Oliko nää supistuksia vai mitä ihmettä minussa tapahtuu? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv.20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv.20

Vieras
Odotan toista lasta, mutta mulla ei ole ikinä ollut supistuksia ja esikoinen syntyi sektiolla, joten mä olen autuaan tietämätön kaikesta..supistuksista ja monista muistakin vaivoista.
Olisin soittanut synnärille tms tänään mutta jotenkin olo, että joutuisin lähinnä naurunalaiseksi ja kuitenkin haluaisin joltain kokemuksia?

Mä olen siis henkilökohtainen avustaja mulla oli vähän rankempi työpäivä kuin normisti, työntelin 115kiloa pyörätuolissa koko päivän.
Loppupäivästä alkoi alamahassa tuntumaan hassulta, vähän ku ois "pinkeenä" tai jotenkin pinnassa kohtu. Puolisen tuntia myöhemmin mä olin jo kaksinkerroin kivusta, kun tuikki nivusiin ja tohon sektioarpeen ikävästi, ylävatsan lihakset kramppas jotenkin ihan kasaan jostain syystä polttavan tuntuisesti ja alamaha tuntu siltä ku ois puolikas vesimeloni tungettu ihon alle. Suoristelin hellästi itteäni, ni ei saanu hengitettyy kun tosi pinnallisesti että pysty olee ja vetää työpäivän loppuun. Istuskelin sit aikani ku sain työt pois ja se hellitti vähän kunnes lähin taas kävelee hissuksiin. Vasta kuin melkein tuntii myöhemmin olin kotona ja pääsin sänkyyn vaaka-asentoon, se helpotti. Ihan tuskanhiki alko kaupassa valumaan asiakkaan edessä ku ois tehny mieli lähinnä karjua siitä kivusta mikä aaltoili ...

Se meni lepäilyllä oli vaikka meni mahaki ihan sekasin moisesta koitoksesta.. mutta sen jälkeen onkin sit ollu maha jotenki "hellänä" ja jos on liikkeessä kotvan ni sen jälkeen on semmosta hentosta menkkajomottelua.
Tossa kivussa oli tosi teräviä semmosia huippuja ku en tienny miten päin mä oikein olisin ja sitte ne aina lieveni nii että pääsin liikkumaan vähän että pääsin kotio asti.. nyt vaan nivusia pakottelee ja tosiaan liikkeessä tulee alamasuun jomottelua.

Raskausviikolla 20 mennään, liikkeet kyllä tuntuvat oikein hyvin ym eli siltä kantilta kaikki hyvin.

Mitä tää on?

Soitat heti aamulla neuvolaan että tarnistaavat kohdunsuun tilanteen.
Ite olin henk.koht avustaja ja noilla viikoilla jouduin sairaslomalle hommista vaikka kevyttä likin. Kolmannesta jouduin jo vielä aikasemmin

supistuksia noi on, soita huomenna varmuuden vuoksi sinne synnärille. voi olla että joudut hakemaan sairaslomaa ennenaikaisten supistusten takia. lääkäri varaa kuitenkin, supistukset voi avata kohdunsuuta eli se pitäisi nyt tarkistaa.

Ihan supistuksilta minusta selvästi kuulostaa, ja ota ihmeessä vakavasti!!! Soita synnärille huomenna/neuvolaan nyt ainakin, ja tarkistavat kohdunsuun tilanteen.

Sen verran kovilta supistuksilta kuulostavat, että tarvitset tarkistuksen ettei synnytys ala tuossa vaiheessa.

kiitos teille :flower:
Mulla ei tosiaan ole koskaan aiemmin ollut supistuksia, ei edes niitä "harjoitus" joten oli vaikeaa tietää mihin tämän yhdistää. mutta vakavasti otan, kipu oli hyvin pysäyttävä.

Varmaankin voivat tarkistaa kohdunsuun tilanteen rakenneultrassa. täällä rakenneultran tekee kätilö, mutta tarvittaessa pääsee lääkärillekin. Ja alakautta ultraten ainakin minulta on mitattu, paljonko kohdunkaulaa jäljellä. Kannattaa kyllä ottaa vakavasti, jos noin kovia kipujakin tulee! Lääkärille ja herkästi ottaa saikkua.

[QUOTE="vieras";28123385]Varmaankin voivat tarkistaa kohdunsuun tilanteen rakenneultrassa. täällä rakenneultran tekee kätilö, mutta tarvittaessa pääsee lääkärillekin. Ja alakautta ultraten ainakin minulta on mitattu, paljonko kohdunkaulaa jäljellä. Kannattaa kyllä ottaa vakavasti, jos noin kovia kipujakin tulee! Lääkärille ja herkästi ottaa saikkua.[/QUOTE]

:)

Huomasin etusivulla aiemman aloitukseni :)

Miu: Rakenneultrassa pikkuisella kaikki ok, tyttö voi oikein hyvin.
Tämä tosin vahvistui napakoiksi supistuksiksi kätilöltä, mutta yksi kerta ei kuulema ole vaaraksi.
Olen hänen ohjeidensa mukaan lepäillut mahdollisimman paljon ja eilen illalla uhma-ikäiseni kanssa iltapuuhia touhutessa supisteli sitten uudelleen, mutta kivuttomasti ja pääsinkin pian taas rauhoittumaan lepäilemään :)
Vastaisuuden varalle sain ohjeen, että mikäli supistus on vieläkin kipeämpi, tai samoin kuin viimeksi kipu ei katoa välissä kokonaan, tai supparit on kestoltaan pidempiä kuin tuon pari tuntia niin soitella heti synnärille ja kysyä lisäohjeet, jolloin katsovat sitten luultavasti kohdunsuun tilanteenkin.
Näillä mennään ja toivotaan että tulevat rankat työpäivät ei aiheuttaisi enää mitään,
neuvolakin (johon kätilö kehoitti ensi käynnillä ilmoittamaan suppareista) kun on vasta parin viikon kuluttua.

Yhteistyössä