Olipa ällöttävä näky tänään!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Varmasti samasta aiheesta usein täällä möykätty, mutta pakko mainita, kun niin ärsytti.

Eli odottava äiti ison mahansa kanssa veti tupakkia posket lommoilla!
Tuli surku syntymättömän lapsen puolesta :(

Tämä on asia , jota en jaksa tajuta. Miten joku voi olla niin välinpitämätön pientä vauvaa kohtaa, ettei edes odotusaikaa voi olla polttamatta.

Ja itse olen poltellut aikoinani, joten tiedän mitä se on ja olen tupakoinnin myös lopettanut kerta rysäyksellä. Viimeisen tupakan tumppasin 4v ennen esikoisen syntymää. Ja jos minä, jolla ei riitä kärsivällisyys mihinkään, pystyy lopettamaan polttamisen, jos kerran niin päättää, niin pystyy muutkin.

Kaikkeahan ihmiset aina selittää, miksi polttaa ja ei se muille kuulu ja blaa blaa blaa. Mutta yhtä lailla tupakointi odotusaikana on vauvan pahoinpitelyä kuin jos syntyneelle vauvalle aina tämän tästä painaisi vaikka tyynyn kasvoille.

Mun on pakko sanoa näin, että äidit, jotka ei välitä lapsistaan sen verran, että tupakoinnin lopettaisivat, niin eivät lapsia edes tarvitsisi.
Sama tietysti pätee huumeisiin, alkoholiin yms, mutta niihin en tässä nyt sen kummemmin puutu.

Mä olen osittain samaa mieltä. Mutta mä koen olevani jotenkin jäävi tuomitsemaan, koska en oikeasti tiedä, minkälaista on lopettaa, kun en ole ikinä itse polttanut.

Itsekin nuorena 7 v poltin, ja pahimmillaan pitkästi toista askia päivässä venäläistä LM:ää. Eli tiedän, mitä on lopettaminen, enkä usko, etteikö muutkin siihen pystyisi. Mua ei haittaa muuten muiden tupakointi, mut raskaana ollessa ja lasten kanssa samassa tilassa en sitä kertakaikiaan voi hyväksyä!

Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
kiinnittäisitte vain huomiota omaan elämäänne, vai oletteko niin täydellisiä? tai luulette olevanne

Ei olla täydellisiä kukaan, mutta kyllä se vaan pakosta kiinnittää huomion, kun joku joutuu kärsimään.

Alkuperäinen kirjoittaja Samaa mieltä!:
Itsekin nuorena 7 v poltin, ja pahimmillaan pitkästi toista askia päivässä venäläistä LM:ää. Eli tiedän, mitä on lopettaminen, enkä usko, etteikö muutkin siihen pystyisi. Mua ei haittaa muuten muiden tupakointi, mut raskaana ollessa ja lasten kanssa samassa tilassa en sitä kertakaikiaan voi hyväksyä!

just just.. sehän onkin niin helppoo! ehkä sulle muttei kaikille, ihan oikeasti se ei kuulu muille vaikka raskaana oleva seisoisi päällänsä. hyppäisi bentsi hypyn tai polttelee, onko vaikiaa hankkia oma elämä?

Alkuperäinen kirjoittaja tytti:
mäkä mäkä... mitä se sulle kuuluu jos se vetää röökii...

Ookko aatellut, että nämä röökin vetäjät käyttää sunkin maksamia verorahoja juostessaan lääkärissä tupakoinnin aiheuttamien vaivojen takia?

just just.. sehän onkin niin helppoo! ehkä sulle muttei kaikille, ihan oikeasti se ei kuulu muille vaikka raskaana oleva seisoisi päällänsä. hyppäisi bentsi hypyn tai polttelee, onko vaikiaa hankkia oma elämä?

Se koira älähtää, mihinkä kalikka kalahtaa...

Alkuperäinen kirjoittaja kannattais ajatella joskus:

Ookko aatellut, että nämä röökin vetäjät käyttää sunkin maksamia verorahoja juostessaan lääkärissä tupakoinnin aiheuttamien vaivojen takia?

:laugh: voe elämä :laugh: mä en ole kertaakaan ollut lääkärissä mistään tupajkoinnista johtuvasta, niinkuin ei yksikään minun tuttuni, :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

samoin sinulle! =)

Ennemmin mä kiinnittäisin huomiota alkoholisti ja huumeäiteihin, ne aineet kuitenkin tekee paljon pahempaa jälkeä yleisesti ottaen kuin rööki.

Tosin itse en voi koskaan päästä siitä syyllisyydestä eroon jota tunnen kun poltin raskausajan. Pelkään joka päivä lapseni puolesta että olen aiheuttanut kaikista rakkaimmalleni jotain pahaa..

Mutta, se lopettaminen ei tosiaan oo niin helppoa kaikille. Multa oli jo paljon se että sain vähennettyä pariin tupakkaan päivässä..

niin,sinä et itse käytä mitenkään verorahoja?? Naurattaa aina nämä,että ne käyttävät sun verorahasi!!! ikinähän ei itse moisia käytä..eeeheeeiii..:D

Ei niin, ei kuulu kellekkään. Syntymättömällä lapsella kun ei ole ihmisoikeuksia. Raskausaikana tupakointi on huono asia, sen tietää lähes jokainen. Itsekin olen lopettanut kerrasta, plussan jälkeen, enkä ole sen jälkeen polttanu kuin kork. 5 kessua. Aikaa on kulunut kohta neljä vuotta. Vaikka olen itse ehdottoman ein kannalla, olen vasta jopa suositellut jatkamaan, vähentämään kylläki. Ja siksi että ks. Äiti, muutenkin hyvin vaikeassa elämäntilanteessa suri sitä ettei saa lopetettua. Pienempi paha se tupakointi jos se pitää erossa huumeista ja helpottaa edes hetkeksi huolia. Niinku tässä tapauksessa on.

Tuosta verorahahommasta sen verran, että vaikka itse en polta niin täytyy sanoa että kyllä ne tupakoitsijat ovat jo hoitonsa maksaneet tupakkaveron myötä. Tupakka-askin hinnasta veroa on muistaakseni 85%. Jos polttaa päivittäin neljän euron askin 15-vuotiaasta 50-vuotiaaksi, niin kyllä siinä on jo hoitonsa maksanut.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

Sulla on rakkaimpani välillä kyllä sellasia mielipiteitä ettei voi kun ihmetellä.
Mitäköhän sunkin lapset (jos sulla niitä on) joutuu elämässään kestämään.
Sä varmaan hyväksyt lasten pahoinpitelynkin, mitäpä se kellekään kuuluu mitä omille lapsilleen tekee ja plaa plaa...
Toivottavasti kirjoitat tahalleen provosoivasti, etkä oikeesti oo ajattele noin.

TÄYSIN samaa mieltä ap:n kanssa!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuosta verorahahommasta sen verran, että vaikka itse en polta niin täytyy sanoa että kyllä ne tupakoitsijat ovat jo hoitonsa maksaneet tupakkaveron myötä. Tupakka-askin hinnasta veroa on muistaakseni 85%. Jos polttaa päivittäin neljän euron askin 15-vuotiaasta 50-vuotiaaksi, niin kyllä siinä on jo hoitonsa maksanut.

Aivan!!

Tää alottaja on taas näitä kyttääjä-ämmiä.... Vois keksii vaikka ihan harrastuksen ku kyttää muita. Mitä vittua se sille kuuluu jos joku mamma vetää röökii. Voi ihan kattoo muualle tai sit pitää sen turpavärkkinsä kiinni. Vähä säälittävää ku pitää sit tänne tulla raportoimaan.

kiinnittäisitte vain huomiota omaan elämäänne, vai oletteko niin täydellisiä? tai luulette olevanne
omaan nilkkaan. Raskausaikana tupakointi on lapsen pahoinpitelyä. Aina kun odottava mammelli vetäsee savua sisälle alkaa sikiö vääntelehtimään. Mutta omat on toki valintanne ja on hienoa jos pystytte niiden kanssa elämään.

:laugh: voe elämä :laugh: mä en ole kertaakaan ollut lääkärissä mistään tupajkoinnista johtuvasta, niinkuin ei yksikään minun tuttuni, :laugh:
...vielä :|

Yhteistyössä