Olin tänään uimassa kolmen lapseni kanssa ja tuli tunne että tuijotetaan =/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Outolintuko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen ollut huomaavinaan, että stadissa mua tuijotettiin enemmän kun lapsia oli 2 ja olin raskaana.
Muutettiin tänne syrjäkylille, ja nyt kun kuljen kolmen kanssa maha pystyssä, niin ei sitä täällä niin kyylätä.

Toinen juttu voi olla oma asenne, mä en enää jaksa välittää tai itse vahtia, tuijottaako ehkä joku.

Toinen pointti se, että täällä on jotenkin normaalimpaa olla 26v. neljättä odottava, kun n. 3-kymppisillä on monilla se 7 lasta ja 4-kymppisillä 10-12... :D

mua tuijotetaan kans välillä, siis sillon kun oon varsinkin isompien lasten kanssa tai kaikkien kanssa jossain. kerran olin vaan vauvan kanssa kaupassa niin pankkitäti sanoi että ootpas sä nuorena saanu lapsen, mä sit siihen et juu ja ei tää on mun eka mul on 2 kotona jo.. ja kysy ikää niin sanoin et vanhin 8-v, ja se ei meinannu uskoa.. :)

mut eipä mua haittaa et tujotetaan,eipä ne pakolla sitä tuijota et oon nuori..nykyään jotkut ihmiset kyylää vaikka mitä ja kaikkia! :)

melkein aina, kun liikun kaupungilla kaikkien 4 kanssa (1, 3, 5 ja 7v), tulee joku kysymään, että onko nuo kaikki tosiaan sun lapsia, tms. ja että onko sama isä kaikilla? että ei ap vainoharhainen ole!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
No ethän sä nyt mikään erityisen nuori ole. Ja kolme lasta on ihan normiluku nykyisin, ja neljäkin aika tavista. Olen normi-ikäinen äiti jolla kolme lasta eikä ja silti on kysytty ovatko minun lapsiani. Taidat olla vähän haavilla? Jos olisit 25v seitsemän lapsen ja maha pystyssä pyörimässä jossain, niin sitten saattaisivat ihmiset jo ihmetellä, mut sua varmaan katsotaan jostain muusta syystä.

Neljä lasta tavallista? En tunne yhtään ainoaa perhettä jossa olisi neljä lasta, lukuunottamatta yhtä-kahta lestadiolaisperhettä joissa on enemmän.

Mua kans vahdataan, jos satun käymään vanhimman pojan kanssa yhessä kaupassa. Kattovat varmaan, että ompa tuolla parilla melkonen ikäero.... Sellanen tunne usein tulee noista tuijotteluista. Minä siis 38v ja poika 21v.

Mua on kans tuijotettu. Oon seittemän lapsen äiti (16, 13, 9, 8, 5, 3 v. ja 5 kk) ja 35-vuotias. Monesti ollaan ruokakaupassa jos oon ollut vaikka kolmen nuorimman kanssa, että onko nuo sinun lapsias, kun olet niin tavattoman nuori, ja kun olen kertonut, että mun vanhin on 16 v., niin ovat suurinpiirteen mummelit pyörtynneet. :D Plus että sama isä kaikilla.. Ja asuinpaikka siis Kokkola.

Ja sä ap et ole todellakaan mikään erikoisen nuori äiti kohta neljän lapsen äidiks. Nuorehko nykymittapuun mukaan, mut hyvä se vaa on! Onnea teille neljännestä massuasukkasta! :)

ap"]Niimpä kai =) Halusin vain nostaa tämän puheen aiheeksi. Kun tuntuu että nykyään kun ensi synnyttäjien keski ikä on noussut, niin tuntuu että jotenkin vieroksutaan "nuoria" äitejä tms.

Onhan se ensisynnyttäjien ikä noussut, mutta on myös paljon
tosi nuoria synnyttäjiä, siskontyttö sai 16v esikoisen ja nyt on
4 lapsen äiti ja ikää 24v

Mä oon 25 ja odotan kolmatta. Kyllä ihmiset kauhistelee ihan suoraankin että oon niin nuori, vaikken kyllä edes oo enää niin nuori.
Nyt onkin suvullakin kauhistelemista kun tämä kolmas syntyy ennenkuin esikoinen on 3v :whistle: :laugh:

Yhteistyössä