Olipa taas kiva. (Ainaista valitusta siitä miksi ensin sovittu ei voi pitää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitta täynnä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitta täynnä

Vieras
Eli, olin sopinut tutun perheen kanssa, että otan heidän lapsen mukaan tuollaselle retkelle. Mulla on siis oma lapsi ja aattelin tietty että koska tää on jo sovittu en ota muita koska tää lähtee. Olin ilmottanut meidät jne, maksanut ja muuten, ja päivä ennen retkeä tuli viesti, että moi, meidän Minna-Amalia lähteekin sitten huomenna muualle!

Voi kele. Voi olla että tää on nyt taas ihan turhaa, ja ei tässä nyt suurta menetystä taas tapahtunut mutta mielestäni on röyhkeää. Tekis mieli tehdä seuraavaksi oman kanssa samanlainen temppu heille, että miten sit suu pannaan.
Muutenkin heidän toimintansa riitti mulle. On meininki ollut sellaista, että on voinut vaan ajatella, että voi hyvää päivää.

Voi olla että en tota lasta pyydä vähään aikaan millekkään tollasille. Mä en tosissaan jaksa sitä, että lupaillaan ja sitten ei mennäkkään, koska pidemmän päälle se tulee meillekki aika kalliiksi eikä tuollainen oo kovin kivaa, kun saa sitten viime hetkellä ilmoitella, että "yksi ei nyt tullukkaan".
Miten te toimisitte tollasessa tilanteessa? Toimiko toi perhe mielestänne oikein?

No ei kai siihen noin kielteisesti tarvii kuitenkaan suhtautua...
Näin on käynyt, ei se oo muksun vika! Sano vanhemmille, että okei, jos vielä kerran tulee tälläselle muuta menoa se lapsi ei enää tule teidän kanssa! Ookoo?

Kieltämättä aika tökeröä, jos kerta liput ja kaikki pitäny ostaa ja sitten ovatkin esim päättäneet viedä tytön mummolaan tms.. Meillä porukassa on kyllä normi eväsretket lähimetsäänkin saatu pidettyä, sovittu on sovittu ja lapselle luvattu.

"Tekis mieli tehdä seuraavaksi oman kanssa samanlainen temppu heille"

Ymmärrän vihastuksesi, mutta älä vaan ala käyttämään omaa lastasi pelinappulana! Siinä pelissä ei nimittäin tule kellekkään kivaa. Jos he ovat törkeitä se ei kuitenkaan oikeuta sinua pelaamaan lapsellasi jotain taistelua ensin luvattu pitää- asiasta.

Kieltämättä aika tökeröä, jos kerta liput ja kaikki pitäny ostaa ja sitten ovatkin esim päättäneet viedä tytön mummolaan tms.. Meillä porukassa on kyllä normi eväsretket lähimetsäänkin saatu pidettyä, sovittu on sovittu ja lapselle luvattu.

No niinhän se on.
Meilläkin on joku pyytänyt tyttöä johonkin, ja sen jälkeen esim mummo on soittanut, että haluisko tyttö lähteä to huvipuistoon. Vaikka haluaisi, ei asiasta neuvotella vaan mennään sinne minne on ensin sovittu. En halua opettaa omalle lapselle mallia, että ensin sovitaan jotain ja sit ei sovitakaan. Ei tule toimimaan myöhemmässä elämänvaiheessa.

Ja meillä on mun tyttö ollu illan allapäin, kun ei ole hänelle seuraa. Luultavasti ei lähetä edes koko hemmetin reissulle, kun lapsi ei sitten yksin halua.

Ehtisikö saada toisen kaverin mukaan?

Mä tekisin niin, että vastaisin tekstariin (vissiin sellaisella peruminen ilmoitettu, sekin on aika tökeröä):

"Hei! Kurja kuulla, ettei X pääsekään tulemaan, vaikka retki oli jo sovittu ja maksettukin. Meille tuli tästä vähän paha mieli ja Y:kin on allapäin. Harmi juttu. Toivottavasti jatkossa voidaan pitää sovituista asioista kiinni. Terveisin, Z"

Tai jotain..

[QUOTE="vieras";24637320]Ehtisikö saada toisen kaverin mukaan?

Mä tekisin niin, että vastaisin tekstariin (vissiin sellaisella peruminen ilmoitettu, sekin on aika tökeröä):

"Hei! Kurja kuulla, ettei X pääsekään tulemaan, vaikka retki oli jo sovittu ja maksettukin. Meille tuli tästä vähän paha mieli ja Y:kin on allapäin. Harmi juttu. Toivottavasti jatkossa voidaan pitää sovituista asioista kiinni. Terveisin, Z"

Tai jotain..[/QUOTE]

Laitoin tälläsen viestin:

"Moi! Ikävää, että xxxxx ei pääse tulemaan. Retki oli kuitenkin maksettu ja sovittu. Näin tiukalla aikataululla emme löytäneet yyllekään enää kaveria, joten peruttiin retkelle lähtö. Saimme kuitenkin sovittua niin, että lähdemme omalla autolla sitten myöhemmin toisen kaverin kanssa.
Saatiin kuitenkin asiat hoidettua, mutta helpommalla päästäisiin jos ensin sovitusta pidettäisiin kiinni sitten jatkossa :) )

Yhteistyössä