Olisetteko te mustasukkaisia tästä asiasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mieheni kehuu yhtä naista joka käänteessä. Hän on siis sanojensa mukaan tuntenut sen kymmenisen vuotta eli on ollut aina ystäviä. Vaikuttaa siltä, että yrittää tehdä musta sen ihmisen näköistä. Mutta siis kehuskelee sitä nätiksi ja kauniiksi ja nuoreksi. Mulle ei sano mitään kohteliaisuuksia ikuna. Valittelee sille ikäväänsä ja on ns. tylsä elämä vaikka meillä kaikki todella hyvin.

Haluan nyt tietää, että olenko tulossa hulluksi, vai onko mulla oikeus pienesti olla vihainen tuosta asiasta? Siis noita juttuja on tässä puolen vuoden sisään huomannut, kun on jäänyt joku heidän keskustelu koneelle auki. Ja tietysti puhelimesta jotain, kun on antanut minun sillä jotain tehdä tai katsoa. Ei hän mitenkään sinällään salaile sitä ihmistä multa, mutta ei kyllä kerrokkaan mitään, mitä puhuvat tietokoneella tai puhelimessa. Mutta jotain hyvää tässä kuitenkin. Se nainen ei ainakaan millaista sellaista vastakaikua anna. Mieheni vain kuolee sitä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mieheni kehuu yhtä naista joka käänteessä. Hän on siis sanojensa mukaan tuntenut sen kymmenisen vuotta eli on ollut aina ystäviä. Vaikuttaa siltä, että yrittää tehdä musta sen ihmisen näköistä. Mutta siis kehuskelee sitä nätiksi ja kauniiksi ja nuoreksi. Mulle ei sano mitään kohteliaisuuksia ikuna. Valittelee sille ikäväänsä ja on ns. tylsä elämä vaikka meillä kaikki todella hyvin.

Haluan nyt tietää, että olenko tulossa hulluksi, vai onko mulla oikeus pienesti olla vihainen tuosta asiasta? Siis noita juttuja on tässä puolen vuoden sisään huomannut, kun on jäänyt joku heidän keskustelu koneelle auki. Ja tietysti puhelimesta jotain, kun on antanut minun sillä jotain tehdä tai katsoa. Ei hän mitenkään sinällään salaile sitä ihmistä multa, mutta ei kyllä kerrokkaan mitään, mitä puhuvat tietokoneella tai puhelimessa. Mutta jotain hyvää tässä kuitenkin. Se nainen ei ainakaan millaista sellaista vastakaikua anna. Mieheni vain kuolee sitä

Anteeksi, mun on hirveen vaikee kommentoida tätä itse asiaa, mua vaan ihan oikeesti ihmetyttää, että onko nykyään ihan yleisesti vallalla tämä, että luetaan toisten juttuja ja viestejä ja keskusteluja tietokoneelta, puhelimesta jne? Jos ihmisellä on luottamuspula, ei se silti oikeuta lukemaan toisen yksityiskirjeenvaihtoa ja vaikka toinen antais puhelimensa lainaan, en missään nimessä lukis mitään viestejä sieltä, en vaikka luvan saisin.

Etkö ap vain voisi ensinnäkin kertoa miehellesi, että tuollainen puhe loukkaa sinua ja toisekseen kysyä, onko sinulla syytä huoleen tämän toisen naisen suhteen? Eikö yhteisen tulevaisuuden edellytys ole se, että molemmat luottaa toisiinsa ja keskustellaan mieltä painavista asioista rauhallisesti, syyttelemättä?

Meillä ainakin on ihan luvallista lukea toistemme sähköpostit, tekstiviestit yms. ja joskus jopa pyydetäänkin toista lukemaan, jos itse ei ehditä :D ei tuossa mitään epänormaalia varmasti ole :)

Ei tuollaisesta loukkaantuminen ole edes mustasukkaisuutta, vaan luonnollinen ja miehen ajattelemattomuuden aiheuttama tila.

Ja... joskus asiallisesta juttelusta toisen kanssa ei ole mitään hyötyä. Puoliso saattaa olla jo niin kiintynyt ulkopuolisen tuttavuuteen. Hän yrittää millä tahansa keinolla ja selityksillä jatkaa ystävyyttä. Eikä auta kuin kovan laittaminen kovaa vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Meillä ainakin on ihan luvallista lukea toistemme sähköpostit, tekstiviestit yms. ja joskus jopa pyydetäänkin toista lukemaan, jos itse ei ehditä :D ei tuossa mitään epänormaalia varmasti ole :)

Menikö sulta vähän mun pointti ohi? Meillä avataan toistemme laskut ja kaikki, ihan luvan kanssa, ihan sen mukaan kuka maksaa laskut jne jne.

Mutta tässä ap:n tapauksessa oli nyt kuitenkin kyseessä epäilykset miehen uskollisuudesta, ja aika usein on saanut tällä palstalla lukea, miten joku lukee kaikki puolison viestit saadakseen selville, onko tällä suhde tai vaihtoehtoisesti täällä muut kannustaa kaivamaan kaikki s-postit ja muut viestit esiin. Se nyt joka tapauksessa on kirjesalaisuuden rikkomista, ja muutenkin voisi ajatella, että luottamukseen ei tarvita tietoja toisen jokaisesta viestistä esim. jollekin vastakkaisen sukupuolen edustajalle. Kyllä se pitäis muilla keinoin selvittää, mikä on homman nimi, eikö?

Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Mutta tässä ap:n tapauksessa oli nyt kuitenkin kyseessä epäilykset miehen uskollisuudesta, ja aika usein on saanut tällä palstalla lukea, miten joku lukee kaikki puolison viestit saadakseen selville, onko tällä suhde tai vaihtoehtoisesti täällä muut kannustaa kaivamaan kaikki s-postit ja muut viestit esiin. Se nyt joka tapauksessa on kirjesalaisuuden rikkomista, ja muutenkin voisi ajatella, että luottamukseen ei tarvita tietoja toisen jokaisesta viestistä esim. jollekin vastakkaisen sukupuolen edustajalle. Kyllä se pitäis muilla keinoin selvittää, mikä on homman nimi, eikö?

Olen kuullut sellaisesta, että puoliso ei millään halua näyttää viattomaksi väittämiään keskusteluja. Ei sellaisiakaan, missä ulkopuolinen on esittänyt näkemyksiään viestittelykaverinsa puolisosta. Mielestäni tuo on jo ikävää selän takana toimimista. Että edes suostutaan ulkopuolisen kanssa setvimään oman puolison loukkaantumista.

Olen sitä mieltä, että AINA kun puhut omista parisuhdeasioistasi ulkopuolisen (muun kuin asiantuntijan) kanssa, sinulla on velvollisuus näyttää käymäsi keskustelut. Juuri sen luottamuksen säilymisen takia.