Olin eilen vanhempainillassA ja JÄRKYTYIN

Elämänlanka

Aktiivinen jäsen
30.05.2005
1 570
1
36
Kyse seiskaluokasta. Poikien liikuntatunnilla opettaja oli kysynyt pojilta, mitä liikuntalajeja nämä harrastavat. Yksi poika oli sanonut, ettei harrasta mitään. Opettaja oli ottanut poikaa nilkoista, nostanut ylösalaisin ja sanonut, että harrastat sinä ainakin käsilläseisomista!! Poika on pienikokoinen ja siten ison opettajan helppo tehdä tällainen temppu. Kaikki vanhemmat järkyttyivät pojan äidin kertomuksesta, samoin luokanvalvoja ja kehotti äitiä rehtorin juttusille. Tästä liikunnan opettajasta on kylällä kuullut juttuja mutta aina niihin on suhtauduttu vähän epäillen. Toivottavasti rehtori pistää opettajan tiukille ja saa varoituksen!

Mites poika suhtautui tuohon? Naureskeliko vai itkeskelikö? Aika rajultahan tuo kuulostaa, mutta kun ei itse ole ollut paikalla niin ei voi tietää mitä siellä tapahtui.

Sillon kun mä olin yläasteella, meillä yks pope pyyhki pulpetin yhellä pojalla. Poika piti jalkoja pulpetilla eikä ottanu pois vaik ope käski. Ope sit nappas pojan syliin ja pyyhki pulpetin sillä. Ja sama ope myös nosti samaa poikaa kun se ei lytäny näyttää jotain paikkaa kartalta.

Sit yks toinen opa heitti poikia taulusienellä jos ne ei ollu kunnolla.

Sit ruotsin ope kerran anto yhen pojan nukkua tunnilla, kun sit oli rauhallisempaa.

Eikä näistä opettajista valitettu. Tai niiden tekemisistä.

ennen kuin kuulee kummankin tarinan tapahtuneesta, tilannehan on voinut olla esim humoristinen. Eri asia tietysti, jos ko. poika oli pelästynyt tilannetta.

Riippuu siis ihan siitä miten tuo tilanne on mennyt käytännössä

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Mites poika suhtautui tuohon? Naureskeliko vai itkeskelikö? Aika rajultahan tuo kuulostaa, mutta kun ei itse ole ollut paikalla niin ei voi tietää mitä siellä tapahtui.

Voi kuulostaa tuollatavalla sanottuna paljon kamalammalta kuin se tosiasiassa olikaan,

Ensin poika oli sanonut äidille, ettei saa kertoa asiasta vanhempainillassa mutta oli sitten suostunut, kun äiti oli selittänyt, että tuo pitää saada loppumaan. Osa pojista oli nauranut tapaukselle, osa oli ollut yhtä järkyttyneitä kuin poika itsekin.

Mun miehen ala-asteen ope oli sillon muinoin laittanu sen ruokalautasen opettajan kaappiin, kun ei ollut lusikoinut liemiä keitosta... Oli sit joutunut koulun jälkeen IMEMÄÄN PILLILLÄ sen kylmän, hyhmettyneen liemen, joka oli seisonu kaapissa huoneenlämmössä monta tuntia. Eikä tästäkään seurannut opettajalle mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Oonko mä ainoa kenen mielestä toi ei oo kovin kamalaa?!

Kuten jo kirjoitin, niin täytyis tietää koko tapahtuma ja olisi pitänyt olla paikalla, sehän on voinut olla ihan vitsinä koko homma.

Väitänpä ettei meidän pojalla olis tuollaisesta mennyt kurat housuun ! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Sillon kun mä olin yläasteella, meillä yks pope pyyhki pulpetin yhellä pojalla. Poika piti jalkoja pulpetilla eikä ottanu pois vaik ope käski. Ope sit nappas pojan syliin ja pyyhki pulpetin sillä. Ja sama ope myös nosti samaa poikaa kun se ei lytäny näyttää jotain paikkaa kartalta.

Sit yks toinen opa heitti poikia taulusienellä jos ne ei ollu kunnolla.

Sit ruotsin ope kerran anto yhen pojan nukkua tunnilla, kun sit oli rauhallisempaa.

Eikä näistä opettajista valitettu. Tai niiden tekemisistä.

pitääkin laittaa kuriin, kuten tuo ensimmäisen esimerkin poika. Nuo muut ei niinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta:

Kuten jo kirjoitin, niin täytyis tietää koko tapahtuma ja olisi pitänyt olla paikalla, sehän on voinut olla ihan vitsinä koko homma.

Mitäs jos sun jumppaohjaajasi tekisi saman sinulle itsellesi? Nyt ja tässä? Ottaisitko vitsinä?

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlanka:
Ensin poika oli sanonut äidille, ettei saa kertoa asiasta vanhempainillassa mutta oli sitten suostunut, kun äiti oli selittänyt, että tuo pitää saada loppumaan. Osa pojista oli nauranut tapaukselle, osa oli ollut yhtä järkyttyneitä kuin poika itsekin.

Mun mielestä opettajien pitäisi ymmärtää huomioida tuo, että lapsi voi järkyttyä ja säikähtää tuollaisista. Vaikka osa nuorista onkin vahvempia, niin sitten kun joukossa on näitä herkempiä tyyppejä, ja kun open kiusa osuu heihin, niin siinä voi olla elämänikäiset traumat seurauksena. Eli siis asiallinen, kunnollinen ja jokaisen koskemattomuutta kunnioittava opetus pitää taata kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

Tämä on hyvä kysymys, voi olla että tilanne oli ratkiriemukas ja kaikilla, jopa sillä käsinseisovalla pojallakin, oli hauskaa.

Tai sitten ei. Se että ei satu harrastamaan mitään, ei tarkoita sitä että opettajan pitäisi kiinnittää porukan huomio ao. kaveriin.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:

Mitäs jos sun jumppaohjaajasi tekisi saman sinulle itsellesi? Nyt ja tässä? Ottaisitko vitsinä?

Ei mun mielenterveys moisesta järky ! :)

Poika ei ole liikunnallinen ja näin toimiessaan opettaja oli mielestäni korostanut sitä, että jotakin lajia on harrastettava. En olisi minäkään riemuissani, jos oma lapseni olisi ollut kyseessä. Tuostahan se helposti alkaa se koulukiusaaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlanka:
Poika ei ole liikunnallinen ja näin toimiessaan opettaja oli mielestäni korostanut sitä, että jotakin lajia on harrastettava. En olisi minäkään riemuissani, jos oma lapseni olisi ollut kyseessä. Tuostahan se helposti alkaa se koulukiusaaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:

Ei mun mielenterveys moisesta järky ! :)
Mun mielenterveys olisi voinut ujona koulukiusattuna järkkyäkin. :(

joo-o noitahan riittää..meillä oli ala-asteella yks mies opettaja joka nosti riveleistä seinille poikia..ja muutaman kerran lyönytkin ..huhua oli että myös alkoholisoitunut..kaikki pelkäsi sitä..tästä ei ole kun 5v kun kuulin että on kuollut..en tiedä mihin..mutta eipä kiusaa enää

Yhteistyössä