Olinko kohtuuton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kaverini oli eilen käymässä poikansa kanssa ja meidän poika ja tämä leikkivät ulkona. Naapurin poika tuli siihen sitten kanssa ja aiemmin hyvin sujunut leikki meni hieman överiksi, naapurin osalta, on kuitenkin aika vilkas tapaus. Menin sitten käskemään kotia ja sanoin että tulee jonain toisena päivänä leikkimään. Tuli hetken päästä äitinsä kanssa ovelle kysymään miksei voisi leikkiä meidän pihassa toisten kanssa. Selitin tilanteen, kerroin ettei leikistä tule mitään kun tämä poika levitti kaikki lelut ympäriinsä ja sotki vaan toisten leikit. Sanoin äidillekkin että poika voi tulla toisena päivänä, mutta nyt ei sovi. Lähti sanomatta mitään. Raahasi vain huutavaa poikaa perässään. On kai minulla oikeus kieltää meidän pihalle tuleminen ja tässä tapauksessa ainakin omasta mielestäni siihen oli hyvä syy.

oma piha omat säännöt. et mielestäni ollut kohtuuton, omakotitalossa asuvan yksi iloja on nimenomaan oman pihan rauhoittaminen muilta. Naapurin äiti on hiukkasen hassu jos ei ymmärrä että aina ei voi osallistua naapurin leikkeihin. eihän hän ollut tunkemassa kahvillekkaan itse.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Jos piha on yleinen, eikä esim. asuntokohtainen kuten rivarin takapiha, niin mielestäni et voi kieltää ketään tulemasta.

Omakotitalossa asutaan

No sitten :) Mä olisin myös kohteliaasti ilmoittanut, että meillä on nyt vieraita joten voi tulla leikkimään joskus toiste.

Alkuperäinen kirjoittaja om:
oma piha omat säännöt. et mielestäni ollut kohtuuton, omakotitalossa asuvan yksi iloja on nimenomaan oman pihan rauhoittaminen muilta. Naapurin äiti on hiukkasen hassu jos ei ymmärrä että aina ei voi osallistua naapurin leikkeihin. eihän hän ollut tunkemassa kahvillekkaan itse.

Naapurin poika on ollut meillä muutamia kertoja leikkimässä ja on tosiaan villi, mutta ei se muuten haittaa, silloin olen saanut hänetkin kiinnostumaan jostain leikistä poikamme kanssa joka on sitten sujunut ihan hyvin. Mutta nyt kun se tuli kesken toisten leikin, ei siitä tullut yhtään mitään. Ja minä ainakin ajattelen myös niin, että minulla on oikeus päättää, kuka meidän pihassa milloinkin on. Eikä siihen tarvitsisi edes olla hyvää syytä.

et tavallaan ollut kohtuuton, tietenkään omalle pihalle ei tarvitse ketään päästää. mutta ymmärrät varmaan, että pienelle pojalle tuli varmasti hirveän paha mieli kun ei päässyt leikkiin. ja äidille samoten kun oma lapsi heitettiin leikistä pois ja sillä on paha mieli. tietysti se on ärsyttävää jos naapurin muksu on vilkas tai vaikka ylivilkas, mutta sille äidille se on kuitenkin hirvittävän tärkeä oma lapsi ja se on todella rankkaa ja ahdistavaa jos sitä syrjitään leikeistä.

mullakin on tuttuja keitten lapset ovat liian raisuja ja tuntuu etten haluaisi heitä meille leikkimään. tiedän kuitenkin mille tuntuu kun oma lapsi sanoo, että joku ei ole ottanut leikkiin mukaan ja on paha mieli. joten yritän aina ottaa heidät ja sitten vaan tiukasti komennan, että pitää olla nätisti.

voisitko jutella naapurin äidin kanssa ja vähän sovitella, jotenkin.. onhan se ikävää, että se lapsi on raju leikeissään, mut jos hänet pystyisi jotenkin sovittamaan leikkeihin niin ei jäisi ihan yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
et tavallaan ollut kohtuuton, tietenkään omalle pihalle ei tarvitse ketään päästää. mutta ymmärrät varmaan, että pienelle pojalle tuli varmasti hirveän paha mieli kun ei päässyt leikkiin. ja äidille samoten kun oma lapsi heitettiin leikistä pois ja sillä on paha mieli. tietysti se on ärsyttävää jos naapurin muksu on vilkas tai vaikka ylivilkas, mutta sille äidille se on kuitenkin hirvittävän tärkeä oma lapsi ja se on todella rankkaa ja ahdistavaa jos sitä syrjitään leikeistä.

mullakin on tuttuja keitten lapset ovat liian raisuja ja tuntuu etten haluaisi heitä meille leikkimään. tiedän kuitenkin mille tuntuu kun oma lapsi sanoo, että joku ei ole ottanut leikkiin mukaan ja on paha mieli. joten yritän aina ottaa heidät ja sitten vaan tiukasti komennan, että pitää olla nätisti.

voisitko jutella naapurin äidin kanssa ja vähän sovitella, jotenkin.. onhan se ikävää, että se lapsi on raju leikeissään, mut jos hänet pystyisi jotenkin sovittamaan leikkeihin niin ei jäisi ihan yksin.

Ymmärrän tämänkin kannan oikein hyvin. Omanikaan ei ole aina päässyt toisten leikkiin. Mutta minä kyllä muutamaan otteeseen kävin sanomassa tälle pojalle että leikkiä täytyy nätisti, mutta sanominen oli ihan turhaa. En antaisi omanikaan jatkaa leikkiä tuohon malliin.

Jos piha on yleinen, eikä esim. asuntokohtainen kuten rivarin takapiha, niin mielestäni et voi kieltää ketään tulemasta.

Omakotitalossa asutaan

No sitten :) Mä olisin myös kohteliaasti ilmoittanut, että meillä on nyt vieraita joten voi tulla leikkimään joskus toiste.

ymmärsinkö nyt oikein ,että jos asuu rivarissa,niin omalle takapihalle voi tulla ketä vaan?? eli takapihakin on sitte koko taloyhtiön käytettävissä??

et ollut kohtuuton, kohtuuton olisit jos et ikinä antaisi kyseisen naapurin pojan tulla leikkimään, mutta silloin kun itsellä on muita vieraita, ei naapurin pojan ole sopivaa tulla edes pihalle leikkimään. Yleensä kai tapana on myöskin kysyä että sopiiko tulla leikkimään...

Alkuperäinen kirjoittaja ana:

Omakotitalossa asutaan

ymmärsinkö nyt oikein ,että jos asuu rivarissa,niin omalle takapihalle voi tulla ketä vaan?? eli takapihakin on sitte koko taloyhtiön käytettävissä??

Minun mielestä ei! Oma se on sekin. Yleiset keinu paikat ym on asia erikseen, mutta oma piha-alue, takapiha jne on sitä omaa aluetta.

Alkuperäinen kirjoittaja ana:

Omakotitalossa asutaan

Ymmärsit väärin :) Kyllä se rivarin takapiha on asuntokohtainen joten sinne ei muilla ole tulemista, toisin kuin yleiselle pihalle joka on kaikkien käytettävissä. Mä vissiin luin huonosti ap:n kirjoituksen kun en heti tajunnut että he asuu omakotitalossa.

Alkuperäinen kirjoittaja suski:

No kyllä yleiselle pihalle tulemiseenkin tarvitsee jonkun asukkaan luvan.

Mutta poika olis voinu asua esim. ap:n alakerrassa joten naapurihan se silloin on :whistle:

Yhteistyössä