Olipahan kiva käydä ulkona syömässä. NOT!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan nenä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan nenä

Vieras
Oon tosi tarkka hygieniasta mun emetofobian takia ja käyn aika harvoin ulkona syömässä. Nyt sitten rohkasin mieleni ja menin. Tilasin pizzan ja lasin punaviiniä. Ruokaa odotellessa otin pari huikkaa viinistä ja rupesin kattomaan lasia tarkemmin..se oli ihan likanen :/ Reunoilla oli kuivunutta ruokaa vaikka kuinka paljon. Sitten tuli pizza jossa oli reunalla hieno kokin/tarjoilijan sormenjälki. Siis ihan kunnon selvä painauma/reuna rikki. Ällöä! Nyt oon ihan varma että tosta reissusta en ilman noroa tms. selviä... Miten yököttävää juoda ja huomata että edellisenkin sapuskat on nyt sun suussa!!

Alkuperäinen kirjoittaja Lähettäjäinliitto Oy;29602978:
Mistä ihmeen pizzeriasta saa PUNAVIINIÄ? Rossosta ehkä, mutta siellähän on tunnetusti paska laatu.

aika monesta pitseriasta jotka pyrkivät enemmän kunnon ruokaravintolaimagoon kuin känkkylään jossa on pari puutarhatuolia, keikkuva pöytä ja 30 humalaista aamuyöllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lähettäjäinliitto Oy;29602978:
Mistä ihmeen pizzeriasta saa PUNAVIINIÄ? Rossosta ehkä, mutta siellähän on tunnetusti paska laatu.

Esim Kuopion Isä Camillosta saa sekä pizzaa että viiniä. Suosittelen. Ei mikään rosso:)

Oletan että siinä vaiheessa kun pizzat tulivat,huomautit tarjoilijalle likaisesta lasista. Jos näin teit,varmasti sait puhtaan lasin ja siihen uuden viiniannoksen. Jos et avannut suutasi siellä,aivan turha tulla tänne avautumaan,se ei auta ketään.
Ravintolassa työskellessäni huomasin että joskus astiat eivät puhdistu koneessa kunnolla - esim huulipuna saattaa "palaa kiinni" lasiin. Aina kun huonosti puhdistuneen astian löysi se tietysti laitettiin uudelleen tiskiin,mutta kiireessä ei välttämättä ehdi huomata kaikkea.

peesi ylemmälle. jos omistat astianpesukoneen, tiedät ettei kaikki lika aina lähde siellä pois. ravintoloissa astioita ei voida tarkastaa yksi kerrallaan, mutta ei kukaan sinulle tahallaan likaista lasia anna. ainoa järkevä tapa suhtautua tuohon on pyytää uusi lasi.

ja kai tiedät että pitsa on tehty paljain käsin?

Rossossa kävin siis ja juu tiedän että pizzat tehdään käsin. Mutta sanoinhan että rohkasin mieleni ja uskalsin pitkästä aikaa ulos syömään. Ja joo kävin vaihtamassa viinin sitten heti kun huomasin liat mutta olin siis jo kerennyt juoda siitä. Ja saa kyllä olla tosi paska pesukone jos ei ruoan jämät irtoa lasin reunoilta. Pizzan sormenjäljestä en sanonut mitään, en kehdannut enää valittaa. Mutta oikeesti, kuka tunkee peukalonsa toisen ruokaan!? Mitenköhän todennäköstä on saada joku pöpö siitä likasesta lasista..?

Niin ja siis tiedän että noro tms. kuolee kyllä pizzauunin kuumuudessa ja muut ruokamyrkytystä aiheuttavat pöpöt jotka selviää kuumuudesta, olisivat jo aiheuttaneet oireita koska syömisestä on yli vuorokausi.

Joskus astit ei lähde 100 % puhtaiksi jos kone liian täynnä tms. Pitsassa voi olla "halkeama" reunassa ihan paistonkin seurauksena. Jos olisit oikeasti pettynyt, olisit antanut jo ravintolassa palautetta.

Viiniä saa useimmista pizzerioista, ei ehkä pizza-taxin tyyppisistä noutopaikoista, joihin on muutama pöytäkin mahdutettu sisälle, mutta muuten ihan yleistä. Meidän lähin pizzeria on Classic pizza, viinilista löytyy totta kai, onhan kyseessä ravintola. Yleensä on ollut ihan kohtuullisen puhtaat lasit ja ruokailuvälineetkin, eikä sormenkuvia pizzassa.

Voi ei!! Sulle siis puhkesi jo hysterianus in peucaloidus :( harmi sinänsä että taitaa tarvita ainakin 3 antibioottikuuria ehkä jopa penisiliininkin. Ensi kerralla siis ENSIN lääkäriin ja haet reseptin!!!! Voimia tulevaan ja jaxuhaleja!

Pizzassa tuskin on noron vaaraa, se paistetaan niin kuumassa uunissa, että kyllä siinä pöpöt kuolee. Ja kokki turkin paljasta sormeaan siihen tulikuumaan pizzaan paiston jälkeen iskee..

Paljon todennäköisemmin saat sen noron vaikka vessan ovenkahvasta, pöydän reunasta, ostoskärryistä tai mistä tahansa, mihin ulkona kosketat. Se, että lasista olisi sattunut edellisen kerran juomaan vatsatautinen ihminen eikä pöpöt olisi kuolleet astianpesukoneessa on äärimmäisen epätodennäköistä.

Miten muuten pystyt tuon fobiasi kanssa elämään, voitko esim. käydä töissä? Onko sinulla lapsia (niiltähän vatsatauteja usein saa)?

En mä välillä oikein pystykkään elämään tän kanssa :( Mulla on lapsia ja voin kertoa että tää on todella haastavaa ja ahdistavaa vuodenaikaa. Välillä tuntuu ettei jakaa enään yhtään. Eihän tässä ole mitään järkeä pilata elämäänsä näin typerän pelon takia. Mutta kun ei tähän auta järkipuhe tai järjellä ajattelu. Ei auta terapia eikä lääkkeet :( Oltiin just vatsataudissa muutama viikko sitten ja mä en niitä yleensä saa ja nyt kun sain, niin olin niin äärettömän pettynyt mun kroppaan. Miks mun vastustuskyky ei enään toiminutkaan ja sain sen? :(

[QUOTE="aloittaja";29603051]Rossossa kävin siis ja juu tiedän että pizzat tehdään käsin. Mutta sanoinhan että rohkasin mieleni ja uskalsin pitkästä aikaa ulos syömään. Ja joo kävin vaihtamassa viinin sitten heti kun huomasin liat mutta olin siis jo kerennyt juoda siitä. Ja saa kyllä olla tosi paska pesukone jos ei ruoan jämät irtoa lasin reunoilta. Pizzan sormenjäljestä en sanonut mitään, en kehdannut enää valittaa. Mutta oikeesti, kuka tunkee peukalonsa toisen ruokaan!? Mitenköhän todennäköstä on saada joku pöpö siitä likasesta lasista..?[/QUOTE]

Mikäköhän pöpö sinua pelottaa? Koita käsitellä tuota pelkoa. Mieti mikä on pahin ja kuinka siitä selviät. Itsellä tulis mieleen vain oksennus- ja ripulitauti. Siitä paranee. Ihan turhaa kuluttaa energiaa pelkäämiseen. Sulla on liian vähän huolia kun likainen lasi ja sormenjälki saa sinut tolaltasi.

Eikö oikeasti muka kaikissa ravintoloissa "kiilloteta" laseja käsin liinalla tai pyyhkeellä?
Olen aidosti luullut näin.

Olen ollut kahdessa ravintolassa opiskeluaikoina (n.6-8v) sitten töissä satunnaisesti ja molemmissa paikoissa tarjoilijat kävivät astiapesukoneesta tulleet lasit+ ruokailuvälineet läpi kiillottaen ne liinalla.

Noh, ehkä ne oli vaan keskivertoa laadukkaampia ravintoloita.

Yhteistyössä