Olin sit ikävä äiti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maria"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maria"

Vieras
Laitoin sit lapsen käynnyyn käytön eston, että ei voi itse käyttää sitä, puhelut ja tekstarit saa kyllä vastaanottaa. Pieni opetus elämästä, että lupaukset tulee aina pitää. Ei pitänyt sovittua lupaustaan, minkä varmasti lupasi hoitaa. Annoin eilisestä päivästä aikaa tähän iltaan tiettyyn kellonaikaan asti ja tiesi kyllä, että aion estää puhelimen käytön. Mitään ei tapahtunut, eikä vaivautunut edes vastaamaan kyseiseen viestiin. Joskus on vaan pakko mennä kantapään kautta, että ottaa edes jotain opikseen. Kyseessä ei kuitenkaan ollut puhelimen väärinkäyttäminen, vaan muu iso rahallinen asia. Lapsella sentään ikää 18 v, mutta paljon on vielä maailmasta opittavaa.

[QUOTE="akka";28893149]Huonosti on asiat jos täysikäseltä voi puhelimenkäytön estää.Ihan naurettavaa touhua.[/QUOTE]

Jos sen käytön maksaa, ja muunkin elämisen, niin mielestäni silloin sanotaan, kuin vanhaan hyvään aikaan; "sen lauluja laulat, kenen leipää syöt" tai jotain saman suuntaista! Kyllä nimenomaan JO 18-vuotiaan pitää pystyä tekemään sen minkä lupaakin!!

[QUOTE="akka";28893149]Huonosti on asiat jos täysikäseltä voi puhelimenkäytön estää.Ihan naurettavaa touhua.[/QUOTE]

Jossain se menee raja, vaikka ois kuinka täysi-ikäinen. Minä kuitenkin sen puhelinlas-
kunkin maksan.

Meillä on jokasella muksulla kun 18 on täyttänyt niin puhelinliittymät omissa nimissään ja itse ovat myös laskunsa maksaneet.
Miksi kukaan maksaa täysikäsen muksunsa laskuja?

[QUOTE="akka";28893276]Meillä on jokasella muksulla kun 18 on täyttänyt niin puhelinliittymät omissa nimissään ja itse ovat myös laskunsa maksaneet.
Miksi kukaan maksaa täysikäsen muksunsa laskuja?[/QUOTE]

näin mullakin oli aikoinaan, siksi tuota ihmettelinkin

No eikö kannattaisi jo alkaa jutella siitä, että alkaa todellakin itsenäistyä ja ehkäpä jo hankkia omaa asuntoa sekä elantoa yms.? Miksi nykypäivänä hyysätään näitä jo "aikuisia" teinejä?

Tai sitten on provo tää aloitus...

Hyvä juttu, että oli joku seuraamus. Itse pyrin suunnittelemaan seuraamukset liittyen tekoon, eli ihan täysin en ymmärrä, jos tekemättä jättäminen ei liittynyt puhelimeen mitenkään.

Meillä esikoinen täyttää pian 18v, ja olemme luvanneet puhelinlaskut maksaa nyt ainakin lukion ja mahdollisesti myös armeija-ajan, eli sen aikaa, kun kotona asuukin.

Viimeksi muokattu:
Eikö 18-vuotias jo huolehdi itse omat kännykkänsä ja laskunsa?

*Auts*.. Mä oon näköjään jotensakin viallinen vanhempi sitten! Olen maksanut kotona asuvien lukiolaisten kännymaksut, ja vastaavasti heillä on sitten kuukausiraha kovinkin pieni.. *ottaa sateenvarjon esiin*. Jokainen on hoitanut koulunsa kunnialla, ja ne hommat, mitä on määrätty ja sitä vastaan kännykin on ollut olemassa ja toimivassa kunnossa.. Sumsummarum; perheissä vallan erilaiset tavat, mutta tässä kohtaa olen siltikin sitä mieltä, että ap teki oikein..heidän perheessään<3

Kommentoin vielä tätä. Harvalla 18 v.llä sitä rahaa on kovinkaan paljon. Entä jos ei saa töitä vaikka opiskelujen ohessa? No, tämä oma lapseni kyllä muutti heti kesän alussa opiskelija-asuntoon kimppakämppään. Kesän aikana ei saanut mitään tukia. Ensin pitää maksaa takuuvuokra ja kohta jo kilahtaa varsinainen vuokra (tervetuloa asumaan pääkaupunkiseudulle). Pääsi sitten onneksi kesätöihin. Nyt syksyn tullen jatkaa kaksoistutkintoa. Saa sitten opintotukea ja asumislisää, eipä sen jälkeen paljon jää kuukaudessa käytettäväksi. Yrittää välillä käydä työkeikoilla, mutta opiskelu vie myös iltoja. Olen luvannut kuukauden bussilipun aina maksaa ja kännykkälaskun (on siis liittymä, jossa tietty määrä tekstareita ja puheluita).

Yhteistyössä