Oliko se Salkkarit-jakso eilen NIIN kamala kuin IL antaa ymmärtää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yksss

Vieras
Itse en nähnyt kun olin uimassa. Muutenkaan meillä ei lapset aktiivisesti seuraa Salkkareita mutta joskus kyllä katsomme kaikki ...

Käsittääkseni Isabella ei käytä huumeita vaan oli masentunut ja mennyt psykoosiin?

Jaksossa lapsensa menettänyt Isabella harhaili täysin pimeällä kujalla selkeästi huumausaineen alaisena, kun maskiin pukeutunut mies yhtäkkiä kaappasi hänet väkivaltaisesti pimeään porttikonkiin. Jakso loppui dramaattisesti siihen, että maskimies alkaa riisua Isabellaa väkivaltaisesti.

Jakson hurjat käänteet ihmetyttävät myös lapsiasianvaltuutettu Maria Kaisa Aulaa.

Vaikka sarjassa on aiemminkin nähty järkyttäviä käänteitä, kuten huumeongelmia, prostituutiota ja elävältä hautaamista, on raiskauksen näyttäminen Aulan mielestä häiritsevää. Aula ihmettelee erityisesti sitä, miten alkuillasta näytettävässä ohjelmassa voidaan esittää näin raakaa materiaalia. Salatut Elämät tulee MTV3:lta klo 19.30 alkaen.

- Ei tämä kovin mukavalta kuulosta. Tällainen sisältö pitäisi ajoittaa ehdottomasti loppuiltaan, Aula sanoo.

Alhainen ikäraja

Salattujen elämien ikäraja on tällä hetkellä vain seitsemän vuotta. Aulan mielestä ikäraja on liian alhainen näin raakaan sisältöön.

- Riippumatta ohjelman ikärajasta on erikoista, että tällaista materiaalia sisältävä ohjelma näytetään alkuillasta, Aula sanoo.

Itse hän ei antaisi lapsiensa katsoa jaksoa, jossa näytetään näin raju raiskausyritys.

- Lapseni on 8-vuotias, en sallisi hänen nähdä tällaista, Aula sanoo.

Aula kehottaakin illan jaksosta järkyttyneitä vanhempia ottamaan yhteyttä Mediakasvatus- ja kuvaohjelmakeskukseen. Virastoon voi jättää halutessaan valituksen ohjelman sisällöstä ja sen ikärajasta.

- Huomautukset kannattaa osoittaa viranomaisille, joiden tehtävä on valvoa ohjelmien ikäraja-asioita, Aula sanoo.

Ei ollut. Sitäpaitsi Isabella ei ollut missään aineissa, vaan kaatuessaan lyönyt päänsä lipaston kulmaan + päälle paha masennus, kenties kysessä psykoosi. Jos alle 10 vuotias tuosta järkyttyy, niin silloin lapsi tietää asioista liikaa. Ei pienen kuulu tietää mikä raiskaus on. Kohtauksessahan setä vain halasi isabellaa ja suuteli kaulalle...

Meillä 7v kulki ohi kun tuli just tuo kohtaus ja kysy mitä toi mies teki isabellalle (kyllä, ollaan joskus katsottu salkkareita myös lapsen kanssa) ja sanoin et se varmaan ryösti sen that´s it. Lapsi tyytyi selitykseen eikä asia jäänyt painamaan.

Nykyään joka paikasta pukkaa jonkinlaista settiä mitä lapsensa ei soisi näkevän tai kuulevan, mutta en mä omaani ajatellut pumpulissa kasvattaa. Mikä ei tarkota et vartavasten katsottais jotain kauhuelokuvia tai raiskauksia yhdessä. Jos lapsi esim.kuulee jonkun biisin mikä jää hänen mieltään vaivaamaan, siitä keskustellaan ja sillä sipuli.
Meillä mennään hyvin pitkälle avoimella mielellä ja keskustelun voimalla :)

P.S.Miks mun on vaikee kirjottaa keskustelu?! Meinaan koko ajan kirjottaa keskskustelu :D

Viimeksi muokattu:
Kuka muuten antaa edes 10v:n kattoo tommosta ohjelmaa?
Juu tiukkis olen mutta toi ei todellakaan ole ala-asteen ikäisten ohjelma oli siinä raiskauksia tai ei. Varsinkaan alle 12vuotiaiden

Ei ollut tosiaankaan niin kamala.. Pikkusen jos taas ampuu yli tämä vouhottaminen. Ärsyttävää valittamista, eikö ois vaan helpompi vaihtaa kanavaa ja antaa olla salkkarit jos niitä ei lasten kanssa pysty katsomaan..

[QUOTE="jaaha";25768595]Kyllä, tämä on kamalaa, sanovat vanhemmat. Samaa aikaa oma lapsi pelaa viereisessä huoneessa sotapelejä ja ampuu päitä tohjoksi.

Tätä tekopyhyyttä.[/QUOTE]

Ei ainakaan meillä pelaa mitään sotapelejä.. ainuut pelit mitä pelaa on tyyliin mario bros tai joku muu iän mukanen peli. (en tosin ymmärrä niitäkään jotka antaa 8-10v:n pelata k15/k18 pelejä )

Yhteistyössä