Olis pari kysymystä lapsiin liittyen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avemaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Avemaria

Jäsen
19.10.2007
974
0
16
Ja nämä kaksi asiaa ei liity mitenkään toisiinsa mutta en viitsi tehdä kahta erillistä aloitusta.

1. Milloin olette tunteneet ensimmäiset liikkeet raskausaikana? Luulen että tunsin eilen illalla ekat hennot liikkeet mutta viikkoja on vasta 15+3. Onko mahdollista?

2. Miten voisi helpottaa lapsen kasvukipuja? Poika (9v) valvoi viime yönä jonkin verran ku jalat oli kipeät. Pystyykö kasvukipuja helpottaa millää? Yritin yöllä niitä hieroa vähäsen mutta ei vissiin ollut suurta apua.

Tää on niin hölmöä kysellä noista liikkeistä ku edellisestä raskaudesta ei ole ku pari vuotta. En vain löytäny mistään vanhaa tietoa koska olisin tuntenu liikkeet edellisessä raskaudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka ei anna kasvukipuihin särkylääkettä? :o

6v tyttöni on myös kärsinyt kasvukivuista jo jonkin aikaa mutta väittää ettei särkylääke ole auttanut. Siksi tämä asia ei tullut edes mieleeni. Täytyy kokeilla tuota lämpöä ensin ettei tarttisi antaa lapsille lääkkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:
Tää on niin hölmöä kysellä noista liikkeistä ku edellisestä raskaudesta ei ole ku pari vuotta. En vain löytäny mistään vanhaa tietoa koska olisin tuntenu liikkeet edellisessä raskaudessa.
Älä välitä! Mun viimeisten raskauksien välillä on puoli vuotta, ja voisin kuvitella kysyväni just samaa. :saint: Jotenkin sitä vaan unohtuu nuo asiat.

olen tuntenut kaikilta neljältä viikolla 11 ihan pieniä..ja mun kaveri samoin..monet tuntee kyl mut luulee ilmavaivoiksi..riippuu kipukynnyksestä/herkkyydestä sanottiin neuvolasta. kasvukipuihin ise olen antanu ihan särkylääkettä ja hieronu

Ja nämä kaksi asiaa ei liity mitenkään toisiinsa mutta en viitsi tehdä kahta erillistä aloitusta.

1. Milloin olette tunteneet ensimmäiset liikkeet raskausaikana? Luulen että tunsin eilen illalla ekat hennot liikkeet mutta viikkoja on vasta 15+3. Onko mahdollista?
- On mahdollista, että tunsit jo. Esikoisen aikaan ekat liikkeet tuntu rv 19 paikkeilla, enkelivauvan aikaan rv 14 paikkeilla, tässä raskaudessa uskoin ne tuntemukset liikkeiksi rv 18 paikkeilla, vaikka niitä alko tuntua jo rv 14 aikoihin.

2. Miten voisi helpottaa lapsen kasvukipuja? Poika (9v) valvoi viime yönä jonkin verran ku jalat oli kipeät. Pystyykö kasvukipuja helpottaa millää? Yritin yöllä niitä hieroa vähäsen mutta ei vissiin ollut suurta apua.
- Lämpöä minäkin ehdotan, kaurapussia / lämpötyynyä avuksi.