:'( Olin auto-onnettomuudessa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jade09
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jade09

Jäsen
03.10.2009
96
0
6
En meinaa enää jaksaa, kokoajan vaan itkettää.. Aamusta oltiin liikkeellä autolla ja kuski hurjasteli, sanoin hänelle ttä lopettaa.. Ja yhtä äkkiä olimmekin päin puuta.. Vauhtia oli noin 80km tunnissa. En muista tarkallelleen tilannetta.. Menin niin shokkiin. Kuulusteluissa kerroin tilanteen rehellisesti. En oo syöny kokopäivänä.. On niin pahaolla.. Kokoajan tulee tuo tilanne mieleen.. Ja kyyneleet valuu.. Oon niin poikki.. Onneksi kellekkään ei sattunut mitään :'( Poliisikin ihmetteli että miten selvisimme hengissä, auto meni aivan lunastuskuntoon.. :'( On niin sairaan pahaolla, nupunkaan kuolemasta en ole päässyt yli, ja mieskin on niin kaukana ettei pysty tukemaan minua läheisesti. Äsken soittelimme. Hieman piristi. Neuvoivat kriisikeskukseen olla yhteydessä, mutta olen jo siellä psykiatrisella osastolla hoidossa.. Tuntuu ettei kukaan ota oikein vakavasti ongelmiani :'( Olen aivan lopussa..

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
No, mikä tuossa nyt on ongelmana? Kaikkihan päättyi loppujen lopuksi hyvin, kun ihmisvahingoilta säästyttiin.

:headwall: :headwall:

Kävi toki hyvin, mutta kyllähän tuollaanen järkyttää ihmistä ja voi mennä pitkän aikaa, että saa ittensä takaasin. En mä ainakaan voisi tuollaasta ohittaa olankohautuksella.

Ap:lle :hug: :hug:

Voimia sinulle paljon! Uskon että tulee olemaan vielä pitkään mielessä tuo kolari ja varmaan pelottaa lähteä auton kyytiin mutta mua ihmatyttää että millanen kaveri tuollein hurjastelee?? Kuulostaa ihan kauheelta! Mitä se sitten itse sanoi kun tulitte autosta ulos? Oli varmaan nolona..? Pyysikö anteeksi? Vaikka tuskin paljon auttaa!
Mutta paljon voimia sinulle :)

Älä välitä noista jotka ei kykene ymmärtämään :hug:
Totta kai tuollainen koettelemus on aivan hirvittävä ja itse kärsin ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriöstä jonka ansiosta kaikki asiat saavat vielä moninkertaisen mittasuhteen, joten ymmärrän kyllä erittäin hyvin jos sulla on vielä muutenkin psyykkisellä puolella häikkää. Pääsetkö juttelemaan jonnekin?

"Neuvoivat kriisikeskukseen olla yhteydessä, mutta olen jo siellä psykiatrisella osastolla hoidossa.. ". Mikäs se silti estää sinne ottamasta yhteyttä, jos kerta on niin paha olla ? Mene vaikka osastolle lepäämään ja juttelemaan asioistasi, niin ei tarvitse yksi itkeskellä.

Ikävää tuollainen, minäkin kun olin kolarissa, niin kyllä se tärisytti ja hermostutti vielä jälkeenpäinkin. Pelästyyhän tuollaiseta. :hug:

Voisitko ehkä kutsua jonkun kaverin käymään tai mennä itse jonkun luo, niin ei tarvitsisi olla yksin? Usein läheinen seura rauhoittaa. Tai sitten vaan sinne kriisikeskukseen soitat, saat ainakin vähän puheapua.

Soitin hänelle kun hän pääsi putkasta pois. Niin hän sanoi vain että "sattuuhan noita, ei se ole vakavaa.." Ei ajatellut yhtään että 3 kaveria meinasi kuolla. :'( Siitä en olisi enää toipunut.. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
No, mikä tuossa nyt on ongelmana? Kaikkihan päättyi loppujen lopuksi hyvin, kun ihmisvahingoilta säästyttiin.

Ei se ole niin yksinkertaista. Itse olen myöskin ollut pahassa auto onnettomuudessa ja kaikenlisäksi olin silloin vielä raskaana rv 30+. Olin shokissa kauan sen jälkeen ja pelkäsin olla autossa. Pahaolo saattaa edelleen iskeä kun näkee ambulanssin menevän ohi pillit päällä vaikka tapahtuneesta on jo 3 vuotta. Useasti vieläkin palaa mieleen se kamala tilanne ja itku tulee ihan väkisin, on ihan ihmiskohtaista miten toipuu henkisesti tuollaisesta.

Ap:lle paljon haleja ja tsemppiä! Kyllä se jonakin päivänä helpottaa. Puhuminen auttaa paljon.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
miksi et jäänyt kyydistä pois jos alkoi pelleilemään?
onko tämä se missä meinasi jäädä alle muitakin?

:o:o
Kyydistäkö ois pitänyt hypätä??

YLEENSÄ VOI PYYTÄÄ JÄTÄ MINUT TÄHÄN!
mutta apn on sanonut vain tyyliin lopeta kun tuosta luki

Alkuperäinen kirjoittaja Jade09:
Soitin hänelle kun hän pääsi putkasta pois. Niin hän sanoi vain että "sattuuhan noita, ei se ole vakavaa.." Ei ajatellut yhtään että 3 kaveria meinasi kuolla. :'( Siitä en olisi enää toipunut.. :ashamed:

tapahtuiko tää porvoossa?

Joo, olen lomalla äitini luona. Mutta en oikeen osaa puhua koko tilanteesta. Onneksi menen huomenna sinne psykiatriselle niin sitten saattaa helpottaa.. Pääsee puhumaan. Vaikka tuntuu todella että puhuminenkin tuntuu fyysisesti raskaalta. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
miksi et jäänyt kyydistä pois jos alkoi pelleilemään?
onko tämä se missä meinasi jäädä alle muitakin?

:o:o
Kyydistäkö ois pitänyt hypätä??

YLEENSÄ VOI PYYTÄÄ JÄTÄ MINUT TÄHÄN!
mutta apn on sanonut vain tyyliin lopeta kun tuosta luki

Voi hyvää päivää. Pidä pääs kiinni jos et mitään fiksumpaa keksi.

mä tiedän tunteen :hug: itsekin olen ollut kolarissa muutamavuosi sitten, meidänkin auto meni lunastuskuntoon ja mulla oli kaksi pientä lastakin kyydissä :'( onneksi kuitenkin ihmisvahingoilta säästyttiin, lukuunottamatta mun kipeää niskaa...

Kun tulee niin vahva tunne siitä ja varmuus että nyt kuolee, niin ei sitä voi kuvailla eikä kenenkään tietenkään tarvitse yrittää ymmärtää, mutta se on kauhun tunne. Suljin silmäni ja olisinkohan laittanut ne pään suojaksi.

Oletko sä siis menossa sisään sinne psykiatriselle? Sehän vois olla hyvä vaan, jos saisit vähän levätä. Usein noissa akuuteissa tilanteissa saatetaan ottaakin sitä aikaa vähän ihan silkalle lepäämiselle ja sitten jutellaan vasta kun asiakas on saanut vähän levättyä.

Ihan ymmärrettäväähän tuo on että tulee shokki jälkikäteen kun on henkeä uhkaavassa tilanteessa. :hug:

Sangria. :hug: Onneksi ei sattunut teille mitään! Niin paljon lehdissä juttuja kun ihmiset kuolee auto-onnettomuuksissa. Ihan kamalaa. Ja kuinka kauheaa, että toisen ihmisen henki on kyseessä siinä.. Eikä mieti sitä ollenkaan. :( :|

Yhteistyössä