Oliko liikaa vaadittu/odotettu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiukkisko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiukkisko?

Vieras
Mua ottaa niin päähän tuo äijä.

Olin töissä tänään aamu kahdeksasta lähtien 13 tuntia, ja olimme puhuneet päivemmällä et tehdään hyvää iltapalaa, lämpimiä voikkareita. Mies tietää että pitkän päivän jälkeen (ainakin pitäisi ) olen väsynyt ja nälissäni. Tulen kotiin, ja täällä tuo äijä makaa sohvalla ja sanoo: "pitäis varmaan niit leipii tehä". Siis voi jumankauta, mä oon ollut aamusta iltaan töissä ja se ei oo voinu niitä voikkareita tehä... Jotenkin oletin ja odotin et kun pääsen pitkän päivän jälkeen kotiin niin pääsis saunaan, syömään ja nukkumaan. Mutta ei.

Ai niin ja syy oli se että: en mä osannu tehä sellasii ku sä teet.

Riitahan tästä tuli kun oon niin poikki ja kiukkuinen ja nälissäni ja mua ärsytti miehen asenne et muka nalkutan turhasta... Et oliko liikaa vaadittu et ne leivät olis tehty valmiiks, ettei mun tarvis pitkän päivän jälkeen tulla kotiin ja alkaa heti tekee ruokaa? Selvennykseks: mä teen sitä ruokaa meille muutenkin harva se päivä. Ja jos mies on vaikka treeneis niin teen aina iltapalan valmiiks kun tulee. ARGH.

Jos te olitte puhuneet että TEETTE hyvää iltapalaa kun tulet,niin on mielestäni väärin suuttua jos ne eivätkään olleet valmiina kun tulet.Suora puhe toimii miehiin paremmin kun toiveajattelu :) Olen huomannut.Eli ensi kerran esitä asia niin että kiva jos tekisit iltapalan valmiiksi kun tulen töistä pitkän työpäivän jälkeen,jookosta rakas?Toimii takuulla paremmin :)

Ite teen yötyötä, seitsemän yötä ja 7 vapaata.
YöviikollaKIN pesen pyykit, siivoan, hoidan lapsen, olen raskaana, vien koirat, teen ruoan, käyn kaupassa. Ja kun mies tulee kotiin töistä, menee heti NUKKUMAAN. Saattaa nukkua koko illan ilman että näkee koko miestä ennen töihin lähtöäni. Vapaaviikolla eri juttu, se ei mua niinkään haittaa että "joudun" tekemään. Yöviikolla raskaana väsyttää. Aika masentavaa. mut itekai sitä on tähän syyllinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Cribs:
Ite teen yötyötä, seitsemän yötä ja 7 vapaata.
YöviikollaKIN pesen pyykit, siivoan, hoidan lapsen, olen raskaana, vien koirat, teen ruoan, käyn kaupassa. Ja kun mies tulee kotiin töistä, menee heti NUKKUMAAN. Saattaa nukkua koko illan ilman että näkee koko miestä ennen töihin lähtöäni. Vapaaviikolla eri juttu, se ei mua niinkään haittaa että "joudun" tekemään. Yöviikolla raskaana väsyttää. Aika masentavaa. mut itekai sitä on tähän syyllinen.

Miksi ihmeessä olet hakeutunut tuohon virkaan?Onko sun mies kykenemätön tekemään kotitöitä kun itse olet yötöissä?Ehkä sunkin kannattaisi tehdä asialle jotain...ei ne miehet ole mitenkään oikeutettuja tekemään vähempää kotitöitä kun naiset!!!!!Ikivanhaa ajattelua moinen.Tee jotain!

Ei ole liikaa vaadittu eikä odotettu. Tosin miehille pitää joskus olla vaan niin suoraviivainen että ymmärtävät jonkun asian olevan heille osoitettu tehtävä. Tuollaisiin yleisiin "pitäisi tehdä sitä tai tätä" he helposti vastaavat vaan "juu, hyvä idea" kuvitellen sitten että puolisko hoitaa sen tekemisen.

Cribs:lle vomahali toiselta yököltä. :hug:

Työ on työtä. Jos sitä tehdään tosissaan. Pitää löytyä ymmärrstä ja yhteistyötä myös kotoa.
Elämä on joukkueurheilua. Tiiminä pärjää, muuten ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Cribs:
Madicken04 kiitos voimahalista :)
Hyvän työn fani on aiva oikeessa, tiiminä pärjää, muuten ei. Pitää varmaan huomenna taas aloittaa rakentavat keskustelut :(

Meilläkin meinasi alkuun nuo kotityöt kasaantua jotenkin epätasaisesti. Olin itse kotona ollessani luonnollisesti ottanut valtaosan kontolleni ja sitten kun palasin töihin niin se ei enää toiminutkaan.

Meillä kyllä helpotti kun mies jäi puoleksi vuodeksi kotiin ja päätin sitten jättää ohjat hänelle. Ei tullut suinkaan kaikkea tehtyä niin kuin olisin halunnut, mutta koti pysyi kuitenkin koossa. Nyt molempien ollessa töissä/opiskelemassa alkavat hommat jakautua jo mukavasti. Itse suunnittelen yöputkeni niin että ennen ensimmäistä yötä teen kaiken mahdollisen etukäteen ja toivon sitten että yöputken ajan selviää mahdollisimman vähillä kotitöillä. :D Tosin ne putket ovat vain 2-4 yötä, eli helpommin järjesteltävissä.

Mutta lykkyä rakentavaan keskusteluun!

Yhteistyössä