Olinko "kamala akka"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsukka

Aktiivinen jäsen
29.04.2005
6 356
0
36
lapset leikki tuossa pihalla .Sinne tuli naapuritalon tyttö(6v), minun esikoiseni(6v) parhaita kamuja.Tällä tytöllä on tyylinä yleensä olla pihan "pomo", määrää leikit, eikä leiki mitä muut lapset ehdottaa.
Meidän tytöt ehdotti tuossa pihalla, että "leikitään winxiä", niin tämä naapurin tyttö sanoi, että"ei,vaan nyt mennään leikkimökkiin leikkimään"ja meidän tytöt meni kiltiteinä perässä leikkimään.
Sanoin mielestäni nätisti tälle naapurin tytölle, että"e...et voi aina määrätä leikkejä, leikkikää nyt ensin winxejä ja sitten jotain muuta sinun ehdottamaasi leikkiä"...Tämä ei sopinut ja tyttö lähti itkien kotiin, kun hänen pillinsä mukaan ei menty.

Sitä en tiedä mitä tyttö kotona sanoo ja että minä ilmeisesti hänet suututin, mutta sanon hänen äidilleen(joka on tosi mukava ihminen ja ollaan ystäviä), että mitä tapahtui, kun pöly hieman laskeutuu.Minua vaan sieppasi, kun kaikkien pitää aina mennä pihallla tämän naapurin tytön mukaan ja tehdä mitä hän käskee ja leikkiä hänen määräämiään leikkejä.

hyvä se on lastenkin oppia keskenään sopimaan mitä leikitään.jos tyttösi hyväksyivät leikkimökkiin menon , olisit voinut antaa mennä niinkin päin.myöhemmin voi kotona keskustella omien lasten kanssa siitäkin ettei aina tarvitse suostua "toisen pillin mukaan ",jos ei halua.toivottavasti naapurin tyttönen ei pelästynyt kommenttiasi.

Alkuperäinen kirjoittaja yx vaan:
hyvä se on lastenkin oppia keskenään sopimaan mitä leikitään.jos tyttösi hyväksyivät leikkimökkiin menon , olisit voinut antaa mennä niinkin päin.myöhemmin voi kotona keskustella omien lasten kanssa siitäkin ettei aina tarvitse suostua "toisen pillin mukaan ",jos ei halua.toivottavasti naapurin tyttönen ei pelästynyt kommenttiasi.

Mä peesailen tätä. Minusta parempi on aina kasvattaa omiaan kuin toisten lapsia... eli juuri tuota lastensa "vahvistamista", että miten missäkin tilanteissa kannattaisi menetellä. Tilanteita voi myös ihan harjoitella kotona varalle.

En itse olis puuttunut, jos se ei tyttöäasi haitannut. Antaa lasten ratkoa asiat. Kahden kesken olisin voinut sanoa, ettei aina tarvitse leikkiä sitä mitä toinen haluaa ja voi pitää puoliaan niissä asioissa.

Alkuperäinen kirjoittaja yx vaan:

Tunnen tytön todella hyvin ja kyllä me vanhemmat puolin ja toisin sanotaan kumpienkin lapsille . Meidän lapset ei ole ainoita, kenen leikkejä hän määrää, vaan kaikkien pitää pihalla leikkiä hänen määräämiään leikkejä, tai mökötys alkaa ja lähtee mielenosoituksellisesti pois... ei suostu leikkimään mitä muut haluavat.
Aiopn ottaa asian tytön kanssa puheeksi ja hänen äitinsä, enkä nyt usko kuitenkaan traumaa aiheuttaneeni, mutta kyllä minusta on oikeus sanoakkin ja sama pätee siihen, jos minun lapsille on jostain asiasta esim huomautettavaa tms

Yhteistyössä