Olipas TÖRKEÄ bussikuski!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oli bussikuskilla vissiin "pikkusen" huono päivä tänään. Kuskit vaihtoivat päätepysäkillä vuoroa ja bussiin ei ilmeisesti saanut vielä astua, nimittäin tämä vuoron aloittava bussikuski TÖNÄISI/TYÖNSI noin ala-asteikäisen sisälle ehtineen pikkupojan bussista ulos! :o Kuski oli muutenkin epäkohtelias ja töykeä. Eräs nainen pyysi kaksi kertaa kauniisti, että kuljettaja avaisi takaoven, jotta hänen miehensä ja vauvansa pääsisivät sisään. Mutta kuski ei vastannut naiselle mitään ja avasi ovet vasta juuri ennen lähtöä. :o Isä ja vauva joutuivat turhaan seisomaan pakkasessa. Lisäksi eräs asiakas kysyi kuskilta, kulkeeko se jonkin Prisman ohi, mutta kuski ei vastannut mitään. :o Niinpä joku matkustajista vastasi kysymykseen.

Aion tehdä ko. miehestä valituksen!!!

"9) Suomalainen asiakaspalvelija on töykeä ja epäystävällinen. Ulkomaalainen asiakaspalvelija hymyilee alati ja juttelee mukavia."

http://www.halla-aho.com/scripta/suomalaiset_ja_ulkomaalaiset.html

Bussikuskeja on moneksi. Itse sain kans kokea hyvin "mukavan" bussikuskin äksyilyä. Olin tilannut kännykkälipun, jonka näytin bussikuskille. Bussikuski alkoi haukkumaan puhelintani rumaksi, vanhaksi, naarmuiseksi ja ties miksi. Käski hommaamaan uuden puhelimen ja kysyi, että miksi hänen pitäisi päästää minut bussiin siälle, kun minulla on niin vanha ja ruma puhelin. Juupa juu, pari vuotta vanha puhelin, missä oli yks naarmu keskellä. Ja vitunko väliä vaikka olisi ollut venttikymppi, kun olin maksanut 5e koko pirun lipusta. Koko täysilastillinen bussissa olijoita kuuli tämän puhelimeni sättimisen sekä tämä aasi jatkoi vielä seuraavallekkin asiakkaalle puhelimeni haukkumista. Lähti vihaista palautetta pomolle.

just tuollaisia on itseasiassa muutamiakin pikkukaupungissa, jossa asun, ja nimeltä mainitsematta sanon, että express-kuskit ja vainion liikenteen kuskit ovat aivan loistavia! JA EHKÄ KAIKKI MUUT KUIN p....liikenne!

ei kai vaan tampereella?mulle tuli yks outo kuski vastaan annoin kuskille 4? rahaa lippu on 2,5?,niin tää kuski alkoi hymähtelee, puhise ähisi, pyöriteli päätään silmiään,kaivo vaihtorahaa noin 5min :o kuinka vaikeeta onkaan antaa 1,50? takasi.
vaihtoraha oli tietenkin 10-20centtisiä

Pääkaupunkiseudulla on joskus ihan uskomattoman törkeitä bussikuskeja. Yksi sai minut ujon pohjois-suomen tytön itkemään kun olin käymässä helsingissä. Alkoi raivota ja huutaa kaikkien muiden bussissa olevien kuullen kun en ollut ilmeisesti tarpeeksi selvästi näyttänyt sellasta 3pvä:n lippuani. Ei mitään kaunista pyyntöä että näyttäisitkö vielä, vaan suoraa huutoa ja sättimistä. olen niin herkkä että säikähdin kauheasti. Sittemmin opin varomaan kun törmäsin muutamaan yhtä kamalaan. mutta onhan siellä ihan ystävällisiäkin kuskeja.

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
ei kai vaan tampereella?mulle tuli yks outo kuski vastaan annoin kuskille 4? rahaa lippu on 2,5?,niin tää kuski alkoi hymähtelee, puhise ähisi, pyöriteli päätään silmiään,kaivo vaihtorahaa noin 5min :o kuinka vaikeeta onkaan antaa 1,50? takasi.

Kuinka vaikeeta on antaa tasaraha kuljettajalle?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

no ei ollut kaksi 2? kolikkoa mukana luulis bussikuskin antavan useamman kerran päivässä rahaa takasin,ajatele jos myyjä hermostuisi kun sulla ei nyt satu olemaan tasarahaa mukana

No musta tossa ei ollut mitään huonoa asiakaspalvelua. Jos auto ei ole ajossa tai ota matkustajia niin miksi jonkun pikkupojan pitäisi päästä sisään. Ja vaunujen kanssa olijat jotkut kuskit ottavat heidät vasta viimeisenä kyytiin. Kolmas kuskit vaihtavat paljon reittejä ja eivät välttämättä muista minkä supermarketin ohi ko linja ajaa. Netistä reitit löytyvät kannatta tutustua niihin.

Hölmökö olet?

Alkuperäinen kirjoittaja Höh:
No musta tossa ei ollut mitään huonoa asiakaspalvelua. Jos auto ei ole ajossa tai ota matkustajia niin miksi jonkun pikkupojan pitäisi päästä sisään. Ja vaunujen kanssa olijat jotkut kuskit ottavat heidät vasta viimeisenä kyytiin. Kolmas kuskit vaihtavat paljon reittejä ja eivät välttämättä muista minkä supermarketin ohi ko linja ajaa. Netistä reitit löytyvät kannatta tutustua niihin.

Eli lasta kohtaan saa olla väkivaltainen? Se poika ei todellakaan tiennyt, ettei bussiin saanut vielä astua. Ihan rauhallisesti käveli sisään. Oli se ajossa, pysähtyi Turun keskustaan hetkeksi ja jatkoi matkaa! Mielestäsi ei ole huonoa asiakaspalvelua, ettei vastaa mitään asiakkaiden kysymyksiin. :o

Jos pikkupoika ei tiedä milloin bussim lähtee, oikeuttaako se sinusta kuskia olemaan väkivaltainen poikaa kohtaan? Olisihan kuski voinut sanoa, että tämä bussi lähtee vasta kello xx:xx, päästän vasta hetken päästä sisään?

Jos kuski ottaa vaunujen kanssa tulijat vasta viimeisenä sisään, miksei hän voi sanoa sitä oven avaamista pyytävälle äidille?

Jos kuski ei tiedä, mistä bussi kulkee (mikä on aika epätodennäköistä, koska se reitti lukee siinä hänen rattinsa vieressä listassa), niin voihan hän SANOA ettei ole varma.

Tässäkin tilanteessa silkalla KOMMUNIKAATIOLLA olisi voitu selvitä asiasta, bussikuski olisi voinut avata suunsa ja vastata hänelle esitettyihin kysymyksiin ja ihan reilusti puhua jos ei halua jotakuta vielä kyytiin.

heh, kerran sattu tosi nolo juttu tuollaiselle äksylle bussikuskille. Joku tyttö maksoi käteisellä, ja antoi bussikuskille 5,80e (lippu maksoi 2,80e) niinku monesti on tapana että saisi rahaa takasin tasana ilman hiluja. bussikuski alkoi jankkaamaan että lippu maksaa 2,80 ja se tyttö yritti selittää miksi hän maksaa isommalla rahalla. Ei tajunnut ei, lopulta tyttö kyllästyi ja sanoi vähän pikkuvanhana että tästä summasta sun kuuluu antaa 3e takaisin. Äänensävystä kuuli mitä hän ajatteli, että osaatko urpo laskea. Kuski kilahti täysin ja alko huutamaan että miksei voi maksaa normaalisti vaan pitää alkaa kikkailemaan, ja haukkui tyttöä siinä sivussa muutenkin. Tyttö meni vähän hämilleen mutta taisi kuskikin vähän nolostua ja yritti sitä peittää alkamalla herjaamaan ja riehumaan. Varmaan suurin osa asiakkaista ajatteli että onpa siinä ääliö..

Se lapsi sieltä bussista ulos lensi niska-pyrstö otteella vaikka se joistakin kukkahattutädeistä saattaa siltä tuntua.

No eihän ap sanonut että lapsi olisi lentänyt mihinkään. :D Hän sanoi, että kuski työnsi/tönäisi pojan pois.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Jos pikkupoika ei tiedä milloin bussim lähtee, oikeuttaako se sinusta kuskia olemaan väkivaltainen poikaa kohtaan?

Hih joo samaa mieltä tuon kanssa joka sanoi että pitää olla kyllä aika hyvät perusteet väkivaltaisuudelle ettei tuu kunnianloukkaussyytettä. Varsinkaan kun et itse ollut paikalla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja reps:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Jos pikkupoika ei tiedä milloin bussim lähtee, oikeuttaako se sinusta kuskia olemaan väkivaltainen poikaa kohtaan?

Hih joo samaa mieltä tuon kanssa joka sanoi että pitää olla kyllä aika hyvät perusteet väkivaltaisuudelle ettei tuu kunnianloukkaussyytettä. Varsinkaan kun et itse ollut paikalla ;)

No sanotaan sitten nyt vaikka sinun ;) mieliksesi näin: oikeuttaako se mielestäsi tönimään tai tuuppimaan lasta? Minusta ei.

"9) Suomalainen asiakaspalvelija on töykeä ja epäystävällinen. Ulkomaalainen asiakaspalvelija hymyilee alati ja juttelee mukavia."

http://www.halla-aho.com/scripta/suomalaiset_ja_ulkomaalaiset.html

juujuu, onneksi meillä päin on vaan suomalaisia mukavia kuskeja:)

Yhteistyössä