Olinko jotenkin tunteeton tms? Avioero miehestä -asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh?

Vieras
Miehen kanssa oli 16 yhteistä vuotta takana ja kaksi lasta. Hän ihastui toiseen tammikuussa ja petti minua. Kertoi, ettei ole kai koskaan minua oikeasti rakastanut. Helmikuussa sanoin, että haluan avioeron. Maaliskuussa laitettiin eropaperit vireille ja toukokuulle saakka mies asui vielä yhteisessä kodissamme kunnes omansa vapautui.

Samalla tapaili ihastustaan ja seurusteli tämän kanssa. Pettämistä ja heilastelua jne perusteli sillä, että olemme päättäneet erota ja että olemme eronneet eikä asiat kuulu minulle.

Ja nyt tässä kuussa tuli 6kk harkinta-aika umpeen. Mies asuu omassa asunnossaan ja seurustelee tämän ihastuksensa kanssa. Laitoin lopullisen erohakemuksen käräjäoikeuteen menemään ja eilen miehelle oli postissa tullut tieto virallisesta avioerosta.

Ja hän sitten suuttui minulle, kun en ollut "keskustellut" hänen kanssaan tuosta lopullisen eron asiasta ja emme hakeneet sitä yhdessä. En oikein käsitä hänen ajatusmaailmaansa, koska hän on tosiaan koko alkuvuoden toitottanut sitä, kuinka hänen asiansa eivät kuulu minulle, koska olemme eronneet. Ja nyt, kun päästän hänet eronneeksi, suuttuu hän siitä.

Teinkö jotain väärin/tyhmästi tms? En itse käsitä tätä suuttumusta.

Et ole vastuussa hänen tunteistaan! Jos koet itse tehneesi oikein ja päätös on ollut sinulle hyväksi, niin ei miehelläsi pitäisi olla mitään syytä vetää hernettä nenään. Tai tietysti tunteet käy kuumina ja herne voi mennä nenään ilman järkisyitäkin.

Voittehan te vielä keskustella jotain tähän tyyliin:

"Haluan lopullisen avioeron."
"Mitäh?"
"Niin että halua lopullisen avioeron, ei tässä muuta."
"Tästä pitäisi keskustella!"
"Juu, haluan lopullisen avioeron."

• Tykkää
Reactions: Nyynä
Unohdin kertoa, että exä kokee että olen oikein kytännyt ensimmäistä mahdollista päivää jolloin voi hakea lopullista eroa ja "päästä hänestä eroon" (marttyyri).

No, oikeassa on siinä, että merkitsin jo keväällä päivän kalenteriin että muistan hakea eroa. Enkä näe eroa siinä, haenko sitä sinä ekana mahdollisena päivänä vaiko kuukauden päästä siitä. Sainpahan asian pois päiväjärjestyksestä.

No minusta mies/nainen on niin kauan varattu kuin on naimisissa! Eli ei miehesi oe ollut eronnut/vapaa vaan naimisissa,huolimatta siitä mitä tunteet sanoo.ukko

Ilman tota toista naista kuviossa olisin ehdottanut pariterapiaa koska omasta kokemuksesta tiedän että tunteet voi joskus hävitä varsinkin jos on pitkään ongelma jota ei osata ratkaista, aivot toimii niin suojatakseen itseään,mutta ne tunteet on mahdollista saada takaisin.

No mitäs muuta hän sitten odotti? Että toiveikkaana kyttäät pari vuotta, josko hän päättäisi kaiken jälkeen vielä palata luoksesi? Itse hän on hankkiutunut luotasi eroon ja kantaa nyt seuraukset. Ei siinä ole mitään marttyyriasetelmaa.

Sitä taitaa kismittää nyt se, kun sä olit se joka haki avioeroa yksin. Ois varmaan halunuu uudelle naiselleen osoittaa, että, kato nyt kyllä se minäkin eroa halusin. Jos tämä uusi nainen epäilee miehelläsi vielä olevan tunteita sua kohtaan...

• Tykkää
[QUOTE="Mymy";30271033]No mitäs muuta hän sitten odotti? Että toiveikkaana kyttäät pari vuotta, josko hän päättäisi kaiken jälkeen vielä palata luoksesi? Itse hän on hankkiutunut luotasi eroon ja kantaa nyt seuraukset. Ei siinä ole mitään marttyyriasetelmaa.[/QUOTE]

En todella tiedä, mitä hän odotti tai oletti. PAri kertaa hän on vuoden alkupuoliskon aikana ollut palaamassa luokseni tai tuonut esille edelleen hänellä olevia tunteitaan, mutta silti on sitten aina valinnut tämän uuden ihastuksensa.

Pariterapiaa ehdotin ja yhdessä ongelmien työstämistä, mutta exä koki että kaikki on jo mennyttä.

Et voi luottaa, jos hän on seilannut päätöksessään edestakaisin tuolla lailla. Jos hän on todennut kaiken olevan mennyttä, niin ei pitäisi olla enää varaa naukua.

Kurjaa!

• Tykkää
[QUOTE="Mymy";30271059]Et voi luottaa, jos hän on seilannut päätöksessään edestakaisin tuolla lailla. Jos hän on todennut kaiken olevan mennyttä, niin ei pitäisi olla enää varaa naukua.

Kurjaa![/QUOTE]

Näinhän se on. Ihastuksensa on jättänyt 4 kertaa vuoden alkupuolen aikana, mutta sitten päivän tai parin jälkeen taas palanneet yhteen. Luulen, että exä seilaa mielessään ja haluaisi pitää kaikki ovet avoimina.

Mutta karu tosiasia on se, etten enää pystyisi luottamaan häneen. Enkä haluaisi hanta enää takaisin tämän kaiken jälkeen. Viihdyn nyt yksin ja nautin yksinolosta (lasten kanssa) :)

• Tykkää
Näinhän se on. Ihastuksensa on jättänyt 4 kertaa vuoden alkupuolen aikana, mutta sitten päivän tai parin jälkeen taas palanneet yhteen. Luulen, että exä seilaa mielessään ja haluaisi pitää kaikki ovet avoimina.

Mutta karu tosiasia on se, etten enää pystyisi luottamaan häneen. Enkä haluaisi hanta enää takaisin tämän kaiken jälkeen. Viihdyn nyt yksin ja nautin yksinolosta (lasten kanssa) :)

Mies ei ajattele kuin omaa napaansa. Ilmeisesti oletti, että sinä odotat häntä. Aivan oikein teit, ja kuulostaa että sinulla ei ole tunteita enää miestä kohtaan.

Tsemppiä.:)

• Tykkää
Mies ei ajattele kuin omaa napaansa. Ilmeisesti oletti, että sinä odotat häntä. Aivan oikein teit, ja kuulostaa että sinulla ei ole tunteita enää miestä kohtaan.

Kiitos :) Alkuvuosi oli TODELLA vaikea ja muistan joskus maaliskuussa pohtineeni, että jos tästä selviän niin selviän mistä vaan. Kärsin unettomuudesta toukokuun loppupuolelle.

Mutta joskus heinäkuun alussa olo alkoi helpottaa ja huomioin kauniin kesän. Ja nyt tosiaan nautin siitä, että saan päättää asioista itse, olla yksin lasten kanssa ja lasten ollessa exällä, saan olla ihan itsekseni :)

• Tykkää

Ja ehkä siihen eron raskauteen ja läpikäymiseen liittyi tunteet siitä, että viimeiset 4-5 vuotta tosiaan tuin exää hänen raskaissa elämäntilanteissa ja hoidin kotia samalla. Elin oikeastaan melkein pelkästään tukien miestäni.

Nyt olen v-a-p-a-a siitä :)

• Tykkää
Kiitos :) Alkuvuosi oli TODELLA vaikea ja muistan joskus maaliskuussa pohtineeni, että jos tästä selviän niin selviän mistä vaan. Kärsin unettomuudesta toukokuun loppupuolelle.

Mutta joskus heinäkuun alussa olo alkoi helpottaa ja huomioin kauniin kesän. Ja nyt tosiaan nautin siitä, että saan päättää asioista itse, olla yksin lasten kanssa ja lasten ollessa exällä, saan olla ihan itsekseni :)

Luulen, että sinä olet käsitellyt teidän eron mielessäsi hyvin ja ex-miehesi taas ei ole ja siksi hätkähti eropapereista. Mutta ihan oikein olet toiminut, tuossa tilanteessa outoa kitinää mieheltä!

• Tykkää
Aika kusipäiseltä kuulostaa tuo mies kyllä! Tulee kovasti mieleen mieheni ex-vaimo, joka otti heti asumuseron alettua uuden miehen kuvioihin pyörimään ja kun aviomies kyllästyi seuraamaan tilannetta sivusta ja laittoi eropaperit menemään niin tämä nainen ensin nauroi puhelimeen että "hah, et sä nyt mitään avioeroa hae.." ja eropaperit saatuaan sai hirveät raivarit. Ja siis tässä vaiheessa muija oli jo reilun puoli vuotta tyytyväisesti asustellut uuden rattopoikansa kanssa perheen kodissa kun aviomies oli ajettu pois nurkista pyörimästä..

Että onhan noita vähän tärähtäneitä tyyppejä juu. Pitäis sekä syödä että säästää kakku, niin sanotusti. :D

Ihan oikein teit siis! Jätät tollaset itsekkäät kusipäät ihan omaan arvoonsa.

• Tykkää
[QUOTE="vieraana";30271230]Onneksi olkoon! Mulla oli sama juttu vuosi sitten ja elämä on edelleen i-h-a-n-a-a![/QUOTE]

Onnea sinullekin! Nautitaan nyt omasta elämästä :)

Tuli jotenkin tämä mieleen... (Ap:lle onnittelut erosta, tässä yhteydessä varmaan saa onnitella.)

men-vs-women-20-pics_17.jpg
[/QUOTE]

• Tykkää
Meillä tuo kuva menisi toisin päin.
Lukuunottamatta tuota keskimmäista kuvaa.

Erottiin maaliskuussa, heinäkuussa kuulin että miehellä on toinen ja huomasinkin että mulla on vielä tunteita häntä kohtaan.
Tuo nainen oikeastaan herätti kaiken tuon minussa.
Parisuhdeterapeutilla ei eron aikana käyty, mies ei halunnut vaikka aihetta olisi ollut ainakin mun mielestä.
Mä olen nyt yksin se joka "joutuu" käymään yksin eroa ja tätä muutakin läpi. Miestä se ei kiinnosta.
Okei, on voinut jo "päästä" musta yli mutta mietin myös miten tämä kaikki tulee vaikuttaan tulevaisuudessa lapsiin. Vai tuleeko. Ero ja mitä tuo nainen tuo tullessaan lasten elämään.
Itselläni ei ole vielä kiinnostusta uuteen suhteeseen.

Just näin on käynyt. Sitä m*lkkua v*tuttaa kun et jäänytkään rannalle ruikuttamaan etkä anelemaan sitä takas, sehän ois ollu aivan mahtavaa näyttää uudelle hoidolle että "kato nyt kun exä mankuu takas, voi v*itun luuseriämmä, on se kyllä nolo!!". Mutta näin ei käynytkään ja kappas vaan kun kävikin sen valtaisan mies-egon päälle tämä asia! Luultavasti se on tajunnu minkä virheen se teki ja salaa toivoi ettet muistais ja hakemus raukeais ja vois sitten juoksujensa jälkeen tulla taas oman kodin lämpöön. Ei se kovin unelmalta kuullosta se uusi suhde jos on pitäny senkin kanssa veivata ees-taas.

Noloa tässä on sun ex-miehes ja hänen lapsellinen käytöksensä.

Tsemppiä sulle jatkoon, teit 100% oikean päätöksen pistää tommonen luuseri meneen! :flower: Jotenkin tuntuu että se uus muija on aikalailla mustasukkainen... (niin ne yleensä on) ;)