Olin eilen koko päivän reissussa ja kun tulin kotiin niin vastassa oli

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Onhan se, onhan se. Meillä mies ei ainakaan suostu yksin olemaan lasten kanssa kovin äkkiä. Eilen hoiti, kun tein vähän puutarhahommia, olivat kyllä pihalla hekin.

Se on jännä miten miehet usein kuvittelevat että ei se äidille ole niin kovin rankkaa, vain isille ;) Mieheni eilen sanoi että "oli niin rankka päivä" jne. Sanoin että kyllä minä sen tiedän. Olen ollut 4 ½ vuotta lasten kanssa kotona ( tosin siinä välissä tein töitä kotoa käsin, lapset olivat silloinkin kotona ). Mieheni mielestä minä olen siihen jo tottunut eikä se sen takia ( muka ) tunnu missään :D

ja se on myös kovin jännä juttu että miksi ne miehet saa olla nuutuneita ja äkäsiä sen jälkeen kun ovat YHDEN PÄIVÄN hoitaneet OMIA lapsiaan! :attn:

mutta nainen ei tietenkään saa olla. :whistle:

Hei mä luulen, että jos se hoitovastuun ottaminen olis säännöllisempää, ei väsymyskään olisi niin suurta. Kyllähän se väsyttää kaikin tavoin jos on ihan erilainen päivä kuin muina päivinä. Mutta kun siihen tottuu, niin asiat alkavat sujua omalla painollaan.

Mä aina muistelen niitä teinikesiä, jolloin olin jossain perheissä lapsenlikkana. Eka viikko oli ihan kamalaa, sitten siihen tottui kun rutiinit loksahteli paikoilleen.

Tosin: mitenhän sitä voi itselleen mies selittää, että oman perheen arki ja rutiinit ovat niin hukassa, että menee päivä toipumiseen päivän puuhailusta...

niimpä :D

Alkuperäinen kirjoittaja anni:
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Minä ja mies tehdään molemmat kolmivuorotyötä. Muksut on nyt 2v,3v ja 4v.
Kaikki on kotihoidossa. Meillä on erivuorot töissä.
Toinen hoitaa aina kun toinen töissä. Molemmilla yleensä keskellä viikkoa vapaata ja kyllä silloin kilpaillaan kumpi ehtii paikalle kun muksu huutaa apua :D
Selkeesti liian vähän kumpikin saa muksujen kans vaikka hoitaa päivittäin 9h yksin.
Mies itse ehdotti että voisin kans aloittaa työt ja muksut hoidetaan tasapuolisesti.
Molemmat saa nukkua noin 4h vuorokaudessa ja ainakin vielä on piisannut.
Toisella muuttuu kaksivuoroon marraskuussa ja sitten pitää alkaa sumpliin aikoja yhteen oikein kunnolla ettei mene päällekkäin.
Kaikki on mennyt hyvin vaikka kyllä joskus kauhistuttaa kuinka kiireinen aikataulu on. :heart:

Hei tolla unimäärällä ei kauan kukaan pärjää! Ihanaa, että homma toimii, mutta ottakaa välillä hoitaja, että saatte nukkua. On varmaan kyllä tosi rankkaa.

Meillä on viikolla yleensä vapaat (samaanaikaan) ja silloin saa nukkua jos haluaa.
Ainakin hyvin jaksanut vielä näin puolen vuoden jälkeen.
Itse oon aina pärjännyt vähillä unilla ja mies on yövirkku ja päivisin ei osaa nukkua.
Hoitaja otetaan heti kun siltä alkaa tuntumaan.

Haapavedellä asustellaan ja mies on kotona hoitamassa.
Miehellä olis mennyt palkka 17e yli että oltais saatu kuntalisä + perheavustus (haapavedellä 120e/kk).
Mies jäi kotiin hoitamaan ja itse menin töihin.
Nyt saadaan sekä kuntalisä, avustus, hoitotuki ja mun palkka.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Onhan se, onhan se. Meillä mies ei ainakaan suostu yksin olemaan lasten kanssa kovin äkkiä. Eilen hoiti, kun tein vähän puutarhahommia, olivat kyllä pihalla hekin.

Se on jännä miten miehet usein kuvittelevat että ei se äidille ole niin kovin rankkaa, vain isille ;) Mieheni eilen sanoi että "oli niin rankka päivä" jne. Sanoin että kyllä minä sen tiedän. Olen ollut 4 ½ vuotta lasten kanssa kotona ( tosin siinä välissä tein töitä kotoa käsin, lapset olivat silloinkin kotona ). Mieheni mielestä minä olen siihen jo tottunut eikä se sen takia ( muka ) tunnu missään :D

No ethän sinäkään ennen lapsien syntymää ollut siihen tottunut, joten nyt sanot sille miehelle, että samalla tavalla sinäkin siihen totuit. Kyllä se 4 ja puolen vuoden totuttelun jälkeen helpottaa :)

Joo, on mies siis ennenkin ollut lasten kanssa keskenään kotona. Viime joulukuussa olin reissussa tyttökaverini kanssa Tallinnassa ja siihen meni 1½ vuorokautta ja ihan hyvin pärjäsivät sillonkin.
Nyt vaan oli niin kovin väsynyt kun oli ollut niin rankkaa ;) Minusta oli vain kiva huomata ettei se johdukaan minusta että välillä tuntuu rankalta pyörittää tätä arkea, se on rankkaa muidenkin mielestä :D

Meillä MIES on varmaan kouluaikaan enemmän lasten kanssa kuin mä :ashamed: :D

Pärjää ihan hyvin, mitä nyt vaatteet yms välillä lapsilla mitä sattuu ja on lepsumpi kuin mä kurin kanssa :xmas: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Meillä MIES on varmaan kouluaikaan enemmän lasten kanssa kuin mä :ashamed: :D

Pärjää ihan hyvin, mitä nyt vaatteet yms välillä lapsilla mitä sattuu ja on lepsumpi kuin mä kurin kanssa :xmas: :heart:

Yleistän että kaikki miehet on lepsumpia :D

:D Meillä taas mies on aina lasten kanssa kun on kotosalla, ja kotona on aina paitsi silloin kun on töissä. Nyt helmikuusta asti lomautettuna ja oli lasten kanssa 4kk joka päivä kun olin töissä ja silti vielä illatkin etupäässä kun tein omia hommiani :ashamed:

Kyllä meilläkin mies hoitaa lapsia ja touhuaa niiden kanssa kotona. Paljonkin, enemmän varmasti kuin miehet keskimäärin mutta tässä alotuksessa olikin tarkotus huomioida se että mies oli koko päivän yksin lasten kanssa. Se teki lasten kanssa olosta rankempaa kuin normaalisti :)

Yhteistyössä