Olin eilen koko päivän reissussa ja kun tulin kotiin niin vastassa oli

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
rättiväsynyt mies :D Oli ollut rankka päivä lasten kanssa yksin =) :heart: Oli äkäinen kuin ampiainen ja sujuvasti jätti lasten hoidon iltasella minulle ja keskittyi itse äksyilyyn ja sohvalla istumiseen :D
Meillä on ollut sopimus että kun kuopus lähes joka yö edelleen herää ainakin yhden kerran niin toinen nousee silloin ja saa nukkua aamulla pidempään. Toinen sitten saa nukkua yöllä "heräämättä" ja nousee aamulla ylös.
Nyt yölläkin sain äkäisiä puhinoita kun kysyin mieheltä että missäs välissä hän haluaa herätä, nyt vai aamulla :D Edelleen mies nukkuupi ;) =)

Kyllä se koti-isän rooli on sitten rankka =)

Onhan se, onhan se. Meillä mies ei ainakaan suostu yksin olemaan lasten kanssa kovin äkkiä. Eilen hoiti, kun tein vähän puutarhahommia, olivat kyllä pihalla hekin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onhan se, onhan se. Meillä mies ei ainakaan suostu yksin olemaan lasten kanssa kovin äkkiä. Eilen hoiti, kun tein vähän puutarhahommia, olivat kyllä pihalla hekin.

Se on jännä miten miehet usein kuvittelevat että ei se äidille ole niin kovin rankkaa, vain isille ;) Mieheni eilen sanoi että "oli niin rankka päivä" jne. Sanoin että kyllä minä sen tiedän. Olen ollut 4 ½ vuotta lasten kanssa kotona ( tosin siinä välissä tein töitä kotoa käsin, lapset olivat silloinkin kotona ). Mieheni mielestä minä olen siihen jo tottunut eikä se sen takia ( muka ) tunnu missään :D

Tulee mieleen kun meillä eka oli pieni ja ukko aina sano että helppohan mulla on ku oon VAAN kotona, no juu tyttö oli yks vaativimmista vauvoista mitä ikinä oon tavannu, eikä se helpottanu vasta ku parin vuoden päästä ukko joutu sit olee pari yötä neitokaisen kanssa kun minä makasin sairaalassa, eipä ole sen jälkeen sanonut että-kun minä olen vain kotona...-

Mitä, että isät ei oo lastensa kanssa. Kun mein keskimmäinen oli kolme viikkoa lähdin siskon kanssa shoppailemaan, miehelle jäi siskon 3v ja 1v ja omat 2v ja vauva. En edes kysyny, eikä hän laittanu mitenkään hanttiin.

Minä ja mies tehdään molemmat kolmivuorotyötä. Muksut on nyt 2v,3v ja 4v.
Kaikki on kotihoidossa. Meillä on erivuorot töissä.
Toinen hoitaa aina kun toinen töissä. Molemmilla yleensä keskellä viikkoa vapaata ja kyllä silloin kilpaillaan kumpi ehtii paikalle kun muksu huutaa apua :D
Selkeesti liian vähän kumpikin saa muksujen kans vaikka hoitaa päivittäin 9h yksin.
Mies itse ehdotti että voisin kans aloittaa työt ja muksut hoidetaan tasapuolisesti.
Molemmat saa nukkua noin 4h vuorokaudessa ja ainakin vielä on piisannut.
Toisella muuttuu kaksivuoroon marraskuussa ja sitten pitää alkaa sumpliin aikoja yhteen oikein kunnolla ettei mene päällekkäin.
Kaikki on mennyt hyvin vaikka kyllä joskus kauhistuttaa kuinka kiireinen aikataulu on. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Minä ja mies tehdään molemmat kolmivuorotyötä. Muksut on nyt 2v,3v ja 4v.
Kaikki on kotihoidossa. Meillä on erivuorot töissä.
Toinen hoitaa aina kun toinen töissä. Molemmilla yleensä keskellä viikkoa vapaata ja kyllä silloin kilpaillaan kumpi ehtii paikalle kun muksu huutaa apua :D
Selkeesti liian vähän kumpikin saa muksujen kans vaikka hoitaa päivittäin 9h yksin.
Mies itse ehdotti että voisin kans aloittaa työt ja muksut hoidetaan tasapuolisesti.
Molemmat saa nukkua noin 4h vuorokaudessa ja ainakin vielä on piisannut.
Toisella muuttuu kaksivuoroon marraskuussa ja sitten pitää alkaa sumpliin aikoja yhteen oikein kunnolla ettei mene päällekkäin.
Kaikki on mennyt hyvin vaikka kyllä joskus kauhistuttaa kuinka kiireinen aikataulu on. :heart:

Hei tolla unimäärällä ei kauan kukaan pärjää! Ihanaa, että homma toimii, mutta ottakaa välillä hoitaja, että saatte nukkua. On varmaan kyllä tosi rankkaa.

Meillä mies on kanssa ihan rättiväsynyt, kun minut on määrätty lepoon raskauden takia. Joutuu mies hoitaa ruuat, tiskit, siivoamisen, kaupassa käynnit, pyykin pesun... ... ...
ja valittaa illalla kun on niin väsynyt eikä kerkeä mitään omia juttuja tekemään. Välillä olen vaan tokassut et sitähän minun elämäni on ollut viimeiset vuodet. Mulla vaan on ollut lisäksi leipomiset, ikkunan pesut ym turhatkin mitä en mieheltä vaadi.

Alkuperäinen kirjoittaja anni:
Mitä, että isät ei oo lastensa kanssa. Kun mein keskimmäinen oli kolme viikkoa lähdin siskon kanssa shoppailemaan, miehelle jäi siskon 3v ja 1v ja omat 2v ja vauva. En edes kysyny, eikä hän laittanu mitenkään hanttiin.

No meillä mies keskittyy ennemmin työhön, jota maalla riittää kyllä joka hetkelle. Eikä se ole ongelma, ei kaikki halua tehdä jotain tiettyä juttua, minäkin ennemmin hoidan lapsia kuin lähden hakkaamaan halkoja.

Meillä se menee taas niin, että silloin kun isä hoitaa yksinään pidemmän ajan lapsia (esim. päivän ajan) niin on ollu NIIIN helppo päivä ja kaikki ne jutut, mistä olen joskus valittanut, onnistui niin hienosti :) Ja sitten kattelee minua vähän sillä silmällä, etten ymmärrä mitä sinä "valitat" :D

Esimerkki ;) Viime kesänä kuopus oli noin 1½ vuotias, vasta oppinut kävelemään. Ulkona oleminen oli sitten sitä, että vähän aikaa ulkona oltuamme kuopus halusi syliin. Tästä olin sanonut jossain vaiheessa, että kun lapsi aina tahtoo syliin ja pitäs kantaa kun rattaissa ei viihdy (eikä esim. hiekkiksellä). Mies oli päivän lasten kanssa ja ei ollu kuopus kertaakaan tahtonu syliin ja siitä piti erikseen mainita. Sanoin, että ei varmaan joo, kun vasta oli oppinu kunnolla kävelemään ulkona kengillä...

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja jännää:
miten jotkut oikein hyväksyy ton, ettei mies vietä aikaa omien lastensa kanssa.

Samaa ihmettelen. Eikö miehet itse halua olla lasten tasaveroisia vanhempia vaiko omiiko äidit sen lastenhoidon itselleen?

No meillä ainakin rakennetaan (on rakennettu jo kohta kaksi vuotta) . Ja siihen nähden mies on ollu tosi kivasti lasten kanssa. Tulee aina iltapala-aikaankin kotiin ihan vain lapsia laittamaan nukkumaan. Samoin sunnuntaisin on enemmän kotona kuin raksalla. Raksaa ennen hoiti lapsia tosi hienosti, vaikka ei kovin montaa kertaa olekaan ihan yksin lasten kanssa jäänyt :)

Samaa ihmettelen. Eikö miehet itse halua olla lasten tasaveroisia vanhempia vaiko omiiko äidit sen lastenhoidon itselleen?

No eiköhän nyt ollut kyse siitä että mies on yksin lasten kanssa, kyllä miehiltä onnistuu vallan mainiosti se lasten hoito kun on joku muukin paikalla. Ja mun puolesta sais olla lasten kanssa niin påaljon kuin haluaa, mutta jos on vaihtoehto lastenhoito tai jokin muu homma niin miehet pakkaa valitsemaan sen muun homman.

No eiköhän nyt ollut kyse siitä että mies on yksin lasten kanssa, kyllä miehiltä onnistuu vallan mainiosti se lasten hoito kun on joku muukin paikalla. Ja mun puolesta sais olla lasten kanssa niin påaljon kuin haluaa, mutta jos on vaihtoehto lastenhoito tai jokin muu homma niin miehet pakkaa valitsemaan sen muun homman.

Hmmm.... Ei kaikki miehet. Tekevät niitä muita hommia sopivasti, mutta eivät häviä paikalta aina kun äiti on lasten kanssa. Ainakin omalle miehelle on hirveen tärkeetä olla lapsen kanssa.
On koti-isänä tällä hetkellä (lomautettuna) ja silti myös minun vapaa-ajallani viihtyy kanssamme.

Olen kyllä todella onnekas kun mulla on mies joka mukisematta ja mielellään on lasten kanssa eikä koskaan tarvii "tapella" siitä, että jos olen lähdössä jonnekin niin vastuu jää hänelle..

Meillä molemmilla on oikeus olla väsynyt joko työpäivän tai lapsenhoitopäivän jälkeen. Minä jos olen vaikka viikonlopun ilman miestä kotivastuussa, pysrin mahdollisimman paljon puuhaamaan kaikkea kodin ulkopuolella, minusta helpompaa niin. Lisäksi teen aika paljon kotihommia ilman lapsityövoimaa. Mies taas puuhailee mieluiten kotosalla, ja lasten kanssa tekee kaikenlaista.

Molemmilla on kyllä käsitys lapsenhoidon raskaudesta. Mulla ehkä enemmän ajatusta siitä, että sehän on pitkälti asennekysymys. Kun ei siitä voi poiskaan irrottautua, on parasta tehdä se niin että säilyy hyvä fiilis.

Raskastahan se on teki sen miten tahansa.

Hmmm.... Ei kaikki miehet. Tekevät niitä muita hommia sopivasti, mutta eivät häviä paikalta aina kun äiti on lasten kanssa. Ainakin omalle miehelle on hirveen tärkeetä olla lapsen kanssa.
On koti-isänä tällä hetkellä (lomautettuna) ja silti myös minun vapaa-ajallani viihtyy kanssamme.

Pitääkö vääntää rautalangasta? Kyse oli lasten kanssa olemisesta yksin!!!

Meillä mies hoitaa ihan tasavertaisesti lapsia. Vallan mainiosti pärjäävät keskenään eikä valita ja kiukkua väsymystään. Minä varmaan enemmän teen sitä kun lapset enemmän mulle kiukutteleevatkin kuin isälleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:

Se on jännä miten miehet usein kuvittelevat että ei se äidille ole niin kovin rankkaa, vain isille ;) Mieheni eilen sanoi että "oli niin rankka päivä" jne. Sanoin että kyllä minä sen tiedän. Olen ollut 4 ½ vuotta lasten kanssa kotona ( tosin siinä välissä tein töitä kotoa käsin, lapset olivat silloinkin kotona ). Mieheni mielestä minä olen siihen jo tottunut eikä se sen takia ( muka ) tunnu missään :D

ja se on myös kovin jännä juttu että miksi ne miehet saa olla nuutuneita ja äkäsiä sen jälkeen kun ovat YHDEN PÄIVÄN hoitaneet OMIA lapsiaan! :attn:

mutta nainen ei tietenkään saa olla. :whistle:

Pitääkö vääntää rautalangasta? Kyse oli lasten kanssa olemisesta yksin!!!

Niin niin! Mun ukko on ihan joka arkipäivä kahden tytön kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:

ja se on myös kovin jännä juttu että miksi ne miehet saa olla nuutuneita ja äkäsiä sen jälkeen kun ovat YHDEN PÄIVÄN hoitaneet OMIA lapsiaan! :attn:

mutta nainen ei tietenkään saa olla. :whistle:

Hei mä luulen, että jos se hoitovastuun ottaminen olis säännöllisempää, ei väsymyskään olisi niin suurta. Kyllähän se väsyttää kaikin tavoin jos on ihan erilainen päivä kuin muina päivinä. Mutta kun siihen tottuu, niin asiat alkavat sujua omalla painollaan.

Mä aina muistelen niitä teinikesiä, jolloin olin jossain perheissä lapsenlikkana. Eka viikko oli ihan kamalaa, sitten siihen tottui kun rutiinit loksahteli paikoilleen.

Tosin: mitenhän sitä voi itselleen mies selittää, että oman perheen arki ja rutiinit ovat niin hukassa, että menee päivä toipumiseen päivän puuhailusta...

Yhteistyössä