Oliko tää imetys nyt sitten tässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vaan

Vieras
Vauva, kohta 4kk, on nyt alkanut nukkua yöt, tai herää vain kerran syömään vähän.

Kun olen ymmärtänyt että juuri tuo yöimetys on se mikä pitää maidontuotannon hyvin käynnissä.

Aamulla tissit on niin täynnä maitoa ettei pikkuinen jaksa syödä kuin toisen tyhjäksi niin joudun pumppaamaan toisen. Päivällä vauva syö n.3 tunnin välein.

Vinkkejä?!?! En vielä haluaisi lopettaa imetystä.

Tuskin se siihen loppuu kun joudut aamulla pumppaamaankin. Yöimetys on hyvä juttu mutta jos vauva päivällä imee runsaasti niin senhän verran sitä maitoa tulee, mitä sitä katoaakin.

No älä nyt tuollaisesta murehdi,kyllä se maito riittää vaikka et yöllä imetäkään. Kumminkin vauva syö noinkin tiheästi päivän aikaan ja se kyllä riittää pitämään yllä maidon tuotantoa.

Kiitoksia :) Nyt kun olen päässyt taas yöunien "makuun" niin ei jaksaisi herätä keskellä yötä pumppailemaan, vaikka sitäkin tuli jo harkittua maidon loppumisen pelossa.

Voi olla, että yöimetyksetkin jatkuu tuossa myöhemmällä. Meillä nukuttiin hyvin ekat 5kk ja sit alkoi yöheräilyt n. 30 min välein. Mä jo kuvittelin että ompa meillä helppo lapsi kun rupes 4kk vanhana nukkumaan täysiä öitä. Tätä kesti vajaan kuukauden.. Oli kyllä rasittavaa kun tissit oli täynnä kun turusen pyssy aamulla. Edelleen heräillään vähintään viis kertaa yössä (enää kerran kyllä maitoa aamuyöstä. Vauva nyt 8,5kk.

Nauti yöunista, älä murehdi. Kuulostaa ihan siltä, että maidontuotantosi vastaa vauvasi tarvetta. Ei siihen yöimetyksiä tarvita. Eikä kannata sortua tohon virheeseen, minkä tuo vieras on tehnyt. Jos vauva on kerran yösyömingit lopettanut, ei kannata enää alkaa ruokkia öisin.

Uusimmat

Yhteistyössä