Olinkohan liian jyrkkä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Emme tunne naapuruston lapsia ollenkaan ja tuossa on pieniä ja vähän isompia poikia leikkimässä oviemme edessä. Tulin lasten kanssa kaupasta ja minun poikani käveli vierellä (3v.) ja yksi näistä leikkivistä pojista lähti sitten juoksemaan meidän pojan perään (olisiko ollut kanssa jotain 3-4v.)ja minun poika sitten lähti karkuun (nämä muut pojat jotain ölisivät ja huusivat vieressä, olivat hieman isompia 5-7v.) Meidän lapsi sitten pelästyi ja kun kääntyi minuun päin olivat kasvot itkuun purskahtamassa ja hän pysähtyi. Tämä toinen poika sitten laittoi kädet meidän pojan rinnalle ja meidän poika kaatui maahan. Tulin sitten siihen kohdalle juuri kun poika oli kaatunut ja sanoin melko tuimalla äänensävyllä, että antaa olla viimeinen kerta kun kaadat tuolla tavoin. Tämä vieras poika katsoi minua vähän tietenkin säikähtäneenä ja lähti pois ja näin, kuinka sitten ilveili meidän perään.
En oikein tiedä, että kaatuiko meidän poika vahingossa vai kaadettiinko (siinä tilanteessa ajattelin, että tämä poika kaatoi hänet ja siksi älähdin niin voimakkaasti) ja päivittäin kun kuitenkin kohtaamme tuossa pihalla, niin en haluaisi, että meidän poika alkaa pelkäämään sitten näitä muita.

Jos et tiedä mitä tapahtui oli mielestäni väärin torua toista. Siis jos ei kaatanut. Mitä tykkäisit jos joku karjuisi omallesi, joka olisi vain iloisena toista halaamassa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos et tiedä mitä tapahtui oli mielestäni väärin torua toista. Siis jos ei kaatanut. Mitä tykkäisit jos joku karjuisi omallesi, joka olisi vain iloisena toista halaamassa?

Niin, ei se halaamista ollut ainakaan, koska kädet olivat kuitenkin rinnan päällä ja lapsi työnsi meidän poikaa niin, että poika sitten kaatui lopulta. Mutta ei se kyllä mikään selvä juttu ollut.

Niin, jos tuollainen tilanne olisi toisinpäin, että meidän poika olisi mennyt hyväntahtoisuuttaan toista liian lähelle ja toinen olisi peloissaan, olisin komentanut pois ja selittänyt lapselle, että ei hän pahaa halua, mutta ei heillä ollut ketään vahtijaa pihalla komentamassa tai selittämässä.

Olisin tietenkin voinut selittää, että noin ei saa tehdä tai, että ottaa rauhallisemmin tutustumisen, mutta se oli vain jokin reaktio, kun lapsi oli jo niin peloissaan alun alkaen, kun iso poikalauma on ympärillä ja ajatuksena oli heti, että tahallaan kaatoi.

Itse olisin varmaan kysynyt kaikilta osapuolilta, että mitä täällä oikein on meneillään. Ja odottanut mahdolliset anteeksipyynnöt, jos joku olis tönässyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Itse olisin varmaan kysynyt kaikilta osapuolilta, että mitä täällä oikein on meneillään. Ja odottanut mahdolliset anteeksipyynnöt, jos joku olis tönässyt.

No minä olin kokoajan kyllä ihan muutaman metrin päässä, että kukaan ei sen enempää nähnyt kuin minäkään. Vain tämä toinen poika tietää tönikö tahallaan.

Yhteistyössä