Olisi mukava joskus ottaa miehen kanssa yhtä aikaa alkoholia, mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ongelma tämäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ongelma tämäkin

Vieras
eipä oikein ole mahdollista.

Kumpikin ei voi tietenkään ottaa jos lapset kotona ja jos taas lapset yökylässä pitää pystyä hakemaan kotia jos jotain lapsille sattuu yms.
:(

Miten te muut olette asian ratkaisseet vai otatteko ikinä yhtäaikaa?

Ei nyt tietenkään ole maata kaatava ongelma. :) Yleensäkin käytän alkoholia max kerran vuodessa, mutta kuitenkin..

No me kyllä saatetaan juoda 1-2 lasillista viiniä ruoan kanssa viikonloppuuna ihan lasten kotona ollessa ja jos lapset ovat yökylässä isovanhemmilla ja menemme vaikka juhlimaan niin emme kyllä varaudu lapsia kesken kaiken pois hakemaan. Samahan se on jos vaikka olisi matkalla miehen kanssa kaksin, eihän silloinkaan kesken kaiken lapsia päästä hakemaan.

Me olemme ratkaisseet asian siten, että voimme ottaa kumpikin muutaman annoksen alkoholia ihan saman illan aikana. Muutama ei sumenna kykyämme toimia, jos tulisi äkillinen lääkärireissu tms.
Olen myös vienyt lapset kahtaalle yökylään, kun mies on ollut tuhansien kilometrien päässä ja mennyt itse ulos ja ottanut alkoholia.

No ehkä pitää toistaiseksi unohtaa koko juttu kun ei ole pokkaa ajatella että joku muu esim. kuskaisi omaa lasta lääkäriin jos jotain sattuisi..
Mutta jo vajaan 10 vuoden kuluttua voi olla että kaikki lapset on jo muuttaneet pois kotoa (voi kauhistus:( ) niin ehtiipä sitä sitten.... :D

• Tykkää
Reactions: Lex
jos harvoin otatte niin otatteko silloin aina kunnolla kun ei voi ottaa silloin jos lapset kotona? Mun mielestä voi ihan hyvin ottaa molemmat 1-2 esim. siideriä, olutta ja sillon ei todellakaan ole siinä kunnossa ettei osaisi toimia jos jotain yllättävää lapselle tapahtuisi.

perskännejä meillä ei harrasteta, niitä varten lapset varmaan pitäskin olla pois kotoa.

[QUOTE="Sinttu";26108829]jos harvoin otatte niin otatteko silloin aina kunnolla kun ei voi ottaa silloin jos lapset kotona? Mun mielestä voi ihan hyvin ottaa molemmat 1-2 esim. siideriä, olutta ja sillon ei todellakaan ole siinä kunnossa ettei osaisi toimia jos jotain yllättävää lapselle tapahtuisi.

perskännejä meillä ei harrasteta, niitä varten lapset varmaan pitäskin olla pois kotoa.[/QUOTE]

En mitään "kunnolla" ottamisia kaipaa, mutta vaikka pari drinkkiä tai lonkeroa :D

No me kyllä saatetaan juoda 1-2 lasillista viiniä ruoan kanssa viikonloppuuna ihan lasten kotona ollessa ja jos lapset ovat yökylässä isovanhemmilla ja menemme vaikka juhlimaan niin emme kyllä varaudu lapsia kesken kaiken pois hakemaan. Samahan se on jos vaikka olisi matkalla miehen kanssa kaksin, eihän silloinkaan kesken kaiken lapsia päästä hakemaan.

^Näin myös meillä, tosin viinin sijasta lonkeroa/olutta...

Johan tuon ikäiset voi huoletta viedä hoitoon. Osaavat ilmaista itsensä jos vaikka joku hätä iskee. Taidatte olla vähän liian ylisuojelevia ja murehtia turhaan etukäteen mitä ehkä kenties saataa tapahtua, jos emme ole paikalla.

[QUOTE="Ccc";26108867]Johan tuon ikäiset voi huoletta viedä hoitoon. Osaavat ilmaista itsensä jos vaikka joku hätä iskee. Taidatte olla vähän liian ylisuojelevia ja murehtia turhaan etukäteen mitä ehkä kenties saataa tapahtua, jos emme ole paikalla.[/QUOTE]

Se voi olla niinkin, ehkä sekin vaikuttaa että lapset saaneet pahoja allergisia reaktioita ja astmakohtauksia niin tullut säikymmäksi.

Mutta katsotaan, kiitos vastauksista! Nyt nukkumaan kun muutaman tunnin päästä herätys töihin :)

Mä en veisi/päästäisi lapsiani yökylään sellaiseen paikkaan, jossa ei olisi aikuisia, jotka kykenevät hoitamaan asian jos jotain sattuu. Jos lapsi sairastuu, tms.

Ajatuskin siitä, että pitäisi itse olla valmiudessa hakemassa lapsi/lapset kotiin, on todella vieras.

Ja mullakin on mm. astmalapsi, joka on saanut pahoja kohtauksia.

Yhteistyössä