Olinko törkeä/ilkeä? Työkaveri ainakin veti herneet nenään

kipinäinensääri

Aktiivinen jäsen
21.02.2008
15 468
1
36
Työkaverini on ns. sairalloisen lihava ja tietää että mä olen laihduttanut aika paljon ollen enään hiukan plösähtänyt :ashamed:

Juteltiin sitten tänään mun ruokavaliosta( karppaus ) ja hänen syömisistään ja hän aidosti kiinnostu mun elämäntavasta kunnes...

" Mä en ainakaan pysty luopumaan jäätelöstä, mä syön jäätelöä joka ilta, kesät talvet", okei, mikäs siinä, mä vaan sanoin
" No kukin valitsee mikä elämässä on tärkeetä, onko se oma terveys vai jäätelö" :snotty:

Oliko toi nyt niin pahasti sanottu multa? :ashamed: Työkaveri ainakin veti herneet nenään :ashamed:

Noo... olihan se aika kipakasti sanottu, mutta toisaalta... mitä muuta tossa tilanteessa voi sanoa? Jos toinen on avoimesti halunnut keskustella ruokavalioista ja sitten ilmoittaa tuollaista, mikä kiistatta on ihan hirveän tyhmää ja epäterveellistä, niin ei sun siihen mun mielestä olis hymistelläkään tarvinnut. Sehän on ihan totta. :o Jos sitä ei voi ymmärtää, niin mun mielestä sillä ihmisellä on joku ongelma. Se ei halua nähdä asiassa mitään ongelmaa koska se ei halua muuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Välillä totuus satuttaa.. :xmas:
Mut hei jos syö joka ilta jäätelöä niin tietää kyllä itsekin että jotain tarttis varmaan tehrä... :whistle:

Sit mulle tuli jälkeenpäin mieleen että ehkä ne KAIKKI kilot ei johdu jädestä mutta sehän oli sit jo myöhästä enään kun se livahti suusta :snotty:

Kyllä kai aikuinen ihminen tietää ettei se jätski kaikkein terveellisin syötävä ole ja jos ei herkutteluaan kuluta pois niin sillonhan hän tekee valinnan herkkujen ja terveyden välillä - eli ihan oikeessa olit ja tuskin tosta nyt lopun iäks yöuniaan menettää.

Mun sairaalloisen lihava ystäväni sanoi mulle kun oon itse laihduttanut vajaa 20kg, että hänellä ei ole mitään mikä motivoisi. No joo, hän ei pääse lonkkaleikkaukseen, ellei laihduta. Kävely on reuman takia muutenkin vaikeaa. En osannut sanoa mitään, koska tuossa pitäis olla motivaatiota ihan tarpeeksi; oma terveys.

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Ihanaa BKM mä tiesin että suhun voi luottaa :heart:

Mitä muuta mä olisin voinut sanoa :ashamed: ?

:D Allways there for you. :D No.. mä olisin varmaan kanssa kohauttanut olkapäitä ja sanonut, että se on sitten sun valintasi. :whistle: Mutta on mullakin ollut kamala tapa juoda joka ainoa päivä cocista ja monikin mulle siitä sanoi, että se on epäterveellistä jne. Miksi mä siitä suuttuisin! :o Sehän on totta!

Mut hei jos syö joka ilta jäätelöä niin tietää kyllä itsekin että jotain tarttis varmaan tehrä... :whistle:

Sit mulle tuli jälkeenpäin mieleen että ehkä ne KAIKKI kilot ei johdu jädestä mutta sehän oli sit jo myöhästä enään kun se livahti suusta :snotty:

No ehkä oli parempi ettei työkaveri listannut kaikkea muutakin mitä suustansa alas pistää, ois siinä voinut tulla sanotuksi kenties jotain muutakin.. :saint: :D
Mut mä luulen että hänpä jäi kuitenkin asiaa pohtimaan, joko niin että "tajuaa" tehdä asialle jotakin tai sitten tyytyy olemaan plösö ja jatkaa sitä jäden (ja muun ) syömistä entiseen tapaan.

Tuo lisäys oli muuten ilkeää, niin kuin tiedät itsekin.

no ehkä sun tehtäväs ei ole kuitenkaan neuvoa sitä sun työkaveria. tietty voit kertoa, miten itse olet onnistunut. sinun tyylisi ei kuitenkaan varmasti ole se ainoa oikea. syöhän monet normaalipainoisetkin kuitenkin jäätelöä.

vaikka puhuis "totuuksia", voi kuitenkin miettiä, millä tyylillä sen tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tuo lisäys oli muuten ilkeää, niin kuin tiedät itsekin.

En siis ääneen sanonut tota, sentäs

Alkuperäinen kirjoittaja no:
no ehkä sun tehtäväs ei ole kuitenkaan neuvoa sitä sun työkaveria. tietty voit kertoa, miten itse olet onnistunut. sinun tyylisi ei kuitenkaan varmasti ole se ainoa oikea. syöhän monet normaalipainoisetkin kuitenkin jäätelöä.

vaikka puhuis "totuuksia", voi kuitenkin miettiä, millä tyylillä sen tekee.

Se kysyi neuvoa ihan itse.

Jos aikuinen ihminen tosissaan sanoo, että syö jäätelöä joka ilta jäätelöä eikä suostu luopumaan siitä edes oman terveytensä takia, niin kai siinä saa keskustelukumppanikin sen lausua ääneen.

Mä ajattelen niin, että ehkä se ei kumminkaan ole se jäätelö millä ne kilot on hankittu. Siis jos sitä ei nyt kilokaupalla ahda nassuun. Sitä pitää vaan karsia sitten niistä muista syömisistä. :) Mä olisin ehkä valikoinut sanani hiukan eri tavoin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Jos aikuinen ihminen tosissaan sanoo, että syö jäätelöä joka ilta jäätelöä eikä suostu luopumaan siitä edes oman terveytensä takia, niin kai siinä saa keskustelukumppanikin sen lausua ääneen.

No mun mielestä kyllä. Totta on, niin kuin joku mainitsikin, että moni normaalipainoinenkin syö varmasti jäätelöä, mutta jos joka ilta syö niin on se epäterveellistä kenelle vaan, painosta viis.

Faktaa on tosissaan se että jos jäde vetelee joka ilta niin kyllä siitä kiloja tulee. Samoin jos syöt suklaapatukan joka ilta. Monet luulee että esim.Marsin syöminen ei tuota kiloja vaikka söis yhden joka päivä koska se patukka on niin pieni ;) Voi kiesus. Karppaamaan musta ei ole mutta normiruuallakin olen laihduttanut 35kg ja 15 olis vielä niin olen keskipainossa!!

Jos söis vaikka yhden sellasen roiman kauhallisen jäätelöä per ilta, sanotaan vaikka 70g, niin vuositasolla siitä tulee...:

3 kg rasvaa
4,5kg sokeria
1kg proteiinia

Siis 51 000 kcal

Elikkäs kun kroppa muuntaa ne rasvavarastoiksi itselleen niin seitsemisen kiloa per vuosi. Että jos on ylipainoa, niin tuo on todella, todella huono tapa josta kyllä pitäis päästä eroon. Seittemän kiloa vuodessa, lähes tyhjiä kaloreita. Sakkaroosia, kovia rasvoja...

Mun mielestä sä sanoit niinku asia on. Eli et mitenkään törkeesti. Jos tosta vetää herneen neukkuun niin ei kyllä taida olla viä henkisesti valmis laihduttamaan vaikka muuten ajattelee että pitäs laihduttaa. Turhaa se on jos asiaan ei oikeesti panosta ja perehdy. :/

Yhteistyössä