olin kirpparilla ja yhdessä pöydässä oli ihania ja hyväkuntoisia vauvanvaatteita..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kierrättäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kierrättäjä

Vieras
koot 56-80cm,aivan ihania! hinnat ihan ok,jotkin ehkä hieman ylihintaisia kuten velourpotkariasu 8e. pöydässä oli kaikki puoleen hintaan-lappu. siinä katselin myös niitä ja siinä oli yksi rouva myös. oli tulossa mummoksi ja sanoi tietävänsä että vauva on tyttö.sanoi mulle että ei tiedä uskaltaako ostaa vaikka onkin uudenveroisia kun tyttärensä on niin tarkka. ei kirppareilta vaatteita,ei edes H&M:stä. siis mä olin aivan äimänä,mä ottaisin ainakin kiitollisena vastaan oli sitten kaupasta tai kirpparilta! mutta kai joillakin menee niin hyvin,että kirppikseltä ostetut ei vaan käy! jotkut meistä on syntynyt kultalusikka suussa.

Olis aika kurjaa olla tuollaisen lähisukulainen. Aina kun haluis viedä jotain kivaa vauvalle, niin pitäis eka miettiä, että kelpuuttaako äiti näitä ollenkaan vai laittaako suoraan huutikseen tai kirpparille. Ei varmaan haluis ostaa vauvalle sitten mitään :( Ja kummina olo olis suorastaan kauhistus.

Onneksi lähipiiriini ei kuulu tuollaisia ihmisiä. Itsekin otan kiitollisena vastaan kaiken mitä saan - oli se sitten käytettyä tai uutta.

Jotkut on vaan niin pöpökammosia tai sitten vaan kaikki täytyy olla heidän nico-petterilleen uutta. Minäkin tiedän pari tapausta, joille kirppis vaatteet ovat kauhistus.Itse olen tosi tarkka että ovat siistejä ja puhtaita,mutta kyllä huutis ja h&m on meillä kovassa käytössä.

Tosi usein kuuluu kun mummot hypistelee ihania vauvanvaatteita ja miettii ääneen uskaltaisko ostaa vai tuleeko haukutuksi :o Kai se on monen mielestä se periaate että minä itte! Musta mummakullat sais muistuttaa tätä myös sillon kun ollaan lastenhoitoapua vailla että mihis se minä itte jäi :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Tosi usein kuuluu kun mummot hypistelee ihania vauvanvaatteita ja miettii ääneen uskaltaisko ostaa vai tuleeko haukutuksi :o Kai se on monen mielestä se periaate että minä itte! Musta mummakullat sais muistuttaa tätä myös sillon kun ollaan lastenhoitoapua vailla että mihis se minä itte jäi :whistle:

Minä kuulin myös anoppini kerran sanovan ettei uskalla ostaa mitään, kun minä olen niin tarkka. Olin ihan järkyttynyt. Suotta on ollut ostamatta, jos on mieli tehnytkin. Eli ei aina kannata syyttää niitä miniöitä, jos mummu on itse luonut mielikuvia ja paineita itselleen.

Vaatefriikkinä mä olisin aika tarkka mitä vauvalle tai lapselle yleensäkin pukisin jos sellainen olisi, kriteerit ovat tiukat, mutta kyllä mä silti kirppareilla ja H&M:ssä pyörin ja varastoon ostan vauvanvaatteita. Ei sitä vauvaakaan tarvitse öklöksi pukua vaikka saisikin ilmaiseksi/lahjaksi vaatteita.

No se on ihan ok mulle, jos todella tulee HYVÄKUNTOISTA vaatetta. Mutta mein mummo kantaa kamalia kauhtuneita lumppuja meille, enkä ole kehdannut hänelle sanoa, että ei kiitos... Ostais niiden kahden hinnalla sitten vaikka yhden kunnollisen. Ei tarvi olla mitään merkkikamaa, H&M, Lindex, KappAhl, kelpaa mainiosti.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Olis aika kurjaa olla tuollaisen lähisukulainen. Aina kun haluis viedä jotain kivaa vauvalle, niin pitäis eka miettiä, että kelpuuttaako äiti näitä ollenkaan vai laittaako suoraan huutikseen tai kirpparille. Ei varmaan haluis ostaa vauvalle sitten mitään :( Ja kummina olo olis suorastaan kauhistus.

Onneksi lähipiiriini ei kuulu tuollaisia ihmisiä. Itsekin otan kiitollisena vastaan kaiken mitä saan - oli se sitten käytettyä tai uutta.

Minua on pyydetty kummiksi juuri tällaiselle lapselle jonka vanhemmille ei mikään kelpaa. Ja kauhistuttaa kyllä!! Isommalla sisaruksella on vain todella kalliita merkkivaatteita, reimatecitkin olivat liian tavallisia eivätkä kelvanneet päiväkotiin pihavaatteeksi jne. Mietinkin vain miten kieltäytyä kummiudesta kohteliaasti?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti myös:

Minua on pyydetty kummiksi juuri tällaiselle lapselle jonka vanhemmille ei mikään kelpaa. Ja kauhistuttaa kyllä!! Isommalla sisaruksella on vain todella kalliita merkkivaatteita, reimatecitkin olivat liian tavallisia eivätkä kelvanneet päiväkotiin pihavaatteeksi jne. Mietinkin vain miten kieltäytyä kummiudesta kohteliaasti?

Ei tuon syyn takia tarvitse kieltäytyä, jos vain haluat olla kummi. Kummihan on muutakin kuin lahja-automaatti. Ja jätä kysymättä lahjatoiveet jos pelkäät ylihintaista toivetta. Ja käytä hyväksi kun lapsi oppii puhumaan ja kysy mitä lapsi itse haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Jotkut sitten saattavat kantaa sieltä kirpparilta ihan kulahtaneita lumppuja vauvelille..

tää on sit jo asia erikseen mut just oli tänäänkin yks mummo perkaamas vauvanvaatteita mutta jätti ne sikseen kun mietti kelpaako h&m tyttärelleen (Huom. ei ole aina miniä kyseessä!!) ja cirafin vaatteita oli myös. No mun onni että jätti ostamatta, sain minä ne jemmaan vitoselle oottamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti myös:

Ei tuon syyn takia tarvitse kieltäytyä, jos vain haluat olla kummi. Kummihan on muutakin kuin lahja-automaatti. Ja jätä kysymättä lahjatoiveet jos pelkäät ylihintaista toivetta. Ja käytä hyväksi kun lapsi oppii puhumaan ja kysy mitä lapsi itse haluaa.

Totta, mutta lapsi asuu niin kaukana että näen häntä vain pari kertaa vuodessa. Joten tuntuu siltä että ainoa millä pitää yhteyttä on ne lahjamuistamiset. Ja tuntuu kyllä tosi kurjalta ja vaikealta ostaa mitään lahjaksi, kun miettii kokoajan että kelpaakohan se vai lentääkö suoraan roskiin...

Mä myönnän kans olevani jollaki tavalla aika tarkka meidän vauvan vaatteiden suhteen...
En halua että lapsi puetaan vaatteisiin jotka oikeesti on vanhoja ja nuhjaantuneita...

Mä ostelen paljon kirpparilta vauvan vaatteita, oikeestaan suurimman osan vauvalle olenkin ostanu juuri kirpparilta...

Mä en tajua miks joillaki on käsitys että kirpparilla vaatteet on jotain vanhoja lumppuja...
Mä ku olen löytäny hyväkuntosia ja nättejä vaatteita sieltä ja hintaakaan ei ole ollu pahasti :)

Jotkut sitten saattavat kantaa sieltä kirpparilta ihan kulahtaneita lumppuja vauvelille..

tää on sit jo asia erikseen mut just oli tänäänkin yks mummo perkaamas vauvanvaatteita mutta jätti ne sikseen kun mietti kelpaako h&m tyttärelleen (Huom. ei ole aina miniä kyseessä!!) ja cirafin vaatteita oli myös. No mun onni että jätti ostamatta, sain minä ne jemmaan vitoselle oottamaan.

Joo siis kyllä minäkin kirppareilla käyn.
Mutta maut ja mielipiteet vaihtelevat eri ihmisillä niin suuresti, jonkun mielestä kulunut ja nuhjaantunut vaate on vielä ihan hyvä. En itsekään ihan mitä tahansa halua vauvani päälle laittaa. Enkä ilahtuisi jos meille mummo kantaisi jotain kuluneita ja nukkaisia ja tahraisia vaatteita.

Mä en laita lasteni päälle semmoisia vaatteita, joista en itse tykkää. Mitä väärää siinä on? En mä tosin valita jos saadaan lahjaksi jotain sellaista, annan vain "vahingossa" niiden jäädä kaappiin. Voi kyynel kun mä oonkin kiittämätön.

Mutta maut ja mielipiteet vaihtelevat eri ihmisillä niin suuresti, jonkun mielestä kulunut ja nuhjaantunut vaate on vielä ihan hyvä. En itsekään ihan mitä tahansa halua vauvani päälle laittaa. Enkä ilahtuisi jos meille mummo kantaisi jotain kuluneita ja nukkaisia ja tahraisia vaatteita.

eikä sen vaatteen tarvi olla minusta ees kulunu ja nuhjaantunut.. mä en mielellään pue mun lapsii omasta mielestäni rumiin vaatteisiin ( esim kamalan värisiin tai mallisiin tai muutenvain yök-osastoon ) . mut mä olenkin sit vissii kamalan pinnallinen.

No mä en esim osta kirppari kirpparilta koskaan mitään mutta esim netin kautta voin ostaa joltakin jotain,mutta kyllä se minäkin olen aika tarkka mitä meillä puetaan päälle mutta en koskaan ole epäkiitollinen jos jotain meille ostetaan..meillä tytöillä ei koskaan ole ollut muuta kun hameita ja mekkoja käytössä joten kaikki on tietänyt että kun mekon ostaa niin tulee varmasti käytettyä. Sain anopilta esikoiselle Burberry setin josta en välitä itse joten sitä meillä ei ole koskaan käytetty sitten eli ne jää käyttämättä oli ne sitten kalliita tai halpoja ostoksia mutta jos en itse niistä välitä niin en niitä käytä lapsilla.

Itse olen kummina tarkan perheen lapselle. Vaatteita ostan harvoin ja sen kerran, kun olen ostanut, otin lapsen mukaan ostoksille, jotta sai itse valita. Ja kyllä hän niiät pitikin :D Siten siis aion jatkossakin tehdä. Yleensä tosin ostan leluja ja harrastustarvikkeita. Mutta hankalaa välillä. Jos menee vikaan, en juuri jää asiaa pohtimaan.

Meillä ukko ei hyväksy mielellään vaatteita jotka on esim tehty kiinassa tai muissa ihmisarvoja rikkovissa maissa. Eli meillä nyt suositaan yhteiskuntavastuuta kunnioittavia yrityksiä, luomupuuvillaa ja eurooppalaista valmistusta. Ovatko meidän periaatteet siis "kultalusikka suussa olevien nirppanokkien" mielipiteitä?

Kyllä mummut aika mielellään jättävät vaatteet turhaan ostamatta :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotkut on vaan niin pöpökammosia tai sitten vaan kaikki täytyy olla heidän nico-petterilleen uutta. Minäkin tiedän pari tapausta, joille kirppis vaatteet ovat kauhistus.Itse olen tosi tarkka että ovat siistejä ja puhtaita,mutta kyllä huutis ja h&m on meillä kovassa käytössä.

saman verran niissä pöpöjä on, oli niitä sitten hypistelty kirpparilla tai kaupan tangossa. :)

tässä pöydässä vaatteet oli lähes poikkeuksetta uudenveroisia.tämä rouvakin sanoi että on kuin kaupan hyllyltä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en itselleni osta käytettyjä vaatteita, enkä osta lapsillenikaan. Enkä suoraan sanottuna haluaisi, että kukaan muukaan ostaisi.

eli et piittaa kierrätyksestä? ok,se on sinun valintasi.
mä en vaan tajua mitä eroa on uudenveroisella kirpparilta ostetulla vaatteella ja kaupasta ostetulta. muutakuin se hinta...
ehkä se on jokin ylpeys tai eko-kysymys en tiedä.

Yhteistyössä