onneksi meidän poäivystys on niin kaukana, että tulee halvemmaksi käydä yksityisellä. Sinne ei tarvitse edes soitta avaan netin kautta voi varata ajan haluamalleen lääkärille.

Mutta asiaan...lasten korvatulehduksia ei nykyisin pidetä enää päivystysluonteisena asiana vaan sen korvatulehduksen voi hoidattaa seuraavana päivänäkin. Sikäli kuin korvatulehdus edes on bakteeriperäinen ja tarvitsee mitään lääkärin määräämää hoitoa. Hoitajalta saamasi asiakaspalvelu kyllä oli ala-arvoista, mutta sitähän se työhönsä tympääntyneillä on alalla kuin alalla.

Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Luuletko että mä ihan huvin vuoksi tulen 3,5kk ikäisen kanssa päivystykseen istumaan?

Juurikin näin! Aivan ihmeellinen tuo kuvitelma siitä, että kukaan -varsinkaan pienen lapsen kanssa- ihan huvikseen lähtisi päivystykseen! Jo vain äidit nauttivat parkuvan pienokaisen kanssa tuntitolkulla odottelusta humalaisten ja kipeiden ihmisten keskellä ja toteuttavat päivystykseen menemällä vain omia itsekkäitä mielihalujaan! :headwall:

Joo-o, niitä hoitajia on joka lähtöön. Mulla useimmat olleet ihania, mutta opiskeluaikana yksi ei millään olisi päästänyt mua lääkärille. Mut vietiin hoitajalle, kun jumppatunnin päätteeksi huimasi niin pahasti. Hoitaja vähätteli ja sanoi stressiksi. Mä en jaksanut vängätä vaan meinasi lähtiessä tulla kyyneleet silmiin, jolloin hoitaja tokaisi, että voithan sä tietysti mennä, jos ihan sitä haluat. Oli hormoonihäiriö, jota lääkittiin kuukausia. Vieläpä senlaatuinen, että piti käydä aivoröntgenissä, koska syynä voi olla aivokasvain (luojalle kiitos ei ollut).

Yhteistyössä